דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצעד הגאווה בירושלים

גאווה ירושלמית / מצעד הגאווה בירושלים ייערך היום תחת אבטחה כבדה

משטרת מחוז ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים ונוקטת שורת צעדים לאבטחת האירוע. את המצעד, שיתקיים בסימן שנה להירצחה של שירה בנקי ז"ל, תזניק יו"ר 'הבית הפתוח', חיה ביטון.

צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

מצעד הגאווה והסובלנות ה-15 בירושלים יתקיים היום (חמישי) בסימן שנה להירצחה של שירה בנקי ז"ל, תחת הכותרת – 'כאן כדי להישאר'. את המצעד תזניק יו"ר הבית הפתוח, חיה ביטון. לאחר מכן יצעדו הצועדים והצועדות ויעברו בדרכם בנקודה שבה אירע פשע השנאה בשנה שעברה, בפינת קרן היסוד וושינגטון. מארגנות המצעד מזמינות את ציבור המשתתפים להביא עמם פרח להניח לזכרה של שירה בנקי. את אירוע הסיום של המצעד, שיתקיים בגן העצמאות, תנחה השחקנית גילה אלמגור. לפני מצעד הגאווה והסובלנות ולאחריו יתקיימו אירועי הגאווה הירושלמיים. פרטים אפשר למצוא כאן.

ברקע ארגון המצעד אמר אתמול (שלישי) ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ל'ידיעות אחרונות' כי אין בכוונתו להשתתף במצעד. "לא אצעד, כי אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי-לאומי". עוד הוסיף ברקת כי למרות זכותה של הקהילה הלהט"בית לצעוד, עליה להבין כי מהלכיה פוגעים בציבור הדתי: "הקהילה ההומו-לסבית מקבלת שירותים בעיר ירושלים לשביעות רצונה. בוודאי שזכותם לצעוד. עיריית ירושלים, אני והמשטרה נעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לאפשר להם לממש את זכותם, אבל הם צריכים לדעת שזה פוגע באחרים. סובלנות זה לא רק לתת לאנשים לצעוד, זה גם לחפש את הדרך להשיג את מבוקשך מבלי לפגוע בדעות של אחרים או רגשות של אחרים. בירושלים יש אוכלוסייה גדולה שמאוד קשה לה עם המצעד".

צילום: איציק אדרי/ ויקימדיה
צילום: איציק אדרי/ ויקימדיה

בשונה מהתבטאותו המסויגת של ראש העיר, אירחו השבוע נשיא המדינה ורעייתו בביתם את משפחתה של שירה בנקי ואת נציגיו ונציגותיו של 'הבית הגאה'. בנאומו פנה ריבלין אל הנוכחים והנוכחות ואמר כי "זכותם של כל איש ואישה להיות מי שהם עצמם, לממש את היפה שבמידות, לאהוב מי שהלב חפץ בו, אהבה ללא גבולות, אהבה שמותר ואפשר לבטא גם בגלוי".

משפחת שירה בנקי ונציגות הבית הגאה בבית הנשיא ורעייתו. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
משפחת שירה בנקי ונציגות הבית הגאה בבית הנשיא ורעייתו. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

המפגש המרגש בבית הנשיא אירע ימים ספורים לאחר פרסום אמירותיו ההומופוביות של ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין. בסרטון שפורסם בסוף השבוע האחרון, תועד הרב כשהוא מכנה את חברי הקהילה הגאה "סוטים" ומותח ביקורת על שילובם בצה"ל. "במסגרת הפלורליזם מחנכים את החיילים ואת הקצינים ליחס למה שהוא קרא להם 'גאים', אני לא מעיז לקרוא לזה כך… 'סוטים' אני קורא להם," אמר והוסיף: "יש פה תנועה מטורפת שפשוט אנשים איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה, לצפצף". דבריו של לוינשטיין, עוררו סערה ציבורית והתגובות המגנות והתומכות לא איחרו להגיע.

הרב לוינשטיין. (צילום מסך)
הרב לוינשטיין. (צילום מסך)

במחאה על דבריו של הרב ועל רקע תגובתם הרפה של ראשי המכינות לנאומו של הרב, קראו בוגרי מכינות צבאיות דרך הפייסבוק לבוגרי מכינות נוספים להגיע בהמוניהם למצעד בירושלים.

"אנחנו רוצים לבנות חומת מגן מפני הדברים של הרב לוינשטיין," אמר לוואלה!NEWS  נתנאל גוזלן, בוגר מכינת 'נחשון', מהוגי היוזמה.

משטרת מחוז ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים ונוקטת שורת צעדים לאבטחת המצעד, כחלק מהפקת הלקחים מאירוע הדקירה, שבוצע בידי ישי שליסל, במצעד אשתקד. מאות שוטרים גויסו למבצע אבטחת המצעד, לצד פעילויות מודיעיניות סמויות וגלויות, במהלכן זוהו מבעוד מועד אזרחים שהמשטרה חוששת כי ינסו לפגוע בצועדים. אותם 'חשודים' נקראו לשיחות אזהרה ובמשטרה סירבו לפרט האם הוצאו נגדם צווי הרחקה.

מארגני המצעד מ"הבית הפתוח", הגישו רשימות של כמה אלפי משתתפים שיגיעו אל המצעד באוטובוסים מאורגנים. בנוסף לאותם משתתפים, כל מי שירצו להיכנס למצעד הגאווה יוכלו לעשות זאת לאחר בידוק ביטחוני מחמיר.

שירה בנקי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
שירה בנקי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

הצעדה כולה תתנהל בתוך מתחם מגודר, והכניסה אליו תתאפשר מנקודת ההזנקה ב'גן הפעמון' ומנקודה נוספת ב'כיכר פריז' בלבד. היציאה תתאפשר משתי נקודות אלה ומרחוב רבי עקיבא, שנמצא מעט לפני נקודת הסיום של הצעדה ב'גן העצמאות'. הצועדים יתכנסו ב'גן הפעמון' ובשעה 18:00 יחלו לצעוד ברחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', מאיר שחם, רבי עקיבא, הילל ומנשה בן ישראל, עד לגן העצמאות.

החל מהשעה 14:30, תסגור המשטרה לתנועה את כל הרחובות שבמסלול המצעד. כמו כן, ייסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם, כולל הרחובות אגרון, הילל ורחוב קינג ג'ורג', מקרן היסוד ועד לרחוב בארי. לנוכח העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמותם של הצועדים.

מארגנות המצעד מבקשות מהציבור להגיע בזמנים הנקובים כדי לאפשר למצעד להתנהל באופן מסודר ותקין. בנוסף, המארגנות ממליצות לציבור להתלבש בהתאם למזג האוויר הקריר השורר בירושלים – גם בקיץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!