דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / "מדיניות משרד התרבות והספורט כלפי נשים אינה הוגנת ואינה שוויונית"

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי נמתחה ביקורת על היעדר התקצוב לנשים בספורט | קארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל: "מעבר לחלוקת התקציב, יש הרבה חסמים בפני ילדות ונערות שרוצות לעסוק בספורט"

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי (צילום: מושיק אושרי)
קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי (צילום: מושיק אושרי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"משרד הספורט מתנהל ללא יעדים בכל הקשור לקידום נשים בספורט" אמר ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בדיון שנערך היום (שלישי) בנושא תקצוב נשים בספורט. קארין סנדל, יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל וקפטנית נבחרת ישראל אמרה: "נושא התקציבים הוא רק חתיכה בפאזל, יש הרבה חסמים בפני ילדות ונערות שרוצות לעסוק בספורט".

בדיון נמתחה ביקורת על כך שמשרד התרבות והספורט הבטיח כי 110 מיליון לענפי הכדורסל והכדורגל בשל משבר הקורונה, אך לא כלל בסיכום גם את קבוצות הנשים. בתגובה אמר דודו מלכא, סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט כי הם דנים בפנייה והכסף לא חולק עדיין.

יו"ר איגוד שחקניות הכדורסל יערה יצחקי: "היום אין רצון שינוי אמיתי". (קרדיט: ארגון שחקניות הכדורסל)
יו"ר איגוד שחקניות הכדורסל יערה יצחקי: "היום אין רצון שינוי אמיתי". (קרדיט: ארגון שחקניות הכדורסל)

קפטנית נבחרת ישראל ויו"ר ארגון שחקניות הכדורסל יערה יצחקי אמרה: "הסתכלות על כדורסל הנשים היא לא נכונה, בעבר הענף הזה הוכיח את עצמו, כיום הטוטו מחלק את הכספים והבעיה שהוא לא גורם ציבורי והוא מחלק את הכסף לפי שיקולי רווח. אני מפצירה בכם, אל תסיימו את הוועדה הזאת, תמשיכו איתה. אני רוצה שהוועדה הזאת תמשיך ותדון ותגיע עם התהליכים האלה כדי לייצר שינוי אמיתי. כי היום אין רצון לשינוי אמיתי".

"על אף הסיכומים הכספים לא מגיעים בזמן"

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד: "בחודש האחרון אנחנו מתהווים להיות מנהלת אחת לכל ענפי הכדור לנשים ולייצג מול הרשויות ואת כל הענפים. צר לי שבספורט האפליה מתקיימת בצורה הרבה יותר גסה. על אף הסיכומים עם המדינה והטוטו, הכספים לא מגיעים בזמן. הפערים הם לא רק בכסף אלא התייחסות, במתקנים ובתנאים שהנשים מקבלות. השוויון צריך לגעת בכל התחומים". קניסטר בר-דוד הוסיפה כי המנהלת דרשה 12 מיליון שקלים ממשרד האוצר והספורט כדי לפתוח את ליגת העל לנשים בכדורסל.

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון: "צריך להתעורר בנושא הזה. בארגוני השחקנים פתחנו את העניין בהסכמים ארוכי טווח מול הטוטו ומול משרד הספורט בענפים. חייב להיות מתווה מסודר לחזרת ליגת הנשים, אם לא יהיה – נצא ונפגין.

יו"ר הוועדה ח"כ פורר אמר: "מדיניות משרד התרבות והספורט והגופים המתקצבים מפלה, אינה הוגנת ואינה שוויונית. היעדים לשילוב נשים בכל ענפי הספורט צריכה להיות מקוטלגת לפי ענף ומדידה על מנת שכל שר שיבוא בעתיד יוכל פעול לפי תכנית מסודרת להשגת אותם יעדים. בדומה לזה גם בבחינת הפרמטרים לחלוקה הוגנת בין ספורט הגברים לנשים, אם מחולקים תקציבים או מתקנים לקבוצות השונות, יש לחלקם באופן שווה בין הנשים לגברים. אם מגרש כדורגל מוקצה לשחקניות צעירות בשעות הערב המאוחרות, סביר מאוד שמספר המשתתפות יהיה נמוך אם ההקצאה הייתה לשעות מוקדמות יותר".

ח"כ עודד פורר, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח"כ עודד פורר, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי (קרדיט: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן): "השאלה צריכה להתמקד ביעדים ולא בתקציב. "מה היעד לקידום נשים בספורט? איפה נרצה לראות יותר נשים, באיזה ענפי ספורט? איך ניתן להגדיל את מספר הנשים בענפים הללו?". ח"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד) אמר: "יש אפליה ויש מגדריות והשאלה איזו תכנית עושים בשביל לשנות את המצב ואין פה שום תכנית. השאלה איפה נגמרת כוחה של הממשלה ומתחיל כוחה של הכנסת. אם לא תהיה ברירה נוציא הצעת חוק משותפת ובה נחליט על תקציב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!