דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

חקלאות על הגבול / סופית: הממשלה אישרה 22 מיליון שקלים לחקלאי צופר

התקציב יסייע לחקלאים שבשבועות הקרובים יחזירו את הקרקעות אותם עיבדו 25 שנים לממלכת ירדן להתחיל לעבד אדמות חדשות | מהחקלאים נמסר כי הם מקווים כי לאחר השלמת הכנת התשתית הראשונית, יסייע משרד ראש הממשלה בהשלמת התקציב הנוסף הנדרש

החממות של צופר (צילום- חקלאי מובלעת צופר)
החממות של צופר (צילום- חקלאי מובלעת צופר)
שי ניר

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) תקציב של 22 מיליון שקל להכשרת קרקע וציוד לחקלאי צופר, שבקרוב יאבדו את האדמה בה עבדו ב-25 השנים האחרונות, לאחר שזו תחזור לממלכה הירדנית. "התקציב הזה יאפשר לחקלאים להמשיך בעבודתם", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח הישיבה בה אושרה התכנית.
בנובמבר האחרון סגרה מדינת ישראל בפעם האחרונה את שערי גדר הגבול למובלעת נהריים ובכך בא לסיומו הפרק החקלאי הציוני באדמות אלו. במלאת 25 שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל לממלכת ירדן בידי ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, ושנה מאז הודיע המלך עבדאללה השני כי לא יחדש את הנספח בנושא, פקע תוקף החכרת שטחי נהריים בעמק הירדן וצופר בערבה, מידי ירדן.
מחקלאי צופר נמסר כי הם "מודים לראש הממשלה על קיום הבטחתו להעברת התקציב עבור הכשרת השטחים החלופיים במקום שטחי מובלעת צופר שיוחזרו בקרוב לממלכת ירדן". עוד הוסיפו כי הם מקווים כי לאחר השלמת הכנת התשתית הראשונית, יסייע משרד ראש הממשלה בהשלמת התקציב הנוסף הנדרש, ממשרדי הממשלה השונים ומקק"ל, "על מנת שיהיה אפשרי להשלים המהלך בהעברת ציוד מהמובלעת בירדן לשטח ישראל והקמת חממות, בכדי לפתוח בזמן את עונת החקלאות הקרובה בערבה".

עו״ד עמית יפרח, מזכ״ל תנועת המושבים, אמר: ״אנו מברכים על ההחלטה שהתקבלה היום ומודים לרה״מ ומנכ"ל משרדו על תקצוב והכשרת הקרקע עבור חקלאי צופר. מצער שרק לאחר הלחץ הגדול שהופעל על-ידי המועצה והתנועה קודם העניין ויתאפשר לחקלאים באזור להמשיך בעיבוד הקרקע ולהמשיך את המפעל הציוני בחבל ארץ חשוב זה. אנו נמשיך לעקוב ולוודא שיתרת התקציב לטובת העתקת והקמת בתי הצמיחה יעבור גם כן עם סיום הכשרת הקרקע״.

ד״ר אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אמר: ״אנו שמחים שהמדינה התעשתה והחליטה לתקצב את הכשרת הקרקע. כעת יש לפעול במהירות כדי שהם יוכלו להכשיר את הקרקעות ולהעביר את החממות בהקדם האפשרי״. עוד הוסיף בלום: ״אני מבקש להודות לראש הממשלה ולמנכל משרדו״.

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, מברך על הודעת משרד ראש הממשלה. ״החקלאים יוכלו כעת לשוב ולעסוק בחקלאות, כפי שעשו עד להחזרת הקרקעות לירדן. החקלאות באזור הזה הינה ענף תעסוקה חיוני ופורץ דרך. אני מודה לראש הממשלה ולמ״מ מנכ״ל משרד רה״מ שהיו קשובים למצוקת החקלאים ומצאו את הדרך הנכונה להכשיר קרקע חלופית״.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!