דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות

תקשורת / מתווה הסיבים האופטיים של משרד התקשורת אושר בקריאה שניה ושלישית

המתווה כולל את קרן הסבסודים, באמצעותה הרווחים מפריסת הרשת באזורי הביקוש יממנו פריסה באזורים עם כדאיות נמוכה. בבזק ימתינו כנראה לאיחוד בין ספק לתשתית לפני השקת הרשת שבחלקה כבר נפרסה

אינטרנט סיבים אופטיים (צילום: Shutterstock)
אינטרנט סיבים אופטיים (צילום: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מתווה הסיבים האופטיים של משרד התקשורת עבר הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. המתווה מסדיר את קרן הסבסודים  שתמומן מהכנסות חברות התקשורת ותשמש לפריסת סיבים  באזורים שאין בהם כדאיות כלכלית. אישור המתווה אמור להזניק את חברת בזק להשקת רשת הסיבים שלה. אבל בבזק צפויים להמתין לתוצאות השימוע בנושא ההפרדה המבנית לפני שיתחילו לספק שירות ברשת

שר התקשורת היוצא יועז הנדל אמר במליאה: "אני מתרגש. מבחינתי הדבר הכי חשוב לשר בממשלה זה להיות משימתי וענייני. מתווה הסיבים שאושר, זו משימה שקיבלתי על עצמי מרגע שנכנסתי לתפקידי כשר במשרד התקשורת. אני יכול להגיד עכשיו בסיפוק שכ-30% מבתי האב בישראל מתחברים בימים אלה לתשתיות אינטרנט מהיר ובשנה הקרובה בעקבות החקיקה הזאת עוד רבים וטובים".

המתווה הצליח לעבור למרות קשיים פוליטיים, רגע אחרי התפטרותו של שר התקשורת הנדל. הנדל למעשה לא יוכל ליהנות מאחד מהפירות הפוליטיים של התוכנית: קביעת הקריטריונים שיאפשרו לתעדף יישובים לפריסה מוקדמת יותר מקרן הסבסודים.

הקרן עצמה אמורה לפעול רק בשנת 2022, במהלך אשר יימשך לפחות עשור. על אף העיכוב המובנה במתווה הממשלתי,  השר הנדל לא ניסה להקצות כסף מתקציב המדינה כדי לגשר על השנה הראשונה עד לכניסת כספי רווחי חברות התקשורת לקרן.

השר הנדל הציג הערכות המבוססות על מחקרים מחו"ל, לפיהן שדרוג תשתיות תקשורת תומך בצמיחה כלכלית, בהקמת חברות הזנק ובחיסכון לאזרחים שיכולים לבצע יותר פעולות מרחוק.

בבזק לא ימהרו להשיק את הרשת את הרשת

השחקנית הגדולה ביותר על המגרש היא בזק, שהחלה בפריסת סיבים אופטיים כבר ב 2012. המתווה אותו אישרה הכנסת מייטיב עם בזק בכך שהוא מוריד ממנה את המחויבות לפריסה מלאה בכל הארץ. בזק תכריז תוך חמישה חודשים באיזה איזורים היא מתכוונת לפרוס. אם משרד התקשורת יאשר את תוכניתה של בזק, שאר האזורים יחשבו כבלתי כדאיים והפריסה בהם תמומן מקרן הסבסודים.

עם זאת חשוב לציין כי בבזק לא ממהרים להשיק את רשת הסיבים שפרוסה כבר באיזורים נרחבים בישראל. בחברה ממתינים לשימוע אחר, אשר בו דרשה החברה לשנות את כללי ההפרדה בין ספק לתשתית, כך שיתאפשר לה לשווק שירות מלא על רשת הסיבים.

ברגולציה הנוכחית החברה יכולה למכור רק תשתית אינטרנט והלקוחות חייבים לרכוש בנפרד שירות ספק אינטרנט (ISP), מחברה אחרת. טיוטת השימוע שפורסמה כוללת היתר כללי למתן שירות מלא להוט ולבזק, החל מ-2022. בבזק היו רוצים לשווק אינטרנט מהיר על גבי סיבים דיגיטאליים לאחר שהשירות יאוחד. מהלך שמבחינת בזק יכול לתת לה ייתרון שיווקי משמעותי על פני המצב הקיים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!