דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסתר אדמון

עובדים במאבק / עובדי המעבדות נערכים לעיצומים: "ללא העלאת שכר, צופים התפטרות המונית"

באיגוד ממתינים לתשובת משרדי הבריאות והאוצר למתווה העלאת שכר לעובדי המעבדות הוותיקים | כיום, עובד עם תואר שלישי משתכר 37 שקלים לשעה

טכנאית מעבדה.  (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
טכנאית מעבדה. (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי המעבדות מנהל משא ומתן עם משרדי האוצר והבריאות, בדרישות להעלאת שכר שתאפשר גיוס עובדים צעירים למעבדות הציבוריות ושיפור תנאי העובדים הקיימים. במקביל, האיגוד יערוך סדרת מפגשי הסברה עם עובדי המעבדות המרכזיות ברחבי הארץ בהכנה לעיצומים הצפויים במידה והשיחות לא יובילו להסכמה.

עובדי המעבדות הרפואיות הכריזו על סכסוך עבודה לפני כחודשיים עקב העומסים החריגים שהוטלו עליהם עקב הקורונה. מאז נחתם הסכם שמאפשר הפניית עובדי מעבדות קיימים לבדיקות הקורונה, אך מצוקת כח האדם במעבדות שהתקיימה גם ערב פרוץ המגפה טרם נפתרה.

בשבוע האחרון נפגשה אסתר אדמון, יו"ר האיגוד, עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, שהזמינו אותה להגיש הצעות לטיפול במצוקת עובדי המעבדות בשל מחסור בכוח אדם, הן בטווח המיידי והן לטווח הארוך.

אסתר אדמון, יו"ר איגוד עובדי המעבדות (צילום: אלבום פרטי)
אסתר אדמון, יו"ר איגוד עובדי המעבדות (צילום: אלבום פרטי)

האיגוד שלח מתווה הכולל עלייה של 30-40% בשכר עובדי המעבדות, העומד כיום על פחות מ-40 שקלים לשעה עבור עובדים בעלי השכלה גבוהה, דבר שלפי האיגוד מונע מעובדים להצטרף למקצוע. משרד הבריאות טרם השיב להצעה.

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר, הגיש משרד האוצר הצעה לשיפור תנאי העבודה בעלות של 30 מיליון שקלים. הסכום יספיק, לדברי האיגוד, רק להעלאת שכר העובדים החדשים, ולא לשיפור תנאיהם של העובדים הקיימים העובדים בעומס גדול במיוחד בתקופת הקורונה. האיגוד סירב להצעת האוצר וביקש מתווה חדש.

"נגיף הקורונה חידד את החשיבות של בדיקות מעבדה בהתמודדות עם תחלואות שונות. עם השנים גדלה הדרישה לעובדים מקצועיים בעלי תארים מתקדמים", מסרה אדמון. "מעבר לכביש, במעבדה של מיי הריטג' משלמים לשעת עבודה למעלה מכפליים, ועם כניסתן המתוכננת של מעבדות פרטיות נוספות לשוק אנו צופים התפטרות המונית במעבדות הציבוריות".

המתווה שהגישה אדמון למשרד הבריאות כלל את ביטולם של שני ה'מעמדות' שנוצרו בקרב עובדי המעבדות בעקבות תגבור כח האדם במעבדות: העובדים החדשים, שנקלטים בשכר שעתי, מעט משופר אך בחוזים אישיים, לעומת העובדים הוותיקים, המועסקים בשכר שעתי נמוך תחת ההסכם הקיבוצי. לפי המתווה, פערי השכר השעתי בין העובדים הוותיקים לחדשים יצומצמו, כך ששכר העובדים הוותיקים יועלה.

כך למשל, יושווה שכר עובד ותיק עם תואר ראשון, בהסכם קיבוצי המשתכר 31 ש"ח לשעה, לשכר עובד חדש מקביל, שנקלט במעבדות מסוימות, בהסכם אישי של 37 ש"ח לשעה. עוד הוצע להעלות את שכר העובדים בעלי תואר דוקטור, המועסקים תחת ההסכם הקיבוצי תמורת 35 ש"ח לשעה, ל-41 ש"ח לשעה, כמו חלק מעמיתיהם הנקלטים במעבדות בהסכמים אישיים.

בזמן שבאיגוד מחכים להצעות חדשות ממשרדי האוצר והבריאות, תערוך אדמון בשבוע הקרוב מפגשי הסברה על המהלך, לקראת האפשרות של צעדי מחאה, לעובדי מעבדות בבתי חולים שיבא, מאיר, נהריה, אסף הרופא, בילינסון וסורוקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!