דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / משרד הרווחה נערך לסגר: תוגברו המענים למקרי אלימות במשפחה

בן היתר יועברו לרשויות המקומיות 5 מיליון שקלים למתן מענה מידי לנפגעות, גברים מורחקים יקבלו הזדמנות להיכנס להלנת חירום ולקבל טיפול, והמקלטים לנשים נפגעות תוגברו | מוקד 118 לדיווח על אלימות יתוגבר גם הוא

אלימות במשפחה (צילום: Shutterstock)
אלימות במשפחה (צילום: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה יעביר תקציבים לרשויות המקומיות שיממנו טיפול במקרי אלימות במשפחה, זאת במסגרת ההיערכות לסגר שיתחיל בסוף השבוע הקרוב. עוד הודיע המשרד כי יתגבר את מוקד 118, לאור ההערכה כי יחול גידול במספר הפניות, כפי שנרשם בסגר הראשון.

שר עבודה והרווחה איציק שמולי: "אסור להשלים עם מצב שבו הסגר שנכפה עלינו יהפוך למלכודת של אלימות ופחד עבור נשים וילדים. נעשה כל שביכולתנו כדי שבתקופת הסגר, וגם לאחריה, יינתן מענה מידי ומקצועי לנפגעות ולנפגעים".

בין היתר, יועברו לרשויות המקומיות חמישה מיליון שקלים להענקת סיוע מידי לנפגעות אלימות במשפחה, מבקשות לעזוב את הבית אך לא למקלט לנשים נפגעות אלימות.

תקציב נוסף יוקצה להלנת גברים מורחקים, והמשרד  הודיע שיפעל לפתיחת דירות ייעודיות לאוכלוסייה זו, על מנת לאפשר טיפול בגברים ושמירה על בטחון הנפגעות. דירה ראשונה צפויה להיפתח במרכז הארץ ותקציב הוקצה לפתיחה של שלוש דירות נוספות.

עוד האריך המשרד את פעילותו של המקלט הייעודי לנשים וילדים נפגעי אלימות שנפתח במהלך הגל הראשון במטרה לענות על הצורך בבידוד, ולהקל על נשים את הכניסה למקלט גם בתקופת הסגר. ב-14 המקלטים המופעלים ברחבי הארץ  בוצעה היערכות לסגר הכוללת הפרדה מניעתית, ומתחם בידוד ותוקצבה תוספת של 300 אלף שקלים לכל אחד מהמקלטים.

כאמור, מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה תוגבר בדומה לגל הראשון, מתוך הערכה שגם הפעם יחול גידול במספר הפניות על רקע אלימות במשפחה. לצד המוקד הפועל 24 שעות ביממה, מופעל גם קו ייעודי לגברים במספר 1218 וקו פניה שקטה המאפשר פניה בהודעת טקסט לטלפון 055-7000128.

הצוותים המקצועיים ב-111 המרכזים האזוריים לטיפול באלימות במשפחה ברחבי הארץ הונחו לשמור על קשר יזום עם המטופלים ולהמשיך לקיים את תכניות הטיפול באמצעים דיגיטליים כדי למנוע ככל הניתן הידרדרות ביחסים ועלייה בעצימות האלימות בקרב משפחות מטופלות. על פי ההודעה, המשרד פועל בימים אלו להקמת 60 יחידות עירוניות נוספות למרכזים האזוריים הקיימים, על מנת להנגיש את הטיפול לכמה שיותר משפחות.

שירות חדש: שאלון עצמי אנונימי להערכת מסוכנות

על מנת לסייע לנפגעי אלימות להעריך את מידת הסכנה שבה הם נמצאים, גם בלי לפנות באופן אקטיבי לרשויות הרווחה, פיתח המשרד כלי אבחון עצמי, המאפשר לזהות סיטואציות מסוכנות המצריכות פנייה לעזרה.

מדובר בשאלון דיגיטלי, הניתן למילוי באופן אנונימי, ובמשרד מקווים כי הוא יסייע לאנשים רבים לשים לב לתמרורי האזהרה ולפנות לקבלת עזרה בשלבים מוקדמים בהם האלימות היא בעצימות נמוכה. השאלון מתאים גם לחברים ובני משפחה של נפגעות, שאינם בטוחים אם סיטואציות מסוימות מצביעות על אלימות פוטנציאלית או לא.

למעבר לשאלון, לחצו כאן.

השלב הבא: מרכז חירום 24/7

לפי הודעת המשרד, בשבועות הקרובים ייפתח בצפון הארץ מרכז חירום וסיוע ראשון מסוגו, שייתן מענה חירום 24/7 למשפחות. מרכז זה יהיה הראשון מארבעה בסך הכל שיוקמו ברחבי הארץ.

במרכז ישהו באופן קבוע עובדות סוציאליות, מומחים לטיפול באלימות במשפחה, שוטרים, חוקרים ועורכי דין. עוד יציע המרכז אפשרות של הלנת חירום למקרים דחופים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!