דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / עובדי AIG שובתים: לא יינתן היום (א') מענה טלפוני ללקוחות

העובדים מוחים על הנטל הכספי המוטל על אלה המועסקים מהבית בשנה האחרונה | לטענת ועד העובדים, הנהלת AIG סירבה לבקשת הוועד לשקול חזרה לעבודה חלקית במשרדי החברה

AIG (צילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com)
AIG (צילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות מעובדי חברת הביטוח AIG פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה. העובדים מוחים על הנטל הנוסף המוטל על אלו המועסקים מהבית, וסירוב ההנהלה לבחון את האפשרות לחזור לעבודה חלקית במשרדים על אף מבצע החיסונים.

במסגרת השביתה, החל מהשעה 8:00 לא ניתן מענה טלפוני במהלך כל יום העבודה במחלקות השונות של החברה כגון רכב, תביעות, משכנתא וחידושים ועוד. יו"ר הוועד תומר מלול: "זוהי רק יריית הפתיחה. עובדי החברה כורעים תחת הנטל הכספי והמקצועי בגין עבודה מהבית באופן רצוף במשך שנה שלמה".

ועד העובדים ציין  כי AIG היא החברה היחידה בענף הביטוח והפיננסים שבה מבוצעת כל העבודה מהבית, ושמשרדיה סגורים לחלוטין באופן רצוף מאז פרוץ המגיפה במרץ 2020.

באוגוסט האחרון הוכרז סכסוך עבודה בחברה. לטענת ועד העובדים, הם בחרו שלא לנקוט בעיצומים ארגוניים עד כה, ולהמשיך בתהליך המשא ומתן מתוך שאיפה להגיע להבנות עם ההנהלה בגין החזר הוצאות על עבודה מהבית הכוללות בין היתר חשמל, אינטרנט וסלולר וציוד משרדי שלא סופק במלואו.

בשבועות האחרונים חל פיצוץ במשא ומתן בין הנהלת החברה והוועד, על רקע סירובה המוחלט של ההנהלה לדון באפשרות לחזרה מדורגת וחלקית לעבודה מהמשרדים.

בסקר שנערך בקרב עובדי החברה בחודש שעבר עלה כי למעלה מ-70% מהעובדים מעוניינים לחזור ולעבוד מהמשרדים באופן משולב עם עבודה מהבית. כמעט שני שליש מהעובדים היו סבורים שהמתכונת של עבודה רק מהבית פוגעת באיזון בין שעות העבודה לבין ניהול חיים אישיים ומשפחתיים.

"החזר הוצאות על עבודה באופן זה הוא אינו בגדר מותרות, אלא חובה לנוכח מאות השקלים שעובדי החברה מוציאים מדי חודש. כל מה שקיבלנו נכון להיום הוא סכום מגוחך של 2.5 ש״ח ברוטו ליום", אמר מלול, לדבריו "הדברים אינם מסתכמים רק בפן הכספי, אלא גם במישור המקצועי והארגוני.

״הגיע הזמן אחרי כמעט שנה של עבודה מהבית על כל השלכותיה, בין היתר גם הנפשיות להסדיר את הנושא באופן רשמי לטובת כל הצדדים", הוסיף, "צר לנו על השיבושים והפגיעה בלקוחות, אבל גם הם צריכים להבין שאנחנו נאבקים בהנהלה מנותקת שלא מספקת פתרונות למצוקות שלנו, וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולהעניק את השירות המקצועי והמסור שלנו".

מ-AIG נמסר בתגובה: "חברת AIG רואה בעובדיה נכס, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, וממשיכה לתמוך לאורך כל התקופה בצרכיהם הכלכליים, הלוגיסטיים והרגשיים. החברה בחרה מיוזמתה לתת מענקים שונים במהלך תקופת העבודה מהבית, ואף הציעה תוספות שכר הולמות וראויות לשנה הקרובה, עניין שאינו שכיח בעת הזו. בניגוד לנטען, מרבית עובדי החברה, כולל מחלקותיהם של חברי הוועד עצמם, עובדים כרגיל ומעניקים שירות ללקוחותיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!