דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עבודה בעולם / ממשלת צרפת תקצה כ-8 מיליארד אירו להעלאת שכר עובדי מערכת הבריאות

על פי ההסכם בין הממשלה לאיגודים המקצועיים, שנחתם אחרי מאבק של קרוב לשנה, צפויים העובדים לקבל תוספת חודשית של 183 אירו, בממוצע | ראש הממשלה החדש, ז'אן קסטה: "רגע היסטורי עבור מערכת הבריאות שלנו"

עובדי מערכת הבריאות בצרפת מפגינים ביום הבסטיליה בדרישה לשיפור תנאי עבדותן. 14 ביולי (AP Photo/Rafael Yaghobzadeh)
עובדי מערכת הבריאות בצרפת מפגינים ביום הבסטיליה בדרישה לשיפור תנאי עבדותן. 14 ביולי (AP Photo/Rafael Yaghobzadeh)
אוריאל לוי

ממשלת צרפת תעלה את שכרם של עובדי מערכת הבריאות, בעלות כוללת של שמונה מיליארד אירו, כך נקבע בהסכם חדש בין הממשלה לבין האיגודים המקצועיים הגדולים. ההסכם, שנחתם אתמול (שני), הגיע בתום מאבק של כשנה ואחרי משא ומתן של שבעה שבועות.

במסגרת ההסכם, המוצג בתקשורת הצרפתית כהישג גדול לאיגודים, הממשלה תעביר תוספת של 7.5 מיליארד אירו לטובת המשכורות של האחיות, המטפלות, המתמחים, הלבורנטיות, עובדי הניקיון, הטכנאים ואנשי הסגל הרפואי במדינה. מדובר בתוספת של 183 אירו בחודש, בממוצע.  כ-450 מיליון אירו יישמרו לרופאים שעובדים אך ורק במגזר הציבורי, וזו במטרה למנוע את זליגתם למגזר הפרטי.

ארגון העובדים CGT, הידוע בעמדותיו השמאליות ומייצג חלק מעובדי הבריאות, סירב לחתום על ההסכם. הארגון הוביל מוקדם יותר השנה את המחאה נגד הרפורמה במערכת הפנסיות, שיישומה מתעכב בגלל משבר הקורונה.

"זהו רגע היסטורי עבור מערכת הבריאות שלנו", אמר ראש הממשלה החדש ז'אן קסטה, שמונה, לפני כשבועיים, על ידי הנשיא עמנואל מקרון להוביל את השינוי שערך בממשלו,

"זאת קודם כל הכרה באלו שהיו בקו החזית במאבק במגפה הזו. זו גם דרך לפצות על העיכוב שלכל אחד ואחד, כולל לי, יש אחריות עליו", הוסיף קסטה, שהיה אחראי מטעם הממשלה על התגובה לנגיף הקורונה לפני שמונה לראשות הממשלה.

ההוקרה הרשמית על עבודת הצוותים הרפואיים תצוין במהלך חגיגות יום הבסטיליה, הנחגג היום במתכונת מצומצמת יותר בשל המגבלות על מספר המתקהלים. כ-1,400 אחים, רופאים ומטפלים ישתתפו בטקס המרכזי בכיכר הקונקורד בפריז, כאורחי כבוד של הנשיא מקרון.

הצוותים הרפואיים תוארו כגיבורים לאורך המגיפה, שגבתה את חייהם של יותר מ-30 אלף איש בצרפת, אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר באירופה. יותר מ-200 אלף איש אובחנו כחולים, וסגר חמור הוטל על כל המדינה, בדומה לצעדים שננקטו בישראל.

כהונתו של מקרון רוויה בעימותים עם האיגודים המקצועיים בתחומים שונים, ובראשם רפורמות שניסה להעביר בתחומי הפנסיה והעבודה. אולם השינויים שערך לפני שבועיים בממשלתו אותתו על כוונתו לשנות כיוון לקראת התמודדותו הצפויה על כהונה שנייה ב-2022.

מקרון ערך שינוי משמעותי בממשלה – חלק מהשרים החליפו תפקיד, ושבעה הוחלפו בשרים חדשים. השינויים הגיעו אחרי שמפלגתו של הנשיא נחלה תבוסה בבחירות המקומיות, בהן התחזקו הירוקים והמפלגה הסוציאליסטית. על פי פרשנים צרפתיים מפלתו של מקרון נובעת מריבוי המאבקים החברתיים, שאחד המרכזיים מביניהם היה המאבק של עובדי מערכת הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!