דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב סוערת

ארה"ב סוערת / מפילים אותם ברשת: גולשים מסייעים ל-FBI לזהות את פורעי הקפיטול

פוסט שהבטיח חנינה ממשרד המשפטים האמריקאי, הפיל בפח מספר מתפרעים | ה-FBI עצר את ג'ייקוב אנטוני צ'אנסלי, שתמונתו חבוש קרניים וכובע פרווה הפכה לויראלית

מפגינים תומכי טראמפ בבניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: Win McNamee/Getty Images)
מפגינים תומכי טראמפ בבניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: Win McNamee/Getty Images)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

אירועי ההתפרעות בבניין הקפיטול ממשיכים להכות גלים. רשויות החוק, בראשן ה-FBI פנו לציבור בבקשה לעזור להם לזהות משתתפים בהתפרעות על מנת לעצור אותם. חלק מהמעצרים שנעשים מתבססים על פרסומים גלויים של הפורעים עצמם. ג'ייקוב אנטוני צ'אנסלי, שתמונתו חבוש קרניים וכובע פרווה הפכה לויראלית, נעצר בשבת, בדומה לאדם ג'ונסון, שתועד צועד עם פודיום שגנב.

רשת CNN פרטה מקרים בהם משתתפים בהתפרעות פוטרו בעקבות זיהויים ברשתות חברתיות, בהם שני שוטרים ממשטרת סיאטל, שנחקרו בחשד לכך שטסו במיוחד לוושינגטון והשתתפו בהתפרעות.

תומכי טראמפ מתפרעים בכניסה לבניין הקפיטול, בניסיון להפיל את תוצאות בחירות 2020 (צילום: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket via Getty Images)
תומכי טראמפ מתפרעים בכניסה לבניין הקפיטול, בניסיון להפיל את תוצאות בחירות 2020 (צילום: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket via Getty Images)

פוסט ויראלי ברשת 'פרלר' הבטיח חנינה ממשרד המשפטים האמריקאי, למשתתפים בהתפרעות שישלחו פרטים מזהים. הפוסט הוא תחבולה שהפילה בפח מספר גולשים. משרד המשפטים האמריקאי הוציא הבהרה שמדובר בפרסום שאין לקחת אותו ברצינות.

אף על פי כן, ישנם מתפרעים שחשפו את פרטיהם ושיתפו את הפוסט המזוייף בפרלר וגם ברשתות אחרות. גם אם לא ה-FBI  יזם את הפרסום בכוחות עצמו, אין מניעה שישתמש בו על מנת לחקור את המשתתפים.

כך צדים חמושים בעזרת רשתות חברתיות

סקוט ריילטון, חוקר במעבדת סיטיזן באוניברסיטת טורונטו, עוקב מזה כמה חודשים אחרי פעילים המאמינים שהבחירות בארה"ב נגנבו מטראמפ, הוא מסייע לאתר פעילים בהתפרעות בגבעת הקפיטול ברשתות החברתיות, בעזרת תמונות של תצלמי עיתונות ובאמצעים אחרים ומזמין גולשים מהרשת לסייע.

https://twitter.com/jsrailton/status/1348398502729150464

ריילטון מתמקד בפעילים החברים במיליציות, לובשי וסטים צבאיים ומדים. הוא מדווח ל-FBI על הכוונה של קבוצות אלו לפעול באופן אלים ביום הכתרת הנשיא הנבחר ביידן. הפעילים קוראים לרצח הסנאטורית הדמוקרטית ננסי פלוסי ול'צעדת מיליון חברי מיליציה' ב-20 בינואר.

סדקים באמון של ה"טראמפיסטים" בטראמפ

פרסום באתר פוליטיקו, עוקב אחר אכזבת תומכי טראמפ מהנשיא עצמו, בעקבות הסרטון בו הודיע שיעביר את השלטון באופן מסודר. ברשת פרלר התבטאו טראמפיסטים בשילוב של חוסר אמון בתוכן הסרטון או כעס.

תומכי הנשיא דונלד טראמפ מנסים לפרוץ לבניין הקפיטול בוושינגטון. (צילום: AP Photo/John Minchillo)
תומכי הנשיא דונלד טראמפ מנסים לפרוץ לבניין הקפיטול בוושינגטון. (צילום: AP Photo/John Minchillo)

קסנדרה פייבנקס, לפני שחשבונה הושעה, צייצה בטוויטר: "הוא קורא לאנשים כועסים לצעוד לקפיטול ואז זורק את התומכים שלו מתחת לאוטובוס". לאחר שההפגנה בקפיטול הפכה להתפרעות אלימה, קרא הנשיא טראמפ בציוציו האחרונים לפני שנחסם, שלא לתקוף שוטרים ולשמור על החוק והסדר.

במפלגה הדמוקרטית מבקשים להדיח את הנשיא טראמפ באשמת הסתה למרד, בעקבות אירועי ההתפרעות בקפיטול, שגרמו למותם של 5 אנשים עד כה. במפלגה הרפוליקנית ישנם סנאטורים שקראו לנשיא טראמפ להתפטר, אך עד כה אין ביניהם תומכים מוצהרים להליך ההדחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!