דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית הרמזור

נאבקים בקורונה / "פרופ' גמזו מנסה להגיע להידברות, יש אנשים שמנצלים את זה בשביל פוליטיקה"

פרופ' דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור בבן גוריון, קורא שלא לתת ל'פוליטיקה קטנה' להפריע למאבק במגפה | האפידמיולוגית פרופ' מרגלית קלדרון: "פתיחת בתי הספר נחוצה מאוד לבריאותם הנפשית והגופנית של הילדים"

פרופ' רוני גמזו מציג את המלצות סל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים . 29 בדצמבר, 2017 (הדס פרוש / פלאש90)
פרופ' רוני גמזו מציג את המלצות סל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים . 29 בדצמבר, 2017 (הדס פרוש / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה צפוי לאשר היום את תכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו, לפיה הרשויות המקומיות ינהלו את צעדי קטיעת שרשרת ההדבקה, ויקבלו תמיכה ממשלתית עבור כך.

במסגרת התכנית יוגדרו ההגבלות שיפעילו הרשויות בהתאם לרמת התחלואה המקומית.

התכנית הוצגה לקבינט כבר בשבוע שעבר, אך הדיון התפוצץ בשל מחלוקת סביב הטיסות השנתיות לאומן. פרופ' גמזו אמר אתמול ל-N12 כי הוא שוקל לעזוב את תפקידו בעקבות הקשיים שמערימים עליו גורמים פוליטיים.

פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, אמר ש"תכנית הרמזור חייבת להיות מאושרת כבר. אנחנו בדקה ה-90. אנחנו כבר נכנסים לפתיחת שנת הלימודים ולחגים, ועקרונות תכנית הרמזור מאוד חשובים כדי להתגבר על התקופה המורכבת הזאת. בשטח כבר יש הרבה רצון מצד הרשויות להתחיל עם התכנית, לשתף פעולה עם פיקוד העורף, ולקחת אחריות על רמת התחלואה, כפי שראינו בירכא ובבני ברק".

פרופ' נדב דוידוביץ'. "תכנית הרמזור חייבל להיות מאושרת" (צילום: יח"צ)
פרופ' נדב דוידוביץ'. "תכנית הרמזור חייבל להיות מאושרת" (צילום: יח"צ)

פרופ' דוידוביץ הוסיף כי "צריך להבדיל בין 'פוליטיקה' במובן של עירוב שיקולים חברתיים וערכיים בהחלטות המקצועיות, ובמובן זה פוליטיקה חייבת להיות חלק ממדיניות בריאות הציבור;  לבין מה שנקרה "פוליטיקה קטנה" של אינטרסים ויחסי כוח בין מפלגות, שהיא בעייתית מאוד בימים אלה וחייבים להימנע ממנה". לדבריו, "פרופ' גמזו עושה הרבה מאוד פוליטיקה חיובית, הולך להיפגש עם מנהיגי קהילות ומנסה להגיע להידברות, גם בנושא של אומן, ויש אנשים שמנסים שמנצלים את זה בשביל פוליטיקה של אינטרסים."

גם פרופ' רונית מרגלית קלדרון, אפידמיולוגית מבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה, הסכימה ש"יש במתווה הרמזור הגיון רב".

פרופ' רונית מרגלית קלדרון. "הייתי מרווחת בין השינויים במדיניות כדי שנוכל לזהות את האפקט של כל שינוי" (צילום: יח"צ)
פרופ' רונית מרגלית קלדרון. "הייתי מרווחת בין השינויים במדיניות כדי שנוכל לזהות את האפקט של כל שינוי" (צילום: יח"צ)

לדבריה, "פתיחת בתי הספר נחוצה מאוד לבריאותם הנפשית והגופנית של הילדים. יומיים בשבוע זה מעט מאוד לילדים להיות במסגרת ויש לחפש פתרונות יצירתיים". עם זאת, היא מדגישה שיש להפעיל זהירות ושיקול דעת. "יש גם שאלה מה זו קפסולה, כי שמעתי שמדובר על כך שילדים יעברו מקפסולה לקפסולה, וזה מנוגד לרעיון של קפסולה שהיא קבוצה קבועה של ילדים. במקומות שהתחלואה ממש גבוהה אני הייתי דוחה לפחות את חזרתם של התלמידים הגדולים יותר שנוסעים בתחבורה הציבורית, אם תכנית הרמזור לא תעבור עד אז".

מרגלית קלדרון גם ממליציה על דיוק המדיניות, כך שיתאפשר מעקב טוב יותר אחר הגורמים לתחלואה. "בתקופה האחרונה היה שינוי מדיניות בנושא הטיסות לחו"ל. אנחנו לקראת פתיחת בתי הספר. יש דיווחים על אישור אירועים עד 1,000 איש באוויר הפתוח. גם נגמרה התקופה של 'בין הזמנים', הבחורים חזרו לישיבות יש חתונות. אלו הרבה שינויים במצב החברתי שקרו כולם ביחד. הכוונה עכשיו היא לבצע הקלות בו זמנית עם החזרה לבתי הספר. זה חבל, כי לא נוכל לבודד את ההשפעה של כל שינוי על התחלואה. אני הייתי מרווחת בין השינויים, כדי שנוכל לזהות את האפקטים המבודדים שלהם ונדע לפעול בהתאם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!