דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלקום

עובדים מוגנים / הסכם בסלקום: 450 עובדים יפרשו בתנאים משופרים, העובדים יקבלו מניות ונציג בדירקטוריון

המתווה עליו סיכמו יו"ר ועד העובדים מאיה יניב והמנכ"ל אבי גבאי נועד לחלץ את החברה מהמשבר | לראשונה בישראל ימונה נציג עובדים בדירקטוריון בחברה פרטית

אבי גבאי מנכ"ל סלקום ומיה יניב יו"ר ועד סלקום. (ללא קרדיט)
אבי גבאי מנכ"ל סלקום ומיה יניב יו"ר ועד סלקום. (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יש הסכם בסלקום: הנהלת חברת הסלולר הגיעה היום (חמישי) לסיכום עם יו"ר ועד העובדים מיה יניב על תכנית 'מפנה', במסגרתה יפרשו 450 עובדים בתנאים משופרים. עובדי החברה יקבלו חבילת אופציות וימונה חבר דירקטוריון מטעמם, לראשונה בחברה פרטית. בחברה עובדים כ-3,000 עובדים, ובתכנית המקורית הצהירו כי בכוונתן לפטר 600 מהם.

בסוף ספטמבר האחרון הודיעה חברת סלקום כי בכוונתם לפטר מאות עובדים כחלק מתכנית הבראה לחברה, הסובלת מקשיים כלכליים גדולים. בעקבות ההודעה, שהגיעה במקביל להודעה דומה בחברת פלאפון, פתחו עובדי החברה במאבק, וההסתדרות כינסה כינוס חירום בו הודיעה על תחילת צעדים ארגוניים. ולאחר התערבות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הפיטורים הוקפאו והצדדים נכנסו למשא ומתן.

"היעד המרכזי בתכנית הוא חתירה למצוינות תפעולית ושיפור דרמטי ברמת השירות ללקוחות החברה, שיאפשרו צמיחה מהירה וכניסה לתחומי פעילות נוספים" נמסר מוועד העובדים ביחס לתכנית. לשם השגת יעדי התוכנית החליטו הצדדים לבצע שינויים ארגוניים בתיאום עם נציגות העובדים, ולצאת בתכנית חדשה של פרישה מרצון בתנאים ייחודיים שבמסגרתה יפרשו עד 450 עובדים. תנאי הפרישה כוללים בין היתר מענקים מוגדלים (שנות ותק מוכפלות בשכר) בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות, פנסיית גישור, ליווי וייעוץ פנסיוני, חודש שכר נוסף לעובדים בגילאי 45 ומעלה ועוד.

כחלק מביסוס וחיזוק השותפות בין הנהלת החברה לעובדיה יקבלו עובדי החברה חבילת אופציות על מניית סלקום (rsu) ומניות סלקום (rsu) ב-3 פעימות מבוססות הצלחה . שווי החבילה הכולל 42 מיליוני שקלים. "חבילת האופציות והמניות (rsu) שנולדה מתוך המשבר שפקד את קבוצת סלקום משקפת רצון, אמונה אמיתית ומחויבות הדדית בהצלחת הקבוצה ומבססת תפיסה עמוקה של שותפות לטווח ארוך" .

מוועד העובדים נמסר כי הם "מאמינים כי הצלחה משמעותית של חבילת האופציות והמניות (rsu) תהיה נגזרת ישירה של מצוינות העובדים, חזרת החברה למסלול הצלחה וייצובו של שוק התקשורת".

בנוסף סוכם כי לראשונה בחברה פרטית בישראל ימונה דירקטור מטעם העובדים עם זכויות וחובות שוות ליתר הדירקטורים. נכון להיום, בישראל מכהנים דירקטורים שהם נציגי עובדים רק בחברות ממשלתיות. במדינות אחרות בעולם מינוי נציג עובדים בדירקטוריון הוא עניין מקובל ונחשב לבעל יתרונות לחברה.

אסיפת עובדים בבית סלקום בנתניה
אסיפת עובדים בבית סלקום בנתניה

אבי גבאי, מנכ"ל החברה: "תוכנית מפנה תחזק את סלקום ותבטיח את עתידה כחברה מובילה שפניה ללקוחות. לצד שינויים ארגוניים נדרשים אנחנו שמים את העימותים מאחורינו. עובדי ועובדות החברה הם הנכס המשמעותי ביותר שלנו ונחזיר להם את המוטיבציה והאמונה בעתיד החברה. מיה יניב היא פרטנרית מצוינת ואין לי ספק שיחד נרוץ מהר ונעמוד ביעדי התוכנית בהצלחה".

מיה יניב, יו"ר ועד העובדים: "כניסתו של אבי לתפקיד היא שחר של יום חדש. אני מאמינה באבי ובהנהלת החברה ובטוחה כי שיתוף הפעולה ותכנית המפנה שיצרנו יחד, תשיב את קבוצת סלקום לדרך המלך. אבי רואה במשאב האנושי ובטובת הלקוחות את מרכז העשייה והחשיבות של החברה! זו ראייה מנצחת ואין לי ספק כי נמריא יחד לגבהים חדשים". עוד אומרת יניב כי "היא מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליו"ר איגוד הסלולר יקי חלוצי על הגב האיתן בתקופה הקשה והמורכבת".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!