דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שביתה בסלקום / בעקבות כוונה לפיטורים המוניים: ההסתדרות הכריזה על צעדים ארגוניים בסלקום

ועד העובדים למד מפרסום ב'כלכליסט' על הכוונה לפטר 20% מעובדי החברה | הבוקר (ג') אישרה ההנהלה כי בכוונתה לפטר כ-600 עובדים, בניגוד להסכם עליו חתמה עם הוועד במאי השנה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "התנהגותו הברוטלית וחסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן תענה ביד קשה"

שביתה במשרדי סלקום. (ללא קרדיט)
שביתה במשרדי סלקום. (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת 'סלקום' פתחו בצעדים ארגונייםעל רקע כוונת ההנהלה לבצע מהלך פיטורים משמעותי בחברה: העבודה בכל קבוצת סלקום נעצרה בכל הארץ, והעובדים מקיימים אסיפות הסברה במטרה החברה בנתניה ובשאר מרכזי השירות בכל הארץ. הבוקר עדכן מנכ״ל חברת 'סלקום' ניר שטרן את ועד העובדים בחברה על צעדי התייעלות בכוח האדם. הודעתו של שטרן הגיעה רק לאחר פרסום ב'כלכליסט' על פיו צפויה חברת סלקום לפטר 20% מעובדיה, ופניית הוועד להנהלה בעקבות הפרסום.

בשעה 16:00 יתקיים דיון חירום אצל יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בהשתתפות ראשי הוועדים של פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל-PHI. בר-דוד: "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן לעובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום היא לא פחות ממקוממת. בישראל בשנת 2019 לא נשלים עם התנהגות שכזו".

יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות
יו״ר ההסתדרות הנכנס ארנון בר דוד בנאומו בבית נבחרי ההסתדרות

בעקבות הפרסום הורה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ליו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב, חברי הוועד ועובדי החברה להתחיל בצעדים ארגוניים כבר בשעות הקרובות. בר-דוד מסר כי "התנהגותו הברוטלית חסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן כלפי עובדי החברה – שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה – ופעולותיו החד-צדדיות, ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה". יו״ר ההסתדרות יזמן אליו במהלך היום את כל ועדי חברות הסלולר לתיאום עמדות עקב המשבר בשוק הסלולר.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "בלתי נתפס שערב ראש השנה, הנהלת סלקום בוחרת לנהוג בחוסר רגישות משווע כלפי עובדיה, שהם המנוע העיקרי של החברה. אין מקום בישראל של שנת 2019, שמאות רבות של עובדים יעודכנו בתקשורת, שאולי הם 'יעלו בגורל' ויפוטרו ממקום עבודתם. נתנגד לכוונת החברה לפטר".

על פי פרסום כלכליסט אתמול, מבקשת החברה להיערך לגיוס 500 מיליון שקלים באמצעות פיטורי 600 מ-3000 עובדיה. בעקבות הפרסום דיווח הועד לעובדים כי פנה להנהלה, שהכחישה את הכוונה לבצע פיטורים. שעות ספורות אחר כך דיווח הוועד על פניית מנכ"ל החברה בנושא.

שביתה במשרדי סלקום. (ללא קרדיט)
שביתה במשרדי סלקום. (ללא קרדיט)

 

ניר שטרן שיגר הבוקר סרטון לכל עובדי החברה ובו התייחס לתוכנית ההבראה, בו אמר כי "סלקום היא מובילת שוק, אך יש צורך בשינוי גדול. מטרת העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי".

"הנהלת החברה עומדת להיתקל בחומה בצורה" הבטיחו הבוקר בוועד העובדים ופנו למנכ"ל החברה שטרן: "עובדי החברה לא מאמינים למנכ״ל שמעיז להודיע דרך התקשורת על כוונתו לחסל להם את הפרנסה. במקום להתרכז בשר התקשורת ובבעיות האמיתיות של החברה, אתה רוצה לפגוע בעובדים שלך!", כתבו.

יו"ר ההסתדרות בר-דוד הדגיש בדבריו כי שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם רק במאי האחרון אל מול העובדים וההסתדרות, שבו כבר סוכמו דרכי ההתנהלות. "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן ליו"ר הוועד מיה יניב וכלל עובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום היא לא פחות מהתנהגות מקוממת, ובישראל בשנת 2019 לא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו", אמר בר-דוד.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. צילום: אישי.
מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. צילום: אישי.

על פי ההסכם ממאי, שאמור היה לבטל את כוונת הנהלת החברה מתחילת השנה לפטר 250 עובדים, במסגרתו הומרו תוספות השכר לשנת 2019 בחבלה הונית לעובדים, והוקפאה תוספת השכר שאמורה הייתה להינתן לעובדים ב-2020. גם המשבר שהוליד הסכם זה, החל לאחר פרסומים בתקשורת שקדמו לפניית ההנהלה לוועד לקיום מו"מ באשר לעתיד העובדים.

"המשבר בענף לא ייפתר בפיטורים אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, שאינם רק הבעיה של עובדי סלקום אלא של כלל אזרחי מדינת ישראל שעלולים למצוא את עצמם עם תשתיות תקשורת שמתאימות למדינות העולם השלישי" כתב הועד אמש בפניה לעובדים. "ועד עובדי הקבוצה לא מקבל מידע מהעיתון ולא מנהל את עתיד העובדים בתקשורת".

רק לפני חודש פנתה יו"ר ועד עובדי סלקום במכתב למשרד התקשורת ובו הזהירה מפני אישור שיווק חבילות ב'מחיר טורפני', באופן שלדבריה עשוי לסכן את החברות הגדולות המחזיקות ומתחזקות את הרשתות הסלולריות, עליהן נשענות גם הרשתות הקטנות יותר.

ברקע להחרפת יחסי העבודה בסלקום מתנהל מאבק מקביל בחברת הסלולר פלאפון, שם פתחו בשבוע שעבר העובדים בעיצומים על רקע פיצוץ המו"מ להסדרת השלכות המהלך שמובילה קבוצת האם בזק להגברת הסינרגטיות בין חברות הבת פלאפון, YES ובזק בינלאומי – על עובדי פלאפון, ודרישות ההנהלה לפטר עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!