דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אמזון מודה: נהגי המשלוחים נאלצים לעשות את צרכיהם בבקבוקים ריקים

ענקית הקמעונאות התנצלה בפני חבר בית הנבחרים מארק פוקן על כך שהכחישה בפניו את הנושא | פוקן: "אני לא הנושא כאן, הנושא הוא העובדים שלכם שלא מקבלים יחס מספיק מכבד"

נהג משלוחים של אמזון באמצע משלוח. (צילום: Claire Doherty/Sipa USA via Reuters)
נהג משלוחים של אמזון באמצע משלוח. (צילום: Claire Doherty/Sipa USA via Reuters)

בפוסט שפרסמה ביום שישי האחרון בבלוג הרשמי שלה, התנצלה אמזון על ציוץ שהפנתה לעבר חבר קונגרס אמריקאי בו הכחישה שתנאי ההעסקה שלה קשים כל כך שעובדיה חייבים לעשות את צרכיהם בבקבוקי מים ריקים. החברה גם הודתה שייתכן שמספר נהגי משלוחים שלה נאלצו לעשות זאת והתחייבה לשפר את תנאי העבודה שלהם.

הנושא הועלה לראשונה ב-24 במרץ על ידי מארק פוקן, חבר בית הנבחרים מוויסקונסין, שהגיב לציוץ של מנהל בכיר באמזון שטען שמדובר במקום עבודה מתקדם. "תשלום של 15 דולר לשעה לא הופך אתכם ל'מקום עבודה מתקדם' בזמן שאתם מנסים לחסל את ניסיון ההתאגדות של העובדים ומכריחים אותם להשתין בבקבוקי מים", צייץ פוקן.

 

אמזון מיהרה להגיב. "אתה לא באמת מאמין לסיפור הזה על שתן בבקבוקים, נכון?", צייץ אחד מהחשבונות הרשמיים של ענקית הקניות, "אם זה היה ככה, אף אחד לא היה עובד אצלנו".

 

אך, כאמור, ביום שישי התנצלה החברה בפני פוקן והודתה שייתכן שנהגי המשלוחים "מתקשים למצוא חדרי שירותים בגלל עומסי תנועה או נהיגה בכבישים צדדיים". החברה הוסיפה שהקורונה רק החמירה את המצב, משום שבתי שימוש ציבוריים רבים נסגרו בעקבות התפשטות המגפה.

לטענת פעילי זכויות עובדים, יש לציין, הסיבה לעניין היא דווקא לוח הזמנים הצפוף מדי שמטילה אמזון על הנהגים, שמונע מהם לבצע עצירות בחדרי שירותים מסודרים.

"אני לא הנושא כאן", צייץ פוקן בתגובה להתנצלות הרשמית, "הנושא הוא העובדים שלכם, שלא מקבלים מכם יחס מפיק מכבד".

בפוסט ההתנצלות שלה, טענה אמזון שעשיית צרכים בבקבוקים היא בעיה בכל הענף, ולא רק אצלה. בניסיון להוכיח את טענתה, היא צירפה קישורים לכתבות מאתרי חדשות על נהגי משלוחים בחברות אחרות שנאלצו לעשות זאת.

"בלי קשר לעובדה שמדובר בבעיה כלל-ענפית, אנחנו מעוניינים לפתור זאת", אמרה החברה, "אנחנו עדיין לא יודעים איך, אבל נחפש פתרונות".

יחסיה של אמזון לעובדיה עלתה לאחרונה על סדר היום בעקבות ניסיון ההתאגדות הראשון בתולדותיה, שהחל במחסן במדינת אלבמה. מובילי ההתאגדות קוראים להארכת זמני ההפסקה לעובדים ולשכר גבוה יותר. עובדים רבים במחסני החברה מתלוננים על משמרות מתישות של עשר שעות, עם שתי הפסקות בנות חצי שעה כל אחת בלבד.

החברה לא השיבה לבקשת תגובה מצד סוכנות הידיעות איי.פי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!