דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / היום תאשר הממשלה את דחיית סגירת רשות השידור

שבועיים סוערים סביב מועדי הסגירה והפתיחה של הגופים האמונים על השידור הציבורי יסתיימו היום בהחלטה שיביא ראש הממשלה נתניהו לאישור הממשלה: לדחות את מועד סגירת רשות השידור לאפריל 2017, עם אופציה להקדמה.

עובדי רשות השידור (ארכיון)
צילום: פלאש 90
עובדי רשות השידור (ארכיון) צילום: פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את התיקון לחוק רשות השידור, שיוגש על ידי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, על פיו יש לדחות את סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד "נוכח החשש להתמשכות הליכי הקמת התאגיד, והיערכותו לתחילת השידורים". על פי ההצעה תסגר רשות השידור עד סוף אפריל 2017, אולם במידה ותאגיד השידור הציבורי החדש יהיה מוכן לשידור כבר בינואר, יוכלו השרים להקדים את מועד שידוריו, ומועד סגירת הרשות.

לפני כשבוע וחצי סיכמו ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי רשות השידור תמשיך לפעול עד לינואר 2018, עוד שנה וחצי, וזאת לאור ההערכה של ראשי התאגיד כי לא יעמדו במועד אשר קבוע בחוק, 1 באוקטובר הקרוב.

הודעה זו עוררה תגובות רבות, בין השאר מראשי התאגיד שטענו שלא התייעצו עימם על הדחייה וכי אינם מסכימים להחלטה, שר האוצר כחלון הודיע בתחילה כי לא יסכים "אפילו לא ליום אחד" של דחייה במועדים המתוכננים, אך לאחר שורת דיונים הודיעו בשבוע שעבר כחלון ונתניהו כי הגיעו להסכמה, שתוארה מעלה, ותובא היום לאישור הממשלה.

עם קבלת ההודעה על הסיכום בין ראש הממשלה ושר האוצר, במהלך שבוע שעבר, אמר ניסנקורן כי "החלטה זו משקפת את מלאכת האיזונים שחייבת להיעשות על מנת להבטיח את המוכנות של התאגיד לשידור ציבורי ראוי ומצד שני לדאוג לעובדים ולבצע את התהליך בצורה אחראית".

הממשלה תסמיך את ועדת השרים לחקיקה לאשר את הנוסח הסופי של החוק, ותבקש מוועדת הכנסת להקדים את הדיון על החוק ולאפשר את ההצבעה עליו בקריאה שניה ושלישית כבר ביום הנחתו בפני הכנסת, טרם סיום מושב הקיץ ביום רביעי הקרוב.

שר האוצר משה כחלון, התנה את תמיכתו בהצעת החוק במציאת פיתרון תקציבי לפעולת הרשות בתקופה זו. הן מימון הרשות בתקופה זו, והן מימון ההקמה של התאגיד עד תחילת ינואר, יעשו מתקציב המדינה. המשך תקצובה של רשות השידור אל מעבר לתחילת ינואר 2017 תחייב את הממשלה להצביע על מקור תקציבי. על פי ההצעה, אגרת הרדיו הנגבית על ידי משרד התחבורה תוסיף לעבור לידי רשות השידור עד ינואר 2017.

בהתייחסותה להצעת החוק הבהירה רשות השידור כי מצב בו יום תחילת שידורי התאגיד אינו נקוב בחוק באופן סופי ומחייב, אלה כתאריך הנתון לשינוי בצו, "יקשה על קיום פעילות סדירה של רשות השידור בתקופה שעד ליום התחילה". כמו כן, הצעת החוק קובעת כי הרשות תצטרך לפנות את מתחם רשות השידור בתל אביב עד ה-1 בינואר 2017.

להצעה נלוות חוות דעת משפטית על פיה היועצים המשפטיים של משרד התקשורת והאוצר אינם רואים מניעה בהגשת החוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!