דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / חיזוק משמעותי: צ'לסי החתימה את כוכבת וולפסבורג פרניל הארדר

אלופת אנגליה צירפה לשורותיה את הכוכבת הדנית, בסכום שיא של 350 אלף אירו | הארדר סיימה בעונה החולפת כמלכת שערי הבונדסליגה עם 27 שערים | הארדר: "שמחה להצטרף למועדון גדול עם שחקניות נהדרות"

פרניל הארדר במדי וופסבורג (AP Photo/Efrem Lukatsky)
פרניל הארדר במדי וופסבורג (AP Photo/Efrem Lukatsky)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החתמה ענקית בליגה האנגלית לנשים בכדורגל. אלופת הליגה צ'לסי, הודיעה אתמול (שלישי), על רכישתה של פרניל הארדר, מאלופת גרמניה וולפסבורג. לפי פרסומים, האלופה האנגלית שברה את שיא ההעברות בכדורגל הנשים, עם סכום של 350 אלף אירו.

הארדר (27) שחקנית נבחרת דנמרק הנחשבת לאחת השחקניות הטובות באירופה, נבחרה השבוע לשחקנית השנה בליגה הגרמנית והגיעה עם קבוצתה לגמר ליגת האלופות שם נעצרה על ידי ליון.

הארדר סיימה בעונה החולפת כמלכת שערי הבונדסליגה עם 27 שערי ליגה ב-21 משחקי ליגה. לצידה תשחק העונה, החלוצה האוסטרלית סאם קר. השילוב של שתיהן בחוד ההתקפה אמור להיות מהטובים ביותר בהיסטוריה. במעמד החתימה אמרה הארדר, "אני מתרגשת ושמחה מאוד להתחיל. סוף סוף להיות שחקנית צ'לסי. אני שמחה להצטרף למועדון כל כך גדול עם מגוון רחב של שחקניות נהדרות".

הארדר נחשבת כיום לאחת החלוצות הקטלניות בעולם. לאחר מספר עונות מוצלחות בליגות הדניות והשבדיות החליטה לעשות בחורף 2017 את המעבר הגדול לוולפסבורג, אלופת גרמניה, אותה הובילה לארבע אליפויות רצופות ושני גמרי ליגת האלופות ב- 2017/18 ו- 2019/20.

פרניל הארדר מוולפסבורג חצי גמר ליגת האלופות לנשים מול ברצלונה. 25 באוגוסט 2020 בסן סבסטיאן, ספרד. (Photo by Sergio Perez/Getty Images)
פרניל הארדר מוולפסבורג חצי גמר ליגת האלופות לנשים מול ברצלונה. 25 באוגוסט 2020 בסן סבסטיאן, ספרד. (Photo by Sergio Perez/Getty Images)

לצד הפריחה באחת הקבוצות הטובות באירופה, הארדר הפכה למנהיגה של נבחרת דנמרק והובילה אותה לגמר אליפות אירופה ב-2017. המעבר לצ'לסי ולליגה האנגלית שתזכה לחשיפה כלל עולמית, הוא עוד צעד חשוב של הארדר לקבע את מעמדה כאחת הכוכבות הגדולות בכדורגל העולמי. יהיה מעניין לעקוב איך ההשתלבות שלה בשנה הקרובה בליגה חדשה, לצד כמה מהכוכבות הגדולות בעולם.

"להיות שחקנית הכדורגל הטובה בעולם"

בראיון שקיימנו עם הארדר בחודש ספטמבר 2019, לפני משחקה של נבחרת דנמרק מול נבחרת ישראל, היא סיפרה שמאז שהייתה ילדה, החלום הגדול שלה היה להפוך לשחקנית כדורגל. כאשר הייתה בת 10 קיבלה משימה בבית הספר, לכתוב מה היא חולמת להיות כשתגדל. להארדר לא היה שום ספק מה היא רוצה – "להיות שחקנית הכדורגל הטובה בעולם".

פרניל הארדר בשיחה עם כתב "דבר ספורט" בתל אביב (צילום: אידאה)
פרניל הארדר בשיחה עם כתב "דבר ספורט" בתל אביב (צילום: אידאה)

כיום, כשהיא כבר כוכבת גדולה בגרמניה ודנמרק, היא סיפרה עד כמה חשוב לה לשמש מודל לחיקוי לשחקניות צעירות, "כשהייתי ילדה לא היו הרבה נשים כמודלים לחיקוי עבורי, זה היה בעיקר גברים שהיו שחקני כדורגל. לכן אני חושבת שזה חשוב שנוכל להיות דמויות שאפשר יהיה לקחת מהן דוגמה עבור הרבה שחקניות צעירות. מבחינתי להיות מודל לחיקוי זה ממש חשוב, כי כיום ילדות רואות אותנו משחקות ומתפרנסות מכדורגל מקצועני והן חושבות לעצמן, 'גם אני יכולה לעשות את זה'".

הליגה האנגלית ממשיכה להתחזק בשחקניות הטובות בעולם. כחלק מהפריחה שחווה הליגה מבחינה כלכלית עם מכירת זכויות השידור לרשתות מרחבי כל העולם והפיכת כל קבוצות הליגה למקצועניות במשכורות, מתקנים, תנאים סוציאליים ואקדמיות לכדורגל.

האלופה צ'לסי ממשיכה במסע הרכש המרשים שלה ומצרפת בחצי השנה האחרונה כוכבות בעלות שם עולמי כמו שחקניות הקישור מלאני לאופולץ מנבחרת גרמניה וג'יסי פלמינג מנבחרת קנדה. היריבה המרכזית של  'הכחולות' בליגה האנגלית היא מנצ'סטר סיטי, שגם היא לוקחת חלק במגמת החימוש והביאה עד כה את שתי שחקניות הקישור של נבחרת ארה"ב רוז לאוול וסם מיואיס. לפי פרסומים, גם כוכבת ליון ונבחרת אנגליה לוסי ברונז אמורה להודיע על חזרתה לקבוצה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!