דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / הוועדה אישרה את התוספת למס הכנסה שלילי: קרובי משפחה גם יזכו לתוספת

מליאת הכנסת צפויה לאשר את החוק סופית בשעות הקרובות, ורשות המסים תעבירו מידית לזכאים כך שיגיע לחשבונם בימים חמישי או שישי | בלחץ ועדת הכספים גם מי שמקבל משכורת מקרוב משפחה יזכה לתוספת המיוחדת

ח"כ יצחק פינדרוס. ועדת הכספים, היום. 29 בספטמבר 2020. (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
ח"כ יצחק פינדרוס. ועדת הכספים, היום. 29 בספטמבר 2020. (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

התוספת למקבלי מס הכנסה שלילי תשולם ביומיים הקרובים, וגם מי שמועסק אצל קרוב משפחה יהיה זכאי לתוספת – כך עולה מדיון ארוך שקיימה היום (שלישי) בנושא ועדת הכספים, בסופו אושר החוק לקריאה שנייה ושלישית. החוק צפוי להיות מובא לאישור סופי של הכנסת עוד הערב.

ברשות המסים מוכנים להעברת המענק באופן מידי, כך שיגיע לחשבון הבנק של יותר מ-200 אלף זכאים כבר בתוך יומיים

בעקבות התנגדות חברי הכנסת, בוטל סעיף המונע ממי שעובד אצל קרוב משפחתו מלקבל את התוספת. האוצר ורשות המסים דרשו להוריד 7% מהמענק בשביל לממן את השינוי, אך בלחץ חברי הכנסת ירדו ממנו 5% בלבד והוא יעמוד על 62% תוספת למענק לשנת 2020 בגין חודשים אפריל עד לסוף השנה.

בנוסף, בוטל סעיף שמונע קבלת מענק ממי שלא הגיש דוחות כספיים בשנת 2018. ההסתייגות הוגשה על ידי ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) וח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה).

שני תיקונים נוספים לא התקבלו, אך הדיון בהם ימשך. בעקבות ביקורת של חברי הכנסת תתקיים חקיקה נפרדת להחרגת מובטלים שפוטרו בתחילת הקורונה, שנכון לעכשיו אינם זכאים למענק. בנוסף, בסיכום אליו הגיעו נציגי משרד האוצר יחד עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וחבר הוועדה ח"כ ינון אזולאי סוכם כי בתקציב מס הכנסה שלילי לשנת 2021, גיל הזכאות למענק ירד ותיבחן האפשרות לזכאות הגשת מס הכנסה שלילי מגיל 18 במקום 23.

למענק זכאים עובדים בשכר נמוך שקיבלו מס הכנסה שלילי (מענק עבודה) בשנה שעברה, ועבדו לפחות בחלק מחודשי הקורונה. על פי החוק גובה המינימלי של המענק כולו עומד על כ-1,000 שקלים.

התוספת תינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 שקלים. עוד נקבע, כי תינתן מקדמה, על חשבון המענק, שתחושב על בסיס המענק לו זכאי העובד או העצמאי בשנת 2019. בנוסף קובע החוק, כי שיעור המקדמה יהיה 25% מהמענק בעבור כל חודש בשנת 2019 ובלבד שסך כל המקדמה לא תפחת מ–500 שקלים חדשים.

מס הכנסה שלילי (מענק עבודה) הוא תוספת שניתנת לעובדים שמקבלים שכר נמוך ועונים על מספר תנאים נוספים. התוספת היא שנתית וניתנת בדיעבד על פני השנה החולפת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!