דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סרינה וויליאמס

מחאה בארה"ב / סרינה וויליאמס בעקבות רצח פלויד: "גאה להיות מי שאני, להיות שחורה"

כוכבת הטניס הודתה בסרטון שפרסמה, שהתמודדה עם אפליה על רקע צבע עורה "לצערי, חוסר שוויון הפך למציאות מקובלת" | הטניסאית היפנית נאומי אוסקה, פרסמה שהיא תמוכת במחאה "כולם צריכים להשמיע את קולם"

סרינה וויליאמס (AP Photo/Charles Krupa)
סרינה וויליאמס (AP Photo/Charles Krupa)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כוכבת הטניס סרינה וויליאמס (38), המחזיקה ב-23 תארי גרנד סלאם, דיברה בשיחה שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה עם בעלה אלכסיס אוחניאן והתייחסה לרצח ג'ורג' פלויד ולאפליה שנאצלה להתמודד איתה בקריירה. "אני מרגישה שלא הייתי מי שהייתי עד כה, אם לא הייתי לא הייתי שחורה" אמרה והוסיפה, "כל חיי לימדו אותי לראות דברים אחרת, בגלל מי שאני ובגלל צבע העור שלי".

וויליאמס דיברה על המכשולים עמם התמודדה בגלל היחס לצבע עורה "נאלצתי להתמודד עם הרבה אי-שוויון, נאלצתי להתמודד עם גזענות ולצערי, זה הפך, למרבה הצער, למציאות מקובלת של אנשים עם צבע העור שלי" הודתה, "זה באמת מצער, אבל זה משהו שאנחנו צריכים להתמודד איתו בסופו של דבר ולא הייתי צריכה לתת לו להפוך לנורמה".

וויליאמס אמרה שהרגישה כמו זרה כשהחלה את קריירת הטניס שלה ורק אמונתה ונחישותה עזרו לה להתגבר, "נכנסתי לספורט שכולו לבן, וזה בהחלט לא היה קל, במבט לאחור", אמרה, "הייתי גם צעירה מאוד ופשוט הסתגלתי. לא הייתי שם כדי למצוא חברות טובות, פשוט הייתי שם כדי לשחק טניס".

אלכסיס אוחניאן, בעלה של וויליאמס אמר באותה שיחה, ​שהחליט לפרוש ממועצת המנהלים של חברת הטכנולוגיה 'Reddit', לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד. "דרשתי למלא את מקומי במועמד שחור ואשתמש בהישגים העתידיים על המניות שלי כדי לשרת את הקהילה השחורה, בעיקר כדי לבלום את הגזענות". אמר והוסיף, "אני אומר את זה כאבא שצריך להיות מסוגל לענות לבתו השחורה כשהיא שואלת: 'מה אתה עשית?'"

"לשתוק זה אף פעם לא הפתרון"

המדורגת מספר אחת בדירוג הטניס העולמי והספורטאית המרוויחה ביותר בשנה החולפת, נאומי אוסקה, החליטה גם היא לתמוך במחאה בארה"ב ואמרה, "הרצח של ג'ורג' פלויד השפיע עליי עמוקות". אוסקה היפנית, המתגוררת בלוס אנג'לס, צעדה במיניאפוליס, העיר שבה נרצח ג'ורג' פלויד. "אני מנסה להשתמש בפלטפורמה שלי כדי לחולל שינוי. לשתוק זה אף פעם לא הפתרון, כולם צריכים להשמיע את קולם ולהשתמש בו" אמרה והוסיפה, "זה מעליב כשאומרים שספורטאים צריכים להתרכז בשלהם".

הטניסאית היפנית נאומי אוסקה (Photo by Tim Clayton/Corbis via Getty Images)
הטניסאית היפנית נאומי אוסקה (Photo by Tim Clayton/Corbis via Getty Images)

וויליאמס ואוסקה מצטרפות לספורטאים וספורטאיות רבים שבחרו להתבטא בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד, ביניהן שחקנית הטניס הצעירה קוקו גאוף, שאמרה לפני שבוע: "אנחנו צריכים להפסיק לשתוק. אם את בוחרת לשתוק, את בוחרת להיות בצד של המדכא" והוסיפה, "אני חושבת שזה עצוב שאני מוחה על אותו הדבר שסבתי מחתה עליו לפני יותר מ-50 שנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!