דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק באלימות נגד נשים

מאבק באלימות נגד נשים / קמפיין חדש מעודד נשים שסובלות מאלימות במשפחה לפנות לקו החם של נעמת

ההסתדרות נרתמה למאבק באלימות נגד נשים | יו״ר ההסתדרות: ״אי-אפשר להמשיך ולשתוק, עד שיגיע פתרון ראוי ומתוקצב מהמדינה, אזרחי ישראל חייבים לשלב ידיים ולפעול״ | יו״ר נעמת: ״הלחצים הכלכליים והנפשיים מובילים להחרפה דרמטית בכמות הדיווחים על אלימות״

טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות נרתמת למאבק באלימות נגד נשים, ומפרסמת הערב (רביעי) קמפיין ארצי חדש שקורא לנשים שחשופות לאלימות, לפנות לקו החם של נעמת, שמספרו 9201*. הקמפיין יעלה בארבע שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

בעקבות העלייה הדרמטית במספר מקרי האלימות שדווחו מאז פרוץ הקורונה, עלה גם מספר הפניות לנעמת שמפעילה מערך ייעוץ וטיפול לנשים וגברים במעגל האלימות ומעון לנשים נפגעות אלימות וילדיהן. מנתוני הקו החם של נעמת עולה כי נפח הפניות שנקלטו בחודשיים האחרונים, גדל ב-100% בהשוואה לתקופה דומה אשתקד.

מתחילת השנה נרצחו 11 נשים ותינוקת, שש מתוכן נרצחו מאז התפרצות מגפת הקורונה. ביום שני האחרון נערכה עצרת מחאה בהשתתפות כ-12 אלף נשים וגברים, בה מחו על חוסר בתקצוב התכניות למאבק באלימות נגד נשים, ועל כך שהממשלה לא עושה את כל מה שהיא יכולה כדי למנוע את הרצח הבא.

הקמפיין החדש של ההסתדרות ושל נעמת, שמאגדת בתוכה את כל חברות ההסתדרות, מחזיר את הקול לנשים שהזעקה שלהן לא נשמעת. במרכז הקמפיין, דמותה של אישה שמספרת בלחישות על החיים בצל הפחד, על איך זה ללכת בין הטיפות וללמוד מה להגיד ומתי, רק כדי לגלות בסוף שזה לא מה שמפסיק את האלימות בבית.

הדמות בקמפיין, שמגולמת על-ידי השחקנית תמרה סטיל כהן, עוברת לדבר בקול צלול ורגיל, רק כשהיא פונה לעזרה וקוראת לנשים נוספות לא להישאר לבד ולפנות לקו החם.

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב (צילום: הראל בן נון)
עצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב (צילום: הראל בן נון)

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר ״אי-אפשר להמשיך ולשתוק מול הכתובת על הקיר. עד שיגיע פתרון מערכתי מהמדינה, שמתוקצב באופן ראוי ונותן מענה אמיתי, אזרחי ישראל חייבים לשלב ידיים ולפעול יחד כדי למנוע את הרצח הבא במשפחה.

״ההסתדרות הקצתה ותמשיך להפנות משאבים כדי לעצור את התופעה שקיבלה את השם 'גל טרור נגד נשים'". לדברי בר-דוד, הקו החם של נעמת תוגבר כדי לעזור ליותר נשים וגברים שחשופים לאלימות במשפחה.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מזהירה שהגל השני של הקורונה צפוי אף להחריף את המציאות הזו. פאר אמרה שהלחצים הכלכליים והנפשיים מובילים להחרפה דרמטית בכמות הדיווחים על אלימות. ״לצערנו, לא כל אישה שחווה אלימות, פונה אלינו או למוקדים האחרים. לפיכך, החלטנו לתגבר את הקו ולהפעילו בכל שעות היממה. אנו שמחות שההסתדרות נרתמה להעלות קמפיין שינגיש את קו הסיוע לכמה שיותר נשים הנזקקות לו״.

חגית פאר, יושבת ראש נעמת (צילום : קובי וולף, עבור ׳דבר׳)
חגית פאר, יושבת ראש נעמת (צילום : קובי וולף, עבור ׳דבר׳)

יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, שמוביל את הקמפיין, אומר ״אלימות במשפחה היא לא בעיה של 'מישהו אחר', זו לא רק הבעיה של מגדר או מגזר אחד. כשאדם מרים יד על מישהו בבית, הוא מרים יד על כל החברה הישראלית וכולנו צריכים להירתם למאבק. כל אישה שנחשפה לאלימות בסביבה המשפחתית, צריכה לדעת שהיא לא לבד ושיש במי להיעזר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!