דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות מונדיאל 2022: תיקו 1:1 בין ישראל לסקוטלנד

שער של דור פרץ בדקה ה-44 הוריד את ישראל להפסקה עם יתרון, פרייזר השווה בדקה ה-56 | ישראל עם נקודה ראשונה בקמפיין המוקדמות

נבחרת ישראל חוגגת שער מול סקוטלנד (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
נבחרת ישראל חוגגת שער מול סקוטלנד (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות ישראל סיימה הערב (ראשון) בשוויון 1:1 מול סקוטלנד. שער של דור פרץ בדקה ה-44 העלה את ישראל ליתרון לקראת סוף המחצית, פרייזר השווה את התוצאה בדקה ה-56. כמעט 5,000 אוהדים בבלומפילד עודדו את הנבחרת. ישראל עלתה למשחק השני במוקדמות מונדיאל 2022, לאחר הפסד הביתי 2:0 לדנמרק ביום חמישי באצטדיון בלומפילד.

זה המפגש הרביעי בין הנבחרות בחצי השנה האחרונה, אחד מהם הוא ההפסד הכואב של ישראל בפלייאוף העלייה ליורו. במשחק האחרון ביניהן ניצחה ישראל 0:1 בליגת האומות משער של מנור סולומון.

המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, המשיך בשיטת שלושת הבלמים אך ההרכב שונה לגמרי. חאתם עבד אלחמיד עבר את מבחן הכשירות וקיבל את המקום ב-11, כשלצדו ישחקו איתן טיבי ועופרי ארד שיציין בכורה בהרכב הנבחרת. בקישור ישחק דור פרץ עם הקפטן ביברס נאתכו ומנור סולומון. בחלק הקדמי, הנבחרת תמשיך להתבסס על כושרו של ערן זהבי ולצדו ישחק שון וייסמן, שהחליף את מואנס דאבור.

נבחרת סקוטלנד פתחה את הקמפיין בתיקו 2:2 מול נבחרת אוסטריה במשחק הבית, לאחר שחזרה פעמיים מפיגור. הנבחרת של סטיב קלארק פתחה את המשחק עם אנדי רוברטסון מליברפול בעמדת המגן השמאלי, צ'ה אדאמס ישחק בחוד לצד ג'ון מקגין וראיין פרייז'ר.

מהלך המשחק

ישראל פתחה באגרסיביות, בדקה השמינית סולומון השתלט על כדור בפתח הרחבה ובעט, אך פספס את המסגרת במעט. בצד השני, מקטומיניי נגח אחרי קרן של רוברטסון, אבל רק שפשף את העמוד. בדקה ה-25 ישראל הייתה קרובה לכיבוש, נאתכו השאיר את סולומון חופשי לחלוטין ברחבה שבעט חזק, אך מרשל הדף.

שון וייסמן במדי נבחרת ישראל מול סקוטלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
שון וייסמן במדי נבחרת ישראל מול סקוטלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)

בדקה ה-38 נאתכו הגביה מימין לראשו של וייסמן, שנגח חלש יחסית ולא הקשה על שוערה של סקוטלנד. בדקה ה-44 מנור סולומון במבצע אישי במרכז הרחבה מסר לדור פרץ שבעט מ-24 מטר לחיבורים של מרשף. 0:1 לישראל בסיום המחצית הראשונה בבלומפילד.

במחצית השנייה, האורחת עלתה חדה יותר. בדקה ה-56, מתפרצת באגף שמאל של אדאמס, פרייזר נשאר לבד כדי לסדר לעצמו את הכדור על סף הרחבה ולשלוח בעיטה פנימה 1:1. כעבור 11 דקות, דסה הגביה לרחבה ומצא את מנחם, שהיה צריך לדייק יותר ונגח רק לרשת החיצונית.

הרכבים
נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, עופרי ארד, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, סאן מנחם (בירם כיאל, 79), ביברס נאתכו (נטע לביא, 63), דור פרץ, מנור סולומון, ערן זהבי, שון וייסמן (מואנס דאבור, 74).

נבחרת סקוטלנד: דויד מרשל, סטפן אודונל, גרנט הנלי, ג'ק הנדרי (ראיין כריסטי, 46), אנדי רוברטסון, סקוט מקטומיניי, קאלום מקגרגור, קיירן טירני, ראיין פרייזר (סטיוארט ארמסטרונג, 86), ג'ון מקגין (קני מקלין, 75), צ'ה אדאמס (לינדון דייקס, 75).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!