דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים במאבק / יו"ר ועד עובדי סאני: "אנחנו לא אוהבים מלחמות ולא בשביל זה התאגדנו"

לאחר שבית הדין קבע שהחברה תצטרך לשלם 300 אלף שקלים פיצויים בגין הפגיעה בהתארגנות עובדיה, אומר טל שטרית, יו"ר הוועד: "אנחנו מקווים שפסק הדין יסמן את הסוף למלחמות והליכה לעבר הסכם קיבוצי"

טל שיטרית יו"ר ועד עובדי סאני (צילום: אלבום פרטי)
טל שיטרית יו"ר ועד עובדי סאני (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו מקווים שאחרי פסק הדין נוכל לצאת לדרך חדשה" אומר טל שטרית (32), יו"ר ועד עובדי סאני, לאחר שבית הדין קבע אתמול (שני) שהחברה תצטרך לשלם 300 אלף שקלים פיצויים בגין הפגיעה בהתארגנות עובדיה. "זו הייתה תקופה קשה, אבל אנחנו מקווים שפסק הדין יסמן את הסוף למלחמות וההליכה לדרך חדשה של דיאלוג לעבר הסכם קיבוצי".

איך הרגשתם כשקיבלתם אתמול את פסק הדין?
"אנחנו שמחים שבית הדין ראה והתייחס למה שחווינו פה בתקופה האחרונה, להתנכלויות ההנהלה וכל הצעדים שנקטה כדי לפרק את ההתאגדות שלנו. נעשתה פה פגיעה בהתארגנות בכלל, וגם בי, כמי שמוביל אותה בפרט. ניסו לפגוע בשכרי, אבל בעיקר לעשות לי ולהתאגדות דה לגיטימציה מול עובדים אחרים, כולל ניסיון למנוע ממני להכנס למטה החברה באמצעות מאבטחים שבית הדין גם התייחס אליו והבהיר שהיו צריכים לאפשר לי להכנס".

משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת – יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת – יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)

איזה תגובות קיבלתם מהעובדים?
"מרגע שפסק הדין פורסם, אני מקבל עוד ועוד פידבקים מכל רחבי החברה. אנשים מאוד רוצים שהמהלך הזה יצליח, ורואים בפסק הדין הזה צעד מאוד משמעותי בדרך להסכם הקיבוצי המיוחל. היו הרבה עובדים שתומכים במהלך אבל חששו מאוד להיות בפרונט שלו, שידעו מה הם באמת חושבים, ואני מקווה שעכשיו ירגישו שיש להם גב משפטי חזק ואת הגב של ההסתדרות. אני באמת מקווה שמפה הדרך תהיה חלקה יותר ושהעובדים שדיברו איתי היום יקבלו את מה שהם נאבקים עליו כבר שנתיים".

"ההנהלה פשוט מורחת זמן"

כ-250 עובדי סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים. על אף שהחברה הכירה רשמית בהסתדרות כארגון העובדים היציג, כבר מיומה הראשון של ההתאגדות התקבלו בהסתדרות טענות בדבר הפגיעה בהתארגנות תוך ניסיון למנוע מהעובדים להצטרף למהלך. בנובמבר שעבר הגישו העובדים תביעה על פגיעה בהתארגנות.

ההליך המשפטי נמשך קרוב לשנה, הייתה תקופה הזו התקדמות במו"מ הקיבוצי?
"התארגנו כבר לפני כשנתיים, וההליך המשפטי החל בינואר לאחר שנאלצנו להכריז סכסוך עבודה וגם לשבות בגלל גרירת הרגליים מצד ההנהלה. החל מינואר חזרנו לנהל מו"מ, בליווי הממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, אבל הוא עדיין מתנהל מאוד בעצלתיים. אנחנו לא רואים שום התקדמות ונראה שההנהלה פשוט מורחת זמן".

מה היית רוצה למסור להנהלה?
"אנחנו בטח לא אוהבים מלחמות ולא בשביל זה התאגדנו. אנחנו רוצים לשפר את תנאי העובדים. החברה מצויה היום בתוך משבר הקורונה וכדי שנוכל לצאת ממנו לצמיחה צריך ששני הצדדים ירתמו. הייתי רוצה שנפתח דף חדש עם ההנהלה. אפשר לסגור את הדברים מהר כדי שנוכל לפעול ביחד ולהצמיח את החברה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!