דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחריין

הסכם עם בחריין / הכנסת אישרה את הסכם הנורמליזציה שנחתם עם ממלכת בחריין

בתום דיון ממושך בו לקחו חלק קרוב ל-80 דוברים, אישרו חברי הכנסת את ההסכם ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים וללא נמנעים | נתניהו: "מעגל השלום יתרחב"

דיון בכנסת על כינון היחסים עם בחריין (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
דיון בכנסת על כינון היחסים עם בחריין (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין. בתום דיון ממושך בו לקחו חלק קרוב ל-80 דוברים, אישרו חברי הכנסת את ההסכם ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים וללא נמנעים.

הכנסת דנה בכינון היחסים עם ממלכת בחריין כחודשיים לאחר חתימת הסכמי הנורמליזציה בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בישיבה המיוחדת, הדף את הביקורת והביע אמון ש"מעגל השלום יתרחב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת)

"היא מדינה קטנה עם שאיפות גדולות. יש לה נפט וגז טבעי אבל היא לא מסתמכת רק עליהם. המשטר בבחריין מטפח כלכלה חופשית וצומחת, של מסחר מקוון, של טכנולוגיית פיננסים" אמר ראש הממשלה על בחריין.

"כמעט בכל יום אנחנו רואים בשורות מרגשות. אוניות מאיחוד האמירויות פורקות סחורות בנמל חיפה, משלחת ישראלית נמצאת כעת בדובאי, תוצרת חקלאית מישראל שמסומנת בדגל ישראל נמכרת באמירויות, הטיסות מתקצרות משמעותית עקב המעבר מעל שטח המדינות הללו וגם סעודיה. נוכל לחבר גם צינורות להובלת נפט מהמפרץ לישראל ומשם לאירופה".

בנאומו, רמז נתניהו להסכם נוסף בקרוב: "אני רוצה לפנות לחברי הרשימה המשותפת, אתם הצבעתם נגד ההסכם עם איחוד האמירויות. היום יש לכם הזדמנות לתקן, אבל אם לא היום – ניתן לכם בקרוב עוד הזדמנות לתקן".

מטוס אל עלהמשלחת הישראלית ממריאה לבחריין כדי לחתם על כינון היחסים הדיפלומטים בין המדינות. (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
מטוס אל עלהמשלחת הישראלית ממריאה לבחריין כדי לחתם על כינון היחסים הדיפלומטים בין המדינות. (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, בירך על ההסכם והפנה מסר לנתניהו: "חברתי אליך כשותף למען חייהם של אזרחי ישראל ולא כשותף לפשע כלכלי נגדם. אני ואתה יודעים שבאוצר קיים תקציב כמעט מוכן ל-2021 ואני לא אתן למנוע אותו, שנינו יודעים ששעון החול אוזל. בידך למנוע את האסון החברתי כלכלי ולעשות את מה שנכון לישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיתערב".

לפני כשלושה שבועות משלחת ישראלית הגיעה למנאמה שבבחריין וחתמה על שמונה הסכמים ומזכרים. ראש המל"ל מאיר בן שבת ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, פרסמו הצהרה משותפת על "כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל". הצדדים חתמו גם על שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי, הסכם תעופה אזרחית, הבנות לשיתוף פעולה בתחום החקלאות, שיתוף פעולה בין משרדי החוץ והאוצר, ופטור מאשרות דיפלומטיות.

כחלק מהנורמליזציה, בחריין חתמה על הסכם תעופה עם ישראל, שיאפשר להפעיל עד 14 טיסות נוסעים בין הבירה מנאמה לנמל התעופה בן גוריון – טיסות סדירות שיחלו בשבועות הקרובים. עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת ובנוסף, תתאפשר הפעלה עד 5 טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!