דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / הוועדה לעסקים קטנים ובינוניים: באחריות המדינה לשלם על ימי הבידוד

הוועדה דחתה את ההסכמות שהושגו בים ההסתדרות, האוצר ונשיאות המעסיקים, וקראה לאוצר להיכנס למשא ומתן עם העצמאים | ח"ק קרן ברק, יו"ר הוועדה: "לא הגיוני שמעסיק ישלם על החלטת המדינה"

העצמאים מפגינים נגד החוק לתשלום ימי הבידוד, ארכיון. (צילום: להב)
העצמאים מפגינים נגד החוק לתשלום ימי הבידוד, ארכיון. (צילום: להב)
הדס יום טוב

ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים דחה היום (שלישי) את ההסכמות שנחתמו בין ההסתדרות, האוצר ונשיאות המעסיקים על חלוקת התשלום עבור ימי הבידוד של עובדים. הוועדה קראה למשרד האוצר לדון בנושר עם בעלי העסקים הקטנים הבינוניים, ולהעביר את נטל התשלום לביטוח הלאומי, בדומה לתשלום עבור ימי מילואים.

ח"כ קרן ברק (הליכוד), יו"ר ועדת המשנה:"אם המדינה החליטה שאנשים שנחשפו לקורונה צריכים להיכנס לבידוד גם אם הם לא חולים, יש לזה מחיר. לא הגיוני שמעסיק ישלם על החלטת המדינה". ברק הזכירה את הצעת החוק שהגישו אתמול חברי כנסת מסיעת יש עתיד-תל"ם, לפיה תשלום ימי הבידוד יהיה באחריות המדינה, שתשפה את המעסיקים בדומה לתשלום לעובדים עבור ימי מילואים.

נשיא להב עו"ד רועי כהן: "אין שום הסכמה למתווה שהוצע על ידי גורם שאינו מייצג את ציבור העצמאים והעסקים הקטנים. אין שום הסכם, אין שום הסכמה ואין שום הבנה עם ארגוני העצמאים. אם הממשלה תאשר את ההסכם, יום בידוד יהיה יום מחלה וזה יהיה כמו מס חדש במדינת ישראל. העצמאים בסוף יצטרכו לשאת בימי הבידוד בלי שיהיו להם שום פיצוי. לא פלא שמי שסיכם את הדבר הזה זה אנשים שמייצגים את תנובה, את שטראוס, את טבע. מה הקשר שלהם למסעדה עם ארבעה עובדים?"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "העסקים הקטנים והבינוניים הם למעלה מ-80% מהתוצר. אנחנו באירוע שהוא גדול על המגזר העסקי, 95% ממדינות העולם לקחו על עצמן לשלם עבור ימי הבידוד, והן משלמות עליהם באמצעות מערכות ממשלתיות. נטל המעסיקים שמשלמים כיום את ימי הבידוד מגיע ל-4 מיליארד שקלים. אם הממשלה תיקח את זה על עצמה תוך חודש ימי הבידוד גם יתקצרו".

איציק דניאל, רכז תעסוקה באגף תקציבים: "הגענו למתווה משותף, זה הוסכם עם ההסתדרות ועם המגזר העסקי. רוב מדינות העולם משתמשות בימי מחלה, מה שאמרתם לא נכון. ימי הבידוד הם בנוסף לסיוע הנוסף שהמדינה נותנת לעסקים, אי אפשר להסתכל על זה בנפרד".

אמיתי בתגובה: "זה שהגעתם להסכם עם ההסתדרות ועם התאחדות התעשיינים, זו זכותם. הם לא המגזר העסקי, והמגזר העסקי לא ישלם. אפשר להגיע למשא ומתן, אבל האחריות היא קודם כל על הממשלה. נסכים להגיע למשא ומתן אם קודם כל תשלמו את ארבעת מיליארד השקלים שכבר שילמנו."

ח"כ ברק אמרה לסיכום הדיון כי "המתווה שהציג משרד האוצר הוא מתווה שאנחנו לא מסכימים עליו, הוא לא מקובל על חברי הוועדה הזו והם צריכים להתכנס עם נציגי מגזר העסקים הקטנים והבינוניים שלא היו חלק מהמתווה הזה".

"אנחנו בעד המתווה שימי הבידוד ישולמו כמו ימי המילואים, מנגנון וצינורות שקיימים", הוסיפה, "משרד האוצר קיבל החלטות להשית סכומים בלתי ידועים על מגזר שלם בלי נתונים ובלי לדעת באיזה סכום מדובר ובכמה מקרים מדובר. משרד האוצר מוסיף למעסיקים עוד מס על ימי הבידוד, אנחנו מבקשים ממשרד האוצר לתקן את המתווה ולשבת עם הנציגים תוך שבוע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!