דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בחירות בארה"ב / המועמדים לנשיאות ארה"ב נערכים לעימות השני והאחרון

הנשיא דונלד טראמפ, שמפגר בסקרים, מקיים שורה של עצרות במדינות מפתח עד העימות ביום חמישי הקרוב | יריבו, ג'ו ביידן, בחר להתכונן לעימות בביתו, ולא יקיים עד אז אירועים פומביים

ג'ו ביידן ודונאלד טראמפ (צילום: Carolyn Kaster/AP Photo/Ross D. Franklin)
ג'ו ביידן ודונאלד טראמפ (צילום: Carolyn Kaster/AP Photo/Ross D. Franklin)

שני המועמדים המובילים לנשיאות ארה"ב ייפגשו ביום חמישי הקרוב לעימות הטלוויזיוני השני, והאחרון, לפני הבחירות ב-3 בנובמבר.

הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, שהעימות הוא כנראה ההזדמנות האחרונה שלו לשנות את מסלול מסע הבחירה מחדש שלו, מעביר את הימים שנותרו בדילוג בין מדינות בהן הוא חייב לנצח כדי לזכות במספר האלקטורים הדרוש לו.

נשיא בדרכים

יריבו, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, בחר באסטרטגיה הפוכה. סגן הנשיא לשעבר, בחר לעסוק בהכנה לעימות במקום לקיים עצרות ברחבי המדינה.

"הבחירות הללו הן בין התאוששות הפלא של טראמפ למיתון של ביידן", אמר הנשיא בעצרת שקיים אתמול (שלישי) בפנסילבניה, "יהיה כאן מיתון כמוהו עוד לא ראיתם". טראמפ הוסיף כי "אם אתם רוצים מיתון, אבדון וייאוש, תצביעו לג'ו הישנוני (כינוי הגנאי השגור שלו ליריבו, המערכת). ושעמום".

עם זאת, על המסר של הנשיא, לפיו הוא צריך להיות זה שיוביל את המהלך להבראת הכלכלה האמריקאית, שספגה מכה קשה במשבר הקורונה, האפילו שורת ריבים אישיים בהם עסק לאחרונה.

ביומיים האחרונים תקף טראמפ את המומחה המוביל בארה"ב למחלות מדבקות כמו גם תכנית תחקירים יוקרתית, ובו זמנית רמז שלמדינה נמאס לדבר על נגיף, שהרג עד כה יותר מ-220 אלף איש.

לפני שיצא מהבית הלבן לעצרת בפנסילבניה, הקליט טראמפ חלק מראיון לתוכנית הטלווזיה הוותיקה "60 דקות", שככל הנראה הסתיים בטונים צורמים. בחשבון הטוויטר שלו, הכריז הנשיא כי הריאיון עם  העיתונאית לסלי סטאהל הוא "מזוייף ומוטה", ואיים לפרסם גרסה שערך הבית הלבן לפני שידור התוכנית ביום ראשון.

הנשיא, שמפגר אחרי ביידן גם בגיוס כספים לקמפיין, נשען יותר ויותר על עצרות מקומיות בניסיון למקסם את שיעור ההצבעה של תומכיו. הביקור באירי פנסליבניה הוא אחד משורת ביקורים מתוכננים שלו במדינה. "אם ננצח בפנסילבניה, ננצח את כל המירוץ", אמר טראמפ.

ברק אובמה ניצח במחוז אירי, בפינה הצפון-מערבית של פנסילבניה, בחמש  נקודות. ב-2016, ניצח שם טראמפ בשתי נקודות, ניצחון שאפשר לו לזכות באלקטורים של פנסילבניה.

בסיבוב הנוכחי, זקוק הנשיא לניצחון מרשים יותר באזורים הכפריים של המדינה, שכן הסקרים בערים הגדולות ופרבריהן לא מנבאים לו טובות. במטה הבחירות של טראמפ חוששים שהיריב שלו הפעם עשוי למנוע ממנו את ההישג הדרוש. ג'ו ביידן לא רק נולד בפנסילבניה, הוא גם נהנה גם מתדמית של פוליטיקאי שמייצג את מעמד הביניים ומעמד העובדים.

המועמד מתכונן

בזמן שהנשיא יצא לדרך, ביידן נפגש, בביתו בווילמינגטון שבמדינת דלוור, עם יועצו הבכיר, רון קליין, שאחראי על הכנתו לעימות.

למועמד הדמוקרטי, שהקליט את הריאיון שלו לתכנית "60 דקות" ביום שני, לא נקבעו אירועים פומביים בשלישי או רביעי, ומלבד הנסיעה לעימות ביום חמישי הוא לא צפוי לצאת מהבית. זוגתו למירוץ, הסנטורית קמאלה האריס קיימה מספר אירועים פומביים, וביידן צפוי לקבל תמיכה משמעותי מהנשיא לשעבר אובמה, באירוע שיערוך בפילדלפיה ביום רביעי.

ביידן נבדק כעת כל יומיים לאיתור נגיף הקורונה, ועד כה לא נמצא חיובי. סגן הנשיא לשעבר הציע, לפני העימות שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע שעבר במיאמי, שלא לקיים את האירוע עם טראמפ יימצא חיובי בבדיקה. הוועדה שאמונה על העימותים הציעה לקיים את העימות באופן וירטואלי, מטעמי בטיחות, אך טראמפ דחה את הרעיון והאירוע בוטל.

במקום העימות, קיימו שני המועמדים אירועי שאלות ותשובות, בשני ערוצי טלוויזיה שונים ובאותה השעה.

לקראת העימות השבוע, הודיעה הוועדה על שינויים במבנה האירוע, בניסיון להימנע מהכאוס ששלט בעימות הראשון בין השניים. הפעם, ינותק המיקרופון של כל אחד מהמתמודדים בזמן שיריבו נותן תשובת פתיחה של שתי דקות על כל אחד מששת הנושאים שנקבעו. המיקרופונים לא יושתקו בשלב הדיון הפתוח של העימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!