דבר העובדים בארץ ישראל
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / שחקניות נבחרת הכדורסל נכנסו לבידוד וטוענות לאפלייה: "הגברים נסעו במטוס פרטי"

הנבחרת שהתה בטיסה מיוון עם חולה מאומת | בקרב שחקניות הנבחרת ישנו כעס רב על איגוד הכדורסל | עדן רוטברג: "מצפה שיתייחסו אלינו בצורה ראויה, זה המינימום" | איגוד הכדורסל: "התקבלו כל האישורים ממשרד הבריאות"

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים בכדורסל נכנסה לבידוד אחרי ששהתה בטיסה בחזרה מצמד המשחקים בכרתים, יחד עם חולה מאומת בנגיף הקורונה. 13 שחקניות בנבחרת והצוות המקצועי קיבלו אתמול (שני) הודעה כי עליהן להיכנס לבידוד עד ליום ראשון הקרוב.

בקרב שחקניות הנבחרת ישנו כעס רב על איגוד הכדורסל שבחר לשלוח אותן בטיסת קונקשן ליעד קרוב כמו כרתים, בעוד נבחרת הגברים שטסה אמש לוולנסיה טסה במטוס ייעודי.

"ביום ראשון שעבר חזרנו לארץ. טסנו מכרתים לאתונה ואז מאתונה לתל אביב. הייתה לנו טיסת קונקשן מאתונה, היינו צריכות להיות שם חמש שעות. הטיסה מאתונה לישראל הייתה טיסה מלאה. לכולנו היו מסכות, אבל לכולנו היה ברור שיש מצב שבטיסה יהיה מישהו חולה, כי זו באמת הייתה טיסה מפוצצת" מספרת קפטנית הנבחרת, עדן רוטברג.

לטענתה, איגוד הכדורסל הפלה אותן בתנאי הטיסה: "זה מאוד מכעיס, זה לא צריך להיראות כך, במיוחד שהגברים נסעו במטוס פרטי. זה לא שביקשנו מטוס פרטי או תנאים מוגזמים, אבל במיוחד בתקופה הזאת שאנו כולם עוברים עכשיו, זה לא נכון שנתחיל להסתובב בשדות תעופה".

עדן רוטברג במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל נשים מול שבדיה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

מרבית השחקניות שיחקו השבוע במסגרת טורניר קדם העונה של ליגת העל. הליגה עצמה תצא לדרך לצאת ביום שני הקרוב, מה שאומר ששחקניות הסגל ייעדרו מההכנה האחרונה לעונה. "זה מאוד מקומם, במיוחד אחרי שכולנו עשינו בדיקות ויצאנו שליליות. היו לנו כבר משחקי אימון, גביע הליגה ועוד שניה מתחילה הליגה. פתאום מודיעים לנו שאנחנו צריכות להיכנס לבידוד".

לדבריה: "זה פוגע בשטף של האימונים, אנחנו עכשיו מתחילות את הליגה. אנחנו צריכות לעשות מחר עוד בדיקה. בתקווה שכולנו שליליות אז נוכל לצאת ביום שישי בערב מהבידוד".

מקרה דומה קרה לפני חודש עם נבחרת הנשים בכדורגל. חמש שחקניות נבחרת ואיש צוות, נמצאו חיוביים לקורונה אחרי המשחק מול דנמרק, במסגרת מוקדמות יורו 2021. השחקניות טענו לאפליה והתלוננו על כך להתאחדות לכדורגל, הנושא אפילו הגיע לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.

באיגוד הכדורסל לא למדו מכך?
"זה הזוי. אני רוצה להאמין שיתייחסו אלינו בצורה הכי טובה שיש. לא מתייחסים אלינו בצורה שהייתי רוצה שיתייחסו אלינו, אבל זה המינימום. אומרים שזה יקר ורוצים להתקמצן עלינו, אבל זה לא טיסה מארה"ב, בסך הכל כרתים. לא ברור מה עומד מאחורי החלטה וזה מצער וקומם".

"כדורסל הנשים סובל מאפלייה עמוקה ושיטתית"

מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורסל, עודד שעשוע ויו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, שלחו הערב מכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר, בבקשה שיתערב: "לאור הטיסה המופקרת שסיכנה את בריאותן, שחקניות הנבחרות לא תוכלנה להיערך כנדרש לפתיחת הליגה. אנו מבקשים שתורה על בדיקה יסודית בכל הנוגע לתנאי ההגעה למשחקים, תנאי הטיסות וכמובן תקציבי הענף. ספורט הנשים בכלל וכדורסל הנשים בפרט סובלים מאפלייה עמוקה ושיטתית".

באיגוד הכדורסל הגיבו: "בעת בה טסה נבחרת הנשים ליוון, מדינה זו הוגדרה כמדינה ירוקה ולא נדרש בחזרה ממנה חובת בידוד, האיגוד קיבל לכך את כל האישורים ממשרד הבריאות ומשרד הספורט. השחקניות והצוות עברו בדיקות קורונה וכולן נמצאו שליליות. בטיסה עצמה הנבחרת ישבה בצורה אורגנית אבל לצערנו נמצא חולה על הטיסה. אנו בודקים את האפשרות של קיצור הבידוד מול הרשויות ומאחלים לכולם בריאות".