דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עבודה מאורגנת / אחרי 7.5 שנים הושג הסכם בנמל אשדוד, יו״ר ההסתדרות: ״רגע היסטורי״

ארנון בר-דוד: "בהידברות, בשיח מכבד וללא שביתה, הצלחנו להביא לקו הגמר רפורמה חשובה, מורכבת ומשמעותית ביותר למשק"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר 7.5 שנים של דיונים הושג הערב הסכם בין המדינה לבין עובדי נמל אשדוד. ההסכם מסדיר את ההתייעלות הנדרשת בנמל לקראת פתיחתו של נמל היובל בחודשים הקרובים.

ההסכם הושג לאחר שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ונציגי הוועדים בנמל אשדוד הגיעו להבנות מול המשנה לממונה על השכר אפי מלכין, נציגי משרד התחבורה והנהלת הנמל.

ההבנות שסוכמו הערב יאפשרו לחתום את הסכם הרפורמה בנמל אשדוד ובכך להשלים את המהלך ההיסטורי לשינוי מבני כולל בנמלי הים של ישראל. פריצת הדרך המשמעותית שהושגה היום במו"מ בהובלת יו"ר ההסתדרות, מהווה אבן דרך באחת הרפורמות הגדולות במשק.

הצדדים ישובו וייפגשו במהלך השבוע, בליווי הצוותים המשפטיים והמקצועיים, על מנת לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם קיבוצי. הפרטים לגבי תוכן ההבנות וההסכם המתגבש יפורסמו בימים הקרובים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההבנות וציין כי: "בהידברות, בשיח מכבד וללא שביתה, הצלחנו להביא לקו הגמר רפורמה חשובה, מורכבת ומשמעותית ביותר למשק. זהו רגע היסטורי ואני רוצה להודות לכל השותפות והשותפים להבנות, ובראשם לשרת התחבורה מירי רגב שנרתמה כדי לקדם את הנושא. תודה מיוחדת ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ולכל ראשי וחברי הוועדים בנמל אשדוד, שעשו הכול, ואף מעבר לכך, על מנת שנוכל להביא בשורה אמיתית לעובדים, לענף הנמלים וכל הכלכלה הישראלית".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ומסר כי: "שבע שנים וחצי של משא ומתן סוער ואינטנסיבי, הבשילו הלילה להישג ענק שכל הציבור הישראלי ירוויח ממנו. אני גאה בעובדים של נמל אשדוד שלמרות כל האתגרים, הצליחו לשמור על נחישות אמיתית ולהפגין אחריות יוצאת דופן. תודה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על כך שהוביל את המו"מ ועזר להביא את כל הצדדים לרגע ההיסטורי הזה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (מיל׳) מירי רגב: ״אני מברכת את יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד אשר הוביל לחתימת ההסכם בין העובדים להנהלת הנמל בצורה עניינית, מכובדת ולטובת העובדים והמשק. ברכות גם לשותפים להסכם, הנהלת חברת נמל אשדוד, וועדי העובדים, משרד האוצר, רשות החברות וגורמי משרד התחבורה.

"הסכם זה הוא נדבך נוסף בשרשרת הסכמים אותם אני מקדמת לאחר שנים ארוכות שבהם התנהלו משאים ומתנים ללא מוצא. מאמץ משותף של כלל הגורמים בהובלתי הביא לחתימת שורת הסכמים ביניהם העברת מחלקת ים לחברת נמלי ישראל, הסכם חילופי שטחים, והסכם תשתיות. בקרוב אגיש לממשלה הצעת מחליטים להסדרת עתידה של חברת נמל אשדוד. בכך אנו מקדמים את המהלך שיאפשר תנאים הוגנים לתחרות של נמל אשדוד מול נמל הדרום ונמלים נוספים״.

לאורך 7.5 השנים האחרונות התנהל המשא ומתן בין המדינה להסתדרות ולעובדים הנמלים, כשהאחרונים מוגבלים ואינם יכולים לשבות בשל צו מניעה שהטיל עליהם בית הדין לעבודה. בהסתדרות טענו כי המדינה גוררת רגליה במשא ומתן בידיעה כי העובדים אינם יכולים לשבות והנמל החדש הולך ונבנה וצפוי להתחיל לעבוד כבר בחודשים הקרובים. בסוף דצמבר ביטל בית הדין לעבודה לראשונה את צו המניעה, וקבע כי עובדי הנמל יוכלו לשבות על רקע המבוי הסתום במשא ומתן. בשבוע שעבר – דחה את בקשת הנהלת הנמל והמדינה להטיל עליהם צו מניעה נוסף. קביעות אלו של בית הדין ככל הנראה אפשרו להאיץ את המשא ומתן ולהביא להסכמות הנוכחיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!