דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

עימות בליכוד: מירי רגב הציגה חזון חברתי של שיתוף פעולה בין עובדים למעסיקים, ראש הממשלה זעם

בלשכת נתניהו כעסו שרגב חרגה מדף המסרים ואמרה ״ברוכים הבאים לפנקס הכחול״ | מירי רגב בתגובה: ״הליכוד ידע מאז ומתמיד לאפשר לכל עובד העסקה בכבוד. אין מתיחות עם ראש הממשלה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נתניהו מבקש להרחיק את שרת החבורה מירי רגב מקמפיין הליכוד על רקע תמיכתה בעבודה המאורגנת בביקורה בבית ההסתדרות. על פי דיווח כאן 11, בלשכת ראש הממשלה זועמים על התנהלותה העצמאית של רגב שחרגה מדף המסרים של המפלגה, בשעה שראש הממשלה נאבק על קולות מתנגדי העבודה המאורגנת מול בנט.

רגב נפגשה עם יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בשבוע שעבר בבית ההסתדרות בתל אביב. בפגישה הביעה רגב את מחויבותה להגנה על זכויות העובדים בישראל ואמרה: ״צריך לזכור שהעובדים הם הכוח המניע של המשק והידברות מוצלחת של נציגות העובדים והמעסיקים מניבה רווח לכל הצדדים.

״אני רואה חשיבות גדולה בשמירה על זכויות העובדים במקביל לשמירה על התחרות והשוק החופשי למען אזרחי המדינה״. רגב הוסיפה שחשוב לה שהציבור ו-וועדי העובדים יראו את שיתוף הפעולה בין הממשלה להסתדרות במטרה לפתור נושאים שחשובים לכולם, זאת בין היתר על רקע ההסכמות שהושגו בנמל אשדוד להתייעלות לקראת תחילת התחרות בנמלים.

ככל הנראה, העימות בין רגב לנתניהו מסמן ויכוח פנימי בצמרת הליכוד, באשר לעמדתו בסוגיות של זכויות עובדים ותמיכה בעבודה המאורגנת. בחודש שעבר התפרסמו הקלטות בהן נשמע ראש הממשלה נתניהו מכפיש את ועדי העובדים והעבודה המאורגנת בפגישתו עם ארגון ׳השולמנים׳, כשניסה לזכות בתמיכתם. בין היתר אמר אז נתניהו "אין לי 61 קולות לעשות את הרפורמות שמעקרות את הכוח של ועדי העובדים״.

על פי הערכות של גורמים בליכוד, בעוד שהמפלגה זוכה לתמיכה רחבה מצד עובדים מאורגנים רבים ואף ראשי ועדים, בסביבתו של ראש הממשלה פועלים כוחות המעודדים אותו להתחרות דווקא במפלגות ימינה של בנט ותקווה חדשה של גדעון סער, על הקולות העוינים להסתדרות.

העיתונאי אבישי בן חיים, שמזוהה עם תיאוריית ישראל הראשונה והשנייה, צייץ הבוקר בטוויטר: ״מציע לקמפיינרים של הליכוד להקשיב למירי רגב. היא צודקת מהם גם מוסרית, גם היסטורית וגם מעשית. הליכוד לא יביא את הקולות מהליברליים מחוץ, אלא מהאוהבים מבית. המאגר הוא העלאה דרמטית של אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד בישראל השנייה״.

בן חיים הוסיף שעל הליכוד לקחת בחשבון את הדפוס העולמי לפיו ככל שאנשים עשירים פחות, כך הם נוטים פחות לצאת ולהצביע.

הלשכה של השרה רגב הכחישה את הטענות בדבר מתיחות בין ראש הממשלה לבין השרה הבכירה בליכוד, והוסיפה שהשרה רגב הדגישה בדבריה בהסתדרות את דרכו של הליכוד ״שמאז ומתמיד ידע לאפשר לכל עובד העסקה בכבוד תוך הגנה על זכויות העובדים, לצד שמירת השוק החופשי והתחרות.

״רק ממשלת הליכוד הצליחה מאז 1977 להתחבר לציבור העובדים והפועלים שננטשו על ידי השמאל וליצור כלכלה חזקה, משגשגת וחופשית המאפשרת צמיחה כלכלית ועידוד סקטור העצמאים לצד שמירה על זכויות עובדים. לא לחינם רובם של יושבי ראש הוועדים הגדולים במשק נמנים על תומכי הימין והליכוד. אין ולא הייתה כל מתיחות בנושא בין השרה רגב ללשכת ראש הממשלה וכל אמירה אחרת, טועה ומטעה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!