דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

האסון בביירות / מרים חנון כדורסלנית נבחרת ישראל: "אני לבנונית וזה שובר לי את הלב"

مريم حنون في زي فريق كرة السلة الإسرائيلي. (الصورة: بإذن من اتحاد كرة السلة الإسرائيلي)
مريم حنون في زي فريق كرة السلة الإسرائيلي. (الصورة: بإذن من اتحاد كرة السلة الإسرائيلي)

שחקנית הכדורסל שאביה היה לוחם צד"ל, כואבת את האסון בביירות: "כואב לי כי אני יודעת שהם אנשים בדיוק כמוני שרוצים לחיות את החיים ורוצים שלום" | על חלק מהתגובות לאסון היא אומרת: "עצוב לי שאנשים יכולים לכתוב משהו שיכאיב, כשהם לא מבינים באמת מה קורה שם"

ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל מרים חנון, כואבת את כאבם של תושבי לבנון בעקבות האסון הקשה שפקד את המדינה ביום שלישי. חנון (26) נולדה בלבנון, אביה הוא לוחם צד"ל שהגיע עם משפחתו לישראל לאחר יציאת כוחות צה"ל מלבנון בשנת 2000.

"האמת שכואב לי הלב, זה אסון שאנשים לא מבינים את המהות שלו". אומרת חנון ל-'דבר'. "מה שיותר מטריד אותי זה מה הלאה. עכשיו מדינות יבואו ויעזרו ללבנון וינסו לשקם אותה, אבל אני יודעת שאחר כך הכל יחזור לקדמותו".

יש לך משפחה בלבנון?
"כן, כל המשפחה שלי בלבנון. כן, זה קשה שאני לא יודעת מה איתם. מן הסתם ההזדהות שלי היא יותר חזקה, כי מה לעשות אני לבנונית וזה באמת שובר לי את הלב. אני יודעת שהאנשים החפים מפשע הם הקרבנות והם אלו שסובלים, מי שסובל אלה לא האנשים שמשחקים באש. זה כואב לי כי אני יודעת שהם אנשים בדיוק כמוני שרוצים לחיות את החיים ורוצים שלום. בתור אחת שנולדה בלבנון, גדלה על הערכים האלה ומכירה את העם הלבנוני, אני יכולה להגיד לך שמה שקורה שם זה לא בגלל העם הלבנוני שאני מכירה, העם הלבנוני שאני מכירה הם אלו שנפגעים".

"אני יודעת שהאנשים החפים מפשע הם הקרבנות והם אלו שסובלים". זירת הפיצוץ בביירות. (AP Photo/Hassan Ammar)
"אני יודעת שהאנשים החפים מפשע הם הקרבנות והם אלו שסובלים". זירת הפיצוץ בביירות. (AP Photo/Hassan Ammar)

מה דעתך על כך שישראל הציעה סיוע ללבנון?
"זה מאוד אנושי ומעודד שמדינת ישראל הציעה עזרה. אבל אני יודעת למה העם הלבנוני לא יכול לקבל את העזרה הזאת, זה בדיוק מאותה סיבה שאנשים חפים מפשע מתים. אנשים בעולם רואים את המצב בלבנון רק מנקודת המבט שרוצים להראות להם בתקשורת ולא מבינים את מה שמעבר, כי כל מי שבאמת חווה את המצב הקשה, לא יכול להגיע לתקשורת".

"אלה שהורסים הם לא אלה שנהרסים"

בפוסט נוקב שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה וזכה לעשרות שיתופים כתבה: "אני מבועתת, אני חסרת מילים ומאבדת את שפיותי. אף פעם לא היה אכפת לי או התערבתי בפוליטיקה, אבל הפעם אני לא יכולה לשתוק ולהמשיך להעמיד פנים כאילו העולם מתפקד בסדר גמור!! אני מאבדת אמונה באנושות, מה שקרה בלבנון זה הרס".

I AM TERRIFIED, I am speechless and losing my mind. Never cared or got involved in politics, but this time I can’t…

Posted by Mariam Hannoun on Tuesday, August 4, 2020

את הפוסט שכתבת סיכמת במילים: "אם אתה לא יכול לעשות שום דבר חיובי לעולם הזה, לפחות אל תעשה שום דבר כדי לפגוע בו" למה התכוונת?
"זה משפט שאני מאמצת אותו בחיים. התכוונתי לזה שאני מודעת לכך שאנשים יכתבו עכשיו תגובות ודברים מזעזעים. אני לא מתרגשת מזה, זה פשוט עצוב לי שאנשים יכולים לכתוב משהו שיכאיב, כשהם לא מבינים באמת מה קורה שם. לפעמים אנשים צריכים פשוט לשתוק כדי לא לפגוע".

כתבת גם שאת "מאבדת תקווה באנושות", זאת אמירה לא פשוטה
"כשאני אומרת שאיבדתי תקווה, אני אומרת את זה למרות שאני בנאדם מאוד אופטימי. אבל מצמרר אותי לראות ששום דבר אופטימי לא יכול לצאת מהדבר הזה, כי לשום אדם אין אינטרס שמשהו ישתנה. אז מה זה משנה?".

מרים חנון: "אם אתה לא יכול לעשות שום דבר חיובי לעולם הזה, לפחות אל תעשה שום דבר כדי לפגוע בו" (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מרים חנון: "אם אתה לא יכול לעשות שום דבר חיובי לעולם הזה, לפחות אל תעשה שום דבר כדי לפגוע בו" (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

חנון היא אחת השחקניות הישראליות הבכירות בליגת העל לנשים בכדורסל ושחקנית קבועה בנבחרת ישראל. בנוסף היא חברה בוועד של ארגון שחקניות הכדורסל ופעילה במאבק להשוואת התנאים של הנשים בענף.

את הקריירה החלה בהפועל נהריה, לאחר מכן עברה לארבע שנים בהם שיחקה בליגת המכללות בארה"ב במדי מכללת ג'ורג'יה סטייט ומכללת אקרד. בסיום לימודיה הצטרפה לבנות הרצליה ובשנה האחרונה שיחקה במדי ל.כ.ן רמת השרון וסיימה עם ממוצע של 25 דק' וכמעט 8 נק' למשחק.

מרים חנון עם הכדור במדי ל.כ.ן רמת השרון (צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מרים חנון עם הכדור במדי ל.כ.ן רמת השרון (צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

כספורטאית, איך את חווה את משבר הקורונה?
"כל המצב הזה גרם לי להסתכל על היום שאחרי הכדורסל ולהיות פתוחה לעוד משהו בחיים שלי, התכנון שלי הוא לשלב עבודה בתואר שעשיתי. בקולג' בארה"ב למדתי מנהל עסקים ואני אמורה להתחיל תואר שני. לגבי העונה הבאה, כרגע אני בלי קבוצה, אבל שומרת על כושר ובטוחה שבקרוב זה ייסגר".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!