דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קריית שמונה

עובדים במאבק / "לחם, עבודה": עובדי מאפייה בקריית שמונה מפגינים נגד סגירתה ושרפו משאית

עשרות עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" מפגינים ושורפים ציוד, במטרה למנוע את סגירת המפעל המספק מוצרים לבסיסי צה"ל | יו"ר ועד העובדים: "יש פה התעלמות של הממשלה, במשך 40 שנה לא הפסיקו לנו את העבודה עם הצבא"

עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים  (צילום: ליאון דהן)
עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים (צילום: ליאון דהן)
הדס יום טוב

עשרות עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים משעות הצהריים (רביעי) במפעל, במטרה למנוע את הסגירה הצפויה של המפעל, עקב הפסדו במכרז משרד הביטחון לסיפוק מוצרי המאפה לבסיסי צה"ל. המפגינים שרפו משאית סחורה במקום.

עובדי המאפייה זועקים "לחם, עבודה" וקוראים לשר הביטחון בני גנץ לקחת אחריות ולאפשר להם להשתתף במכרז באופן חלקי, כדי להציל את המאפייה. "באנו להתכנסות כדי לעכל את כל הבשורות הקשות שקיבלנו" אומרים המפגינים. "יש פה עליית מדרגה במחאה, התעלמות מוחלטת של הממשלה. אף אחד לא ייגע לנו בפרנסה".

עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים ושורפים משאית (צילום: ליאון דהן)
עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים ושורפים משאית (צילום: ליאון דהן)

איציק דהאן, יו"ר ועד עובדי המאפייה אמר: "אנחנו דורשים שמשרד הביטחון יעביר לנו את ה-30% מכרז שמגיע לנו בתור פריפריה, כדי שנוכל לספק לפחות לשני מחוזות של צה"ל, כדי שיהיה אפשר כלכלית להפעיל את המאפייה. במשך 40 שנה אף פעם לא הפסיקו לנו את העבודה עם הצבא, פתאום מגיע גנץ ומחליט שהוא פשוט מבטל אותנו, מוחק אותנו. את זה אנחנו לא מוכנים לקבל".

"במאפייה יש 120 עובדים, עוד 30 שעובדים במעטפת, כמו נגרים או מסגרים, מתוכם לפחות 80% עובדים פה כבר מעל ל-30 שנה. זה אנשים שאם הם יצאו לשוק העבודה אין מי שיקלוט אותם. לבחור כמוני אין מקום עבודה כאן בקרית שמונה" מוסיף דהן.

עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים ושורפים משאית (צילום: ליאון דהן)
עובדי מאפיית "לחמנו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה מפגינים ושורפים משאית (צילום: ליאון דהן)

"סיפור המאפיה הוא עוד סיפור של פריפריה שמתמודדת עם בעיות תעסוקה ושגוררת אחריה מאות משפחות" אומר יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, שמלווה את המאבק. "לצערי בשנים האחרונות נסגרו בקרית שמונה כ-10 מקומות עבודה גדולים וקטנים שהעסיקו יותר מ-700 עובדים וכן מפעלים קטנים יותר שהעסיקו כמה עשרות של עובדים בענף המתכת ורשתות שיווק. עם כל ההתקדמות בפיתוח ההייטק והפודטק, עדיין רוב תושבי קריית שמונה מועסקים בלואו-טק והמונח 'לחם עבודה' מייצג אלפי עובדים".

בעקבות פרסום 'דבר' דרש אתמול (שלישי) ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) מהשר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, לפעול נגד סגירת המאפייה אותה הגדיר כ"מכה אנושה לעיר". אחרי ששוחח עם גלעד אהרונסון, מנהל התפעול של המאפייה פנה אזולאי לביטון, בדרישה להעביר לה 30% מאספקת הלחם לצה"ל כמפעל בפריפריה, על בסיס העדפה לאומית.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!