דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מסוכנת / גבעת שמואל: עובד כבן 35 נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה

צוות של מד"א שהוזעק לאתר ברחוב הזיתים בעיר ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו | זהו העובד ה-20 שנהרג בתאונת עבודה מאז תחילת השנה, וה-11 בענף הבנייה

זירת תאונת עבודה באתר בנייה בגבעת שמואל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת תאונת עבודה באתר בנייה בגבעת שמואל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 35 נהרג היום (ראשון) בנפילה מגובה של כשמונה קומות באתר בנייה ברחוב הזיתים בגבעת שמואל. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. זהו העובד ה-20 שנהרג בתאונת עבודה מאז תחילת השנה, וה-11 בענף הבנייה.

חובש רפואת חירום במד"א אלעזר רובינשטיין סיפר: "כשהגענו לאתר ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה. ערכנו בדיקות רפואיות וביצענו פעולות החייאה אבל מצבו היה קריטי בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

האתר בו נהרג העובד הוא בביצוע חברת שתית בע"מ. באתר נמצא כי לא הותקן גידור ומעקות כנדרש. מפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה סגרו את האתר בצו ל-48 שעות. המשטרה בשילוב עם מפקחי המשרד חוקרת את בעלי התפקידים באתר, ומנהל העבודה בו יזומן למינהל לבירור.

זהו מקרה המוות השלישי בשבוע האחרון תאונות בניין. עובד בן 35 נהרג ביום חמישי האחרון באתר בנייה של חברת תדהר, ברחוב צ'לנוב בתל אביב, בעת שעבד על במת הרמה. ככל הנראה איבד העובד שליטה על במת ההרמה ונמחץ כנגד המרפסת שמעליו. ביום ראשון בשבוע שעבר נהרג עובד מולדבי כבן 30, שנפל מגובה של חמש קומות באתר של חברת אשטרום באור עקיבא.

מלבד ההרוגים ארעו בשבוע שעבר גם שורה של תאונות שהסתיימו בפציעה. ביום חמישי נפצע עובד כבן 24 באורח בינוני, עם חבלות בגפיים, בנפילה מגובה באתר בנייה בעתלית. ביום שלישי נפגע עובד כבן 60 באורח בינוני, עם חבלת ראש, בנפילה מגובה באתר בנייה חולון. ביום ראשון נפגעו שני עובדים באורח בינוני במהלך עבודות עם מסורים חשמליים, במצפה רמון ובחיפה. עובד נוסף נפגע באורח בינוני בנפילה מגובה באתר בנייה ביצהר.

"עבודה מאומצת בחוץ בשעות שיא החום, מסכנת את חיי העובדים ובריאותם"

"אנו רואים בחומרה שלכאורה עסק עוזר הבטיחות באתר בדברים אחרים מלבד תפקידו. נבדוק את הנושא לעומקו" מסר חזי שוורצמן, מפקח העבודה הראשי במינהל הבטיחות.

ביום חמישי פרסם מטה הבטיחות בענף הבניין, המשותף להתאחדות הקבלנים ולהסתדרות, דגשים לעבודה נוכח עומסי החום בימים אלו. המטה הדגיש את החשיבות של שתייה מרובה של מים, צמצום זמני החשיפה לשמש, שחרור העובדים להפסקות מרובות בצל או במקום ממוזג, ציוד העובדים בקרם הגנה מהשמש, ותכנון העבודה כך שהעבודות הקשות תתבצענה בשעות הבוקר המוקדמות או בסמוך לסוף היום. "זאת בנוסף לשמירה על הנחיות הבריאות והבטיחות של היום יום".

"עבודה מאומצת בחוץ בשעות שיא החום, בפרט באתרי בנייה, מסכנת את חיי העובדים ובריאותם, הן בשל סכנת מכת חום והתייבשות, והן בשל ערעור שיקול הדעת מפאת העייפות, וזאת בפרט בעבודות מסוכנות" כתבה הבוקר מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה הדס תגרי, "על המעסיקים מוטלת החובה להשבית את הפעילות המסוכנת, ולהבטיח תנאים בטוחים ואנושיים לעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!