דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

עבודה מאורגנת / ועד עובדי 'כלל ביטוח' דורש למנות נציג עובדים בדירקטוריון החברה

יו"ר הוועד, רוני רז: "מי שהיה כאן תמיד ויהיה כאן בעתיד הם עובדי החברה" | העובדים דרשו גם להציג חוות דעת על המועמדים להיבחר לדירקטורים | רז התייחס לקמפיין ההכפשה נגד ההנהלה: "מנסים לחבל בפעילות החברה, לא נעבור בשתיקה"

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (באדיבות המצולם)
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (באדיבות המצולם)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי כלל ביטוח פנה ליו"ר הדירקטוריון, מלי מרגליות, בדרישה למינוי דירקטור מטעם העובדים בחברה. כמו כן דורש הוועד להציג את חוות דעתו בפני ועדת האיתור בדבר המתמודדים השונים לתפקיד דירקטורים בחברה. "בסופו של יום, מי שהיה כאן תמיד ויהיה כאן בעתיד הם עובדי החברה, והאינטרס שלהם הוא הראשון במעלה לשמור עליה, בטח על רקע נסיונות חוזרים ונשנים של גורמים מחוצה לה לפגוע ביציבותה ולהחליש את כוחה", כתב יו"ר הוועד, רוני רז.

רז הוסיף כי "נדמה שאין מי שיחלוק על העובדה הברורה מאליה, שלפיה האינטרס של עובדי החברה נמנה על האינטרסים החשובים והמרכזיים, שעל דירקטוריון החברה מוטלת חובה לראות לנגד עיניו בכל דיון שהוא מקיים ובכל החלטה שהוא מקבל".

לדבריו, על אף החשיבות באינטרס של העובדים, הוא לא זכה למענה ראוי לאורך השנים. מצב זה החריף בשנה החולפת, על רקע ניסיונו של יו"ר הדירקטוריון הקודם, דני נווה, להביא להחלפת המנכ"ל יורם נווה, החלטה המשפיעה על יציבות החברה ועל ביטחונם התעסוקתי של עובדיה. בעקבות כישלון המהלך להדחת המנכ"ל, ולאחר שזכה לביקורת מצד בודק חיצוני על התנהלות בלא סמכות בפרשה, פרש היו"ר נווה מתפקידו.

"האירוע הזה, שהיה תקדימי בכל קנה מידה, גרם לנו להבין שעל ועד העובדים להיות חלק אינהרנטי במוקד ההחלטות וקביעת המדיניות המרכזי בחברה – הוא דירקטוריון החברה", כתב רז, "אין לנו ספק שהדרך הראויה להימנות על מקבלי ההחלטות בדירקטוריון החברה, היא באמצעות מינוי דירקטור מטעם העובדים כחבר מן המניין בדירקטוריון".

המכתב שוגר היום על רקע אסיפת בעלי המניות המתוכננת בחודש הבא, שבה עתידים להיבחר חברי הדירקטוריון החדשים ובהם גם יו"ר הדירקטוריון. העובדים דורשים לפתוח, באמצעות יושבת ראש הדירקטוריון הנוכחית, בכל ההליכים הנדרשים על מנת שדירקטור מטעם עובדים יחל בכהונתו כבר במסגרת הדירקטוריון החדש שייבחר.

במקביל לדרישה למינוי דירקטור מטעם העובדים, דורש הוועד כי ועדת האיתור תקבל  חוות דעת מטעם העובדים על כל אחד מהמועמדים לתפקיד דירקטור בחברה בטרם יאושר להם להתמודד לתפקיד. לשם כך דרש הוועד לקבל לידיו בהקדם את רשימת המועמדים, ככל שכבר גובשה, והבהיר כי ייתכן שבכוונתו להיפגש עם חלקם. רז הבהיר כי הוא מצפה שוועדת האיתור תייחס חשיבות לחוות הדעת של הוועד בנושא.

רז התייחס לקמפיין הציבורי החריג שנפתח הבוקר, במסגרתו קיבלו כלל חברי הדירקטוריון מצגת מצד מי שהזדהו רק כ'משקיעים זועמים', ובה קריאה לפיטורי בעלי תפקידים בחברה. לדבריו קמפיין זה אף חיזק את דרישות הוועד שכן "שוב מנסים בעלי אינטרסים – שלא טובת החברה עומדת לנגד עיניהם, לחבל בפעילותה התקינה של החברה, ואנחנו לא מוכנים לעבור על כך בשתיקה".

הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)
הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)

"אני, וחבריי לוועד העובדים, עומדים לרשותך בעניין זה", חתם את מכתבו, "ונשתף פעולה עם כל הדרוש מאתנו על מנת להציג מועמד ראוי מטעמנו לדירקטוריון החברה, ובכדי להביא את עמדתנו המושכלת באשר לכל אחד מהמועמדים לכהן כחברים בדירקטוריון החברה".

במאי השנה, בעקבות הבנות בין ועד עובדי סלקום ודירקטוריון החברה, מונה לראשונה רו"ח סמי בקלש כנציג עובדים לדירקטוריון חברת התקשורת. צעד תקדימי זה היה הפעם הראשונה בה מונה דירקטור מטעם העובדים בחברה בבעלות פרטית, שלא היתה חברה ממשלתית בעברה. בחברות הממשלתיות ממונים נציגי עובדים בדירקטוריון על פי חוק, ובחלק מהחברות שעברו הפרטה כגון חברת בזק נשמר נוהג זה בהתאם להסכמים קיבוציים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!