דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלת הקורונה / ישיבת ועדת הכספים הופסקה בשל עימות בין השר ישראל כ"ץ לחברי הכנסת

שר האוצר הבהיר לחברי הוועדה כי אינו מתכוון לשנות את מתווה המענקים לעידוד התעסוקה שגיבש משרדו | ח"כ בצלאל סמוטריץ': "למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?" | יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אם אתה בא מראש ואומר 'אני לא מסכים לשום שינוי מהותי', צריך להחליט מה עושים"

ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר, ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר, ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
יונתן קירשנבאום

דיון שערכה היום (שני) ועדת הכספים בנושא המענקים לעידוד חזרה לתעסוקה, הופסק בעקבות עימות בין שר האוצר ישראל כ"ץ לחברי הוועדה .

כ"ץ הודיע בתחילת הישיבה כי יתנגד לשינויים במתווה שגיבש האוצר. כבר בשבוע שעבר מתחה הוועדה ביקורת על המתווה, בעיקר על החלת הפיצויים על עובדים שהוחזרו לעבודה החל מתחילת חודש מאי, ולא כבר במהלך חודש אפריל. חברי הוועדה ביקרו את המתווה גם על רצפת השכר שממנה תתמרץ את המעסיקים, שעומד על 3,300 שקלים ודרשו להוריד אותה ל- 2,200 שקלים כדי שתחול על עובדים נוספים.

"אני מעדיף, עם השינויים שהועלו בפניי שהחוק, לא יעבור", אמר השר, "אני לא מוכן להוריד את שכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים".

ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

כ"ץ הוסיף: "לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, ניאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 במאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה יילך לכך".

לאחר שהבהיר את כוונתו שלא להרחיב את תנאי קבלת המענקים, התפרצו ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) וח"כ ניר ברקת (הליכוד), ועימות התפתח בינם לבין שר האוצר. "למה אתה בא לכנסת, אם הכנסת חסרת חשיבות?" אמר סמוטריץ'.

ח"כ ניר ברקת טען שהחוק אינו אפקטיבי בהחזרת עובדים לעבודה. "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10% זה מי שיחזור", אמר.

ח"כ ניר ברקת בישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח"כ ניר ברקת בישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר האוצר ישראל כ"ץ. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

כ"ץ אמר בתגובה: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל , המהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב מצאתי שזה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה".

ח"כ ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר לשר כי "אם אתה בא מראש ואומר 'אני לא מסכים לשום שינוי מהותי', צריך להחליט מה עושים".

שר האוצר פנה לח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ואמר: "אתה בש"ס, אתה חייב לתמוך בחוק ותצביע". אזולאי בתגובה: "אתה לא תגיד לי מה לעשות".

לאור חילופי הדברים, הוציא גפני את הוועדה להפסקה וקיים פגישה אישית עם  השר כ"ץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!