דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עשרות מפגינים דרשו מאלביט: הפסיקי למכור נשק לאזרבייג'אן

המפגינים מחו אתמול (ד') על השימוש בנשק מתוצרת ישראלית לפגיעה באזרחים ארמנים | ירון וייס, פעיל פרו-ארמני ומומחה למדינות דרום הקווקז: "מכירת נשק לדיקטטורות שמשתמשות בו נגד אזרחים היא פסולה, ועלולה לגרור חרם בינלאומי שיפגע בביטחון ישראל"

הפגנה מול משרדי אלביט. "נשק מתוצרת ישראל שימש לפגיעה באזרחים" (צילום: דיאנה גלסטיאן)
הפגנה מול משרדי אלביט. "נשק מתוצרת ישראל שימש לפגיעה באזרחים" (צילום: דיאנה גלסטיאן)
אוריאל לוי

עשרות הפגינו אתמול (רביעי) מול משרדי חברת אלביט בנתניה בדרישה להפסיק את מכירת הנשק המתקדם לאזרבייג'אן. ההפגנה נערכה בעקבות סרטו של איתי אנגל, "המלחמה שלהם – הנשק שלנו", ששודר בשבוע שעבר בתכנית "עובדה" בערוץ 12.

"אנו קוראים למשרד הביטחון לבחון מחדש את היתרי יצוא הנשק לאזרבייג'אן", אומר ל'דבר' ירון וייס, פעיל פרו-ארמני ומומחה למדינות דרום הקווקז. וייס הסביר שמטרת ההפגנה היתה למחות על ההיקף הנרחב של יצוא הנשק הישראלי לאזרבייג'אן.

"על פי ארגונים בינלאומיים, כמו אמנסטי אינטרנשיונל, Human Rights Watch ואחרים, כלי נשק תוצרת ישראל שימשו את אזרבייג'אן להפגזת מטרות אזרחיות בנגורנו-קרבאך. מכירת נשק לדיקטטורות העושות בו שימוש נגד אוכלוסיה אזרחית היא פסולה ואף מנוגדת לאינטרס הישראלי לטווח הארוך".

לדברי וייס, חשוב שהציבור בישראל יידע שבעקבות הממצאים, עלול להיות מצב בו יוטל חרם בינלאומי על מכירת חומרי גלם לתעשיות נשק המייצאות אמצעי לחימה לאזרבייג'אן.

ההפגנה בנתניה אתמול. "מכירת נשק לאזרבייג'אן מנוגדת לאינטרס הישראלי" (צילום: דיאנה גלסטיאן)
ההפגנה בנתניה אתמול. "מכירת נשק לאזרבייג'אן מנוגדת לאינטרס הישראלי" (צילום: דיאנה גלסטיאן)

חרם כזה עשוי לדבריו לפגוע גם בתעשיות הנשק הישראליות, שבנוסף להיותן יצואניות נשק, הן גם מייצרות כלי נשק המשמשים בראש ובראשונה להגנת מדינת ישראל. אמברגו כזה עלול לפגוע בביטחון המדינה.

ההפגנה אורגנה על ידי 'איחוד הקהילות הארמניות בישראל', עמותה שהוקמה בסוף 2020 ומטרתה לאחד בין הקהילות והארגונם הארמנים השונים הפועלים בארץ. העמותה מתרימה כספים לארמנים שנפצעו במלחמה.

נשק מתוצרת חברות ישראליות, הכולל מל"טים וטילים מדויקים, שימשו גורם מכריע בניצחונה של אזרבייג'אן במלחמה שנערכה בינה לבין ארמניה בנובמבר האחרון. בשבוע הראשון של המלחמה החזירה ארמניה את שגרירה בישראל כאות מחאה על כך שישראל המשיכה למכור לאזרבייג'אן נשק גם בזמן המלחמה.

אלפי חיילים משני הצדדים ועשרות אזרחים נהרגו במלחמה, בה הצליחה אזרבייג'אן לכבוש שטחים נרחבים מחבל נגורנו-קרבאך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!