דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה / התאחדות התעשיינים: לפטור מעסיקים מתשלום דמי בידוד לעובד שיסרב להתחסן

במכתב לשרי הממשלה, כתב ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "עובד שלא מתחסן מסכן את עצמו, משפחתו ומקום עבודתו" | ההסתדרות: ״רואים בחיסון חשיבות עליונה, אבל נמשיך להגן על כל עובד, מחוסן או לא, מפני מעסיקים שיפעלו בניגוד לחוק״

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר (צילום: הילה תומר)
יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר (צילום: הילה תומר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות התעשיינים פנתה היום (רביעי) לשרי הבריאות, הכלכלה והאוצר בבקשה לפטור את המעסיקים מתשלום דמי בידוד לעובדים שיבחרו שלא להתחסן כנגד נגיף הקורונה, ולאפשר להם להוציא אותם לחל"ת.

"כמעסיקים ותעשיינים חובתינו לשמור על עובדינו ועל שרשרת האספקה" כתב ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, לשרי הממשלה. "עובד שיכול ולא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו ומסכן את חבריו לעבודה ומקום עבודתו. המעסיקים שילמו עד כה מיליארדי שקלים על ימי בידוד וזאת מבלי לדבר על הפגיעה בעבודה. המעסיקים לא יכולים ולא צריכים להמשיך לספוג את זה ולכן נעשה הכל כדי להגן על עובדינו ולאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולהוציא את המשק מהמשבר".

תומר דרש לקבוע חובה בפני העובדים להציג למעסיקיהם תעודות מתחסן או תעודות מחליף מהנגיף, וכן לקבוע חובה לביצוע בדיקת קורונה אחת ל-72 שעות עבור עובדים שאינם מחזיקים בתעודת מתחסן. לצד זאת, תבע כי עובד שהיה ביכולתו להתחסן אך אינו נושא תעודת מתחסן, לא יהיה זכאי לדמי בידוד ממעסיקו, וכי בסמכות המעסיקים להוציא עובדים שכאלו לחופשה ללא תשלום.

בתי הדין לעבודה טרם נדרשו לקבוע את כללי המותר והאסור בשאלת ההתחסנות והשפעתה על יחסי העבודה, והנושא נמצא כיום בתחום האפור. עם זאת, המשפטנים מעריכים כי היות והתחסנות נתונה בתחום זכות הבחירה של האדם על גופו, פגיעה בתנאי העבודה של עובד בשל סירובו להתחסן עשויה להוות הפרה של חוקי העבודה.

ככל הנראה ככל שהנושא יגיע לפתחם של בתי הדין, על פי החוקים הקיימים כיום, יתייחס בית הדין אחרת לעובד שמועסק כיום שהוא מוגן יותר מעובד הנמצא בתהליך הקבלה לעבודה, וכן יתייחס לנסיבות הספציפיות של מקום העבודה, לאופי העבודה, ולטיב החשיפה הבריאותית בו.

לאחרונה פנתה ההסתדרות המעו"ף למרכז השלטון המקומי לאחר שמספר רשויות מקומיות הודיעו לעובדיהם כי עובד שאיננו מחוסן לא יוכל להגיע לעבודתו, בדרישה להבהיר כי מדובר בהתנהלות אסורה. בשירותי הכבאות הושגה הסכמה בין ההסתדרות, ארגון העובדים ונציבות הכבאות כי כבאים שיבחרו שלא להתחסן יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית אחת לשבועיים, וכן בדיקה שלילית בכניסה לקורסים.

יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, יניב לוי, מסר: "ההסתדרות רואה חשיבות עליונה בהתחסנות נגד נגיף הקורונה כדרך להתגבר על המגפה ולהבריא את המשק. מסיבה זו, אנו מפנים משאבים להסברה ולהנגשת מידע בנושא, ולאחרונה אף עלינו בקמפיין ארצי לעידוד ההתחסנות. עם זאת, נמשיך להעניק הגנה מלאה לכל עובד, מחוסן או לא, מפני מעסיקים שיפעלו בניגוד לחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!