דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

נוהגים ומותקפים / כתב אישום נגד תושב ירושלים שתקף נהג אגד באמצעות כלב

על פי הפרקליטות, היכה אריאל ראובנס (28) את הנהג במקל ושחרר עליו כלב מסוג פיטבול, אחרי שזה העיר לו כי הנסיעה עם הכלב אסורה | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "יש להחמיר את הענישה כנגד כל אזרח התוקף נהג במהלך עבודתו"

עיסא מונתצר נהג אגד שהותקף בירושלים (קרדיט: ועד אגד ירושלים)
עיסא מונתצר נהג אגד שהותקף בירושלים (קרדיט: ועד אגד ירושלים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד תושב העיר אריאל ראובנס, בן 28, המואשם בתקיפת עיסא מונתצר, נהג אוטובוס אגד, באמצעות כלב מסוכן.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל אהרוני-זאבי, עלה ראובנס עם בת זוגו ועם כלב מסוג פיטבול לאוטובוס ב-6 במאי. מונתצר פנה אליו והבהיר כי הנסיעה עם הכלב באוטובוס אסורה. בתגובה, התקרב ראובנס לנהג והחל לצעוק עליו שלכלב יש מחסום פה ומותר לו לעלות עמו. תוך כדי כך, טוענת הפרקליטות כי הנאשם הרים את המחסום, נעמד ליד כיסא הנהג והמשיך לצעוק ולקלל.

מונתצר, שחשש מהכלב, נטל לידיו מגב שהיה באוטובוס. ראובנס משך את המגב מידו של הנהג והמקל נשבר לשניים כך שחציו נשאר אצל הנאשם. מיד לאחר מכן, בעודו אוחז במקל, איים על מונתצר כי ישחרר עליו את הכלב, ניגש לכלב, הוריד ממנו את הזמם והלך לעברו של  הנהג.

הנהג נבהל, פתח את הדלת הקדמית, ירד מהאוטובוס וניסה להימלט כשראובנס מכה אותו באמצעות המקל בראשו ובפניו. לאחר שמונתצר נפל לרצפה, אמר ראובנס לכלב "תפוס אותו, תפוס אותו". הכלב התנפל על הנהג שהיה שרוע על הרצפה ונשך אותו מספר נשיכות ברגליים. בזמן שהכלב נשך ותקף את הנהג, המשיך הנאשם לחבוט בו באמצעות המקל שבידו. מספר שניות לאחר מכן, משכה בת זוגו של ראובנס את הכלב מהנהג ובכך עצרה אותו מלהמשיך ולתקוף אותו.

כתוצאה מהתקיפה נגרמו למונתצר חתכים בפנים, הוא ננשך על ידי הכלב מספר נשיכות ברגליים, ונגרמו לו חבלות ושריטות. כתב האישום מציין כי הכלב מגזע פיטבול הנמצא ברשימת גזעי הכלבים המסוכנים, והוחזק בלא רישיון ובניגוד לתקנות.

"מברכים על הגשת כתב האישום"

"אנחנו מברכים על הגשת כתב האישום" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, "ההסתדרות דורשת להחמיר את הענישה כנגד כל אזרח התוקף נהג במהלך עבודתו. חייבים לשים סוף לתופעה הזו של אלימות כלפי נהגי האוטובוס, המשרתים את הציבור נאמנה ונדרשים בעבודתם לריכוז מרבי טרם ייגרם אסון. נמשיך להגן על הנהגים ולגבות את ועדי העובדים במאבקם לביטחון בעבודה.

"לאחרונה, בעקבות הלחץ שהופעל על ידינו, הושגו הסכמות בין האוצר ומשרד התחבורה באשר להתקנת מחיצות אשר יפרידו בין הנהגים לבין נוסעי התחבורה הציבורית – צעד חשוב שחייבים ליישם במהרה, הן על מנת להגן על הנהגים מפני אלימות, והן על מנת להגן עליהם בהיבט הבריאותי".

יו"ר ועד עובדי אגד בירושלים אומר ל'דבר' כי "אנחנו שמחים לראות שהמשטרה והפרקליטות לקחו את נושא תקיפת הנהגים ברצינות והגישו כבר כתב אישום. הנהג שלנו אושפז יומיים בבית חולים לפני ששוחרר. הוא סובל עד היום מכאבים ולא ישן בלילות. במצבו יתקשה בקרוב לחזור לעבודה. בשבוע שעבר השבתנו את הקו בו אירעה התקיפה לשעתיים, במהלכן נמנעו קווי האוטובוס גם מלעבור בשכונה של התוקף. אנחנו לא נעבור בשתיקה על תקיפת נהגים".

עובדים ומותקפים

ביום חמישי הותקפה אחות במרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב על ידי מטופל שאושפז במרכז בצו בית משפט עקב עבירות אלימות. המטופל בעט בפניה בעצמה שהפילה אותה לרצפה והמשיך לבעוט בה עד שנבלם על ידי הצוות של בית החולים. האחות פונתה לבית חולים עם חבלות קשות בראשה. צוותי המרכזים לבריאות הנפש ברחבי הארץ שבתו הבוקר (ראשון) במחאה.

לפני כעשרה ימים הותקפה עובדת סוציאלית במרכז הארץ בידי זוג הורים של נערה שהתלוננה בפניה על מצוקה וקשיים בבית. אחרי ששוחחה עימם העובדת, הגיעו השניים לאגף הרווחה בהתקף ונקטו אלימות קשה כלפי הבת שלהם, ולאחר מכן כלפי העובדת הסוציאלית שניסתה למנוע בעדם וכלפי עובד סוציאלי נוסף שהיה במקום. המשטרה הוזעקה וכן הוגשה תלונה למשטרה. לאחר כמה שעות ההורים נעצרו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!