דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | ארה"ב: מאות יחידות לטיפול נמרץ לא יכולות לקלוט חולים נוספים

שניים מכל חמישה אמריקאים חיים באזור בו יחידות הטיפול הנמרץ נמצאות בתפוסה מלאה | צרפת תסבסד ארוחות וטיפול נפשי לסטודנטים

חולה בקורונה מובל ליחידה לטיפול נמרץ בבית חולים בקליפורניה. (צילום: AP Photo/Jae C. Hong)
חולה בקורונה מובל ליחידה לטיפול נמרץ בבית חולים בקליפורניה. (צילום: AP Photo/Jae C. Hong)
אוריאל לוי

100 מיליון בני אדם ברחבי העולם אובחנו כנשאים של נגיף קורונה מאז התפרצות המגפה לני שנה. יותר משני מיליון מתו מהמחלה ומסיבוכיה. מומחים מעריכים כי מספר הנשאים האמיתי גבוהה בהרבה ועלול לעמוד בין 500 מיליון למיליארד בני אדם. מספר החולים הפעילים ברחבי העולם עומד על שיא של ל מעלה מ-25 מיליון חולים פעילים ברחבי העולם. עם זאת, מספר החולים במצב קשה עומד של כ-110 אלף, 0.4% מהחולים הפעילים בלבד, נתון נמוך בהרבה מבאביב האחרון.

ארצות הברית

שניים מכל חמישה אמריקאים חיים באזור בו יחידות הטיפול הנמרץ נמצאות בתפוסה מלאה. מאות יחידות טיפול נמרץ ברחבי ארצות הברית הודיעו כי אין ביכולתן לקבל מטופלים נוספים. העלייה במספר הנדבקים בקורונה הביאה את בתי החולים בערים רבות, במיוחד בדרום ובמערב המדינה, לקריסה.

"אתה לא יכול לדחוף עוד ועוד אנשים בלי סוף. נכון? אני מתכוון שזה פשוט לא אפשרי", אמר לסוכנות הידיעות איי. פי ד"ר מרק בום, מנהל בית חולים מיוסטון שבטקסס. יותר מ-80 אלף חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים בדרום ובמערב ארצות הברית.

לוס אנג'לס ממשיכה להיות מוקד התפרצות הקורונה הגדול ביותר בעולם. יותר ממיליון תושבי מחוז לוס אנג'לס, המונה כ-10 מיליון תושבים, אובחנו כנשאים של הנגיף, ופחות 15,162 בני אדם נפטרו מהמחלה וסיבוכיה.

הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, חותם על שורת צווים נשיאותיים בנושא המאבק במגפת הקורונה(צילום: אל דארגו, רויטרס)
הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, חותם על שורת צווים נשיאותיים בנושא המאבק במגפת הקורונה(צילום: אל דארגו, רויטרס)

 

מאז פרוץ המגפה אובחנו בארצות הברית מעל 25 מיליון נשאי קורונה, ויותר מ-430 אלף בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה. הנשיא ג'ו ביידן שם את המאבק במגפה בראש סדר העדיפויות שלו, וחתם על שורה של צווים נשיאותיים שיאפשרו התמודדות עיקשת יותר עם המחלה.

הנאומים האופטימיים של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ הוחלפו בנאומים פסימיים יותר. ביידן הזהיר כי עד שהאוכלוסייה כולה תתחסן עשויים למות מהמגפה 600 אלף אמריקאים.

צרפת

האקדמיה הלאומית לרפואה של צרפת קראה לנוסעים בתחבורה הציבורית להפסיק לדבר זה עם זה, ולהימנע גם משיחות טלפון בזמן הנסיעה באוטובוסים וברכבות. מטרת  ההמלצה היא להפחית את הסיכוי להדביק אחרים בקורונה.

באקדמיה ציינו אמנם בהמשך כי אם בקרון של הרכבת התחתית יש רק שלושה נוסעים אין מניעה מלדבר, אבל כאשר נרשמת צפיפות גדולה יותר הדבר ההגיוני הוא להימנע משיחה, גם בטלפון.

האקדמיה היא הגוף המייעץ הרפואי הבכיר בצרפת, אבל קביעותיה הן בגדר המלצות, ולא בגדר תקנות. גם במקרה של הקריאה להימנע משיחות בתחבורה הציבורית מדובר בהמלצה, ולא בחובה. בצרפת אמנם נדרשים התושבים לעטות מסכות מאז חודש מאי, אבל רבים מהנוסעים בתחבורה הציבורית נוהגים להסירן כדי לדבר בטלפון.

נוסעים באוטובוס בפריז. (צילום: AP Photo/Lewis Joly)
נוסעים באוטובוס בפריז. (צילום: AP Photo/Lewis Joly)

צרפת מתמודדת בשבועות האחרונים עם עלייה במספר הנדבקים, ומדי יום מתגלים בה כעת יותר מ-20 אלף נדבקים חדשים. מאז פרוץ המגפה אובחנו בצרפת יותר מ-3 מיליון חולים, 2.76 מיליון מהם חולים פעילים. יותר מ-73 אלף בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

מאז אוקטובר סגורים בצרפת המסעדות, הפאבים, התיאטראות ובתי הקולנוע. בימים אלה אוכפת הממשלה עוצר לילי מ-18:00 ועד 6:00 למחרת. זהו העוצר הארוך ביותר שאוכפת מדינה אירופית כלשהי, אולם הקנסות על הפרת העוצר נמוכים יחסית למדינות אחרות.

השבוע יצאו סטודנטים להפגנות מחאה בטענה שהם סובלים מקשיים נפשיים וכלכליים בעקבות הסגר והעוצר. בפגישה עם נציגיהם בפריז ביום חמישי הבטיח הנשיא עמנואל מקרון לעשות יותר כדי לעזור להם.

בין השאר הודיע כי ממשלתו תממן להם שתי ארוחות ביום, בשווי של אירו אחד כל אחת. הארוחות יהיו זמינות בקנטינות של האוניברסיטאות ובבתי מאכל סמוכים שמפעילים שירותי טייק-אוויי. מקרון הבטיח כי נוסף על כך תנפיק ממשלתו שוברים שבאמצעותם יוכלו סטודנטים לקבל ייעוץ נפשי מסובסד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!