דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / אלאלוף בדיון על הסלמונלה: "משרד הבריאות פעל כראוי"

מנכ"ל משרד הבריאות: "יש סלמונלה בישראל, אבל היא נמוכה מבמרבית מדינות המערב ואינה חריגה ביחס אליהן. גם שיעורי הריקול אינם חריגים ביחס לאירופה"

דיון דחוף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
דיון דחוף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"כדאי שניכנס לפרופורציות; משרד הבריאות הגיב נכון לדיווחים, ולא היו אשפוזים, למעט שני ילדים שנפגעו מחלב נאקות", אמר יו"ר ועדת הבריאות בכנסת ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), בדיון על חיידקי הסלמונלה שהתגלו לאחרונה במוצרי מזון.

אלאלוף הדגיש שהאחריות על טיב המוצרים מוטלת בראש ובראשונה על המפעלים. דבריו מתיישבים עם הדיון הציבורי בשבועות מאז עלתה לסדר היום פרשת הסלמונלה במפעלי יוניליבר, המטילה את מלוא האחריות והביקורת על חברות המזון עצמן, תוך התעלמות מהאחריות החלקית של מערך הפיקוח במשרד הבריאות. יש לציין כי מנגנון הפיקוח הנהוג כיום מטיל אף הוא את האחריות על החברות, שאת בדיקות המעבדה למוצריהן עושות על דעת עצמן, ועל חשבונן, במעבדות פרטיות.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר במהלך הדיון כי משרדו לא יהיה מוכן עוד "להתפשר על בריאות הציבור ומעתה לא נגלה שום סובלנות כלפי תקלות שלא מנוהלות ולא מדווחות כמו שצריך. לא זהות הבעלים משפיעה ולא גודל המפעל". עם זאת הדגיש סימן טוב כי "לעולם לא נוכל להיות מעורבים בייצור של כל מוצר. אנחנו לא רוצים לשתק את המערכת. יש סלמונלה בישראל, אבל היא נמוכה ממרבית מדינות המערב ואינה חריגה ביחס אליהן. גם שיעורי הריקול אינם חריגים ביחס לאירופה".

ח"כ אלאלוף אמר בדיון כי "יותר מדי משרדים מטפלים במזון שאנחנו צורכים, ואין רשות אחת עם אחריות כוללת"  "כבר משנת 1982 מדברים על הקמת רשות לאומית לפיקוח על המזון, וזה חלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת כולנו, ויש לעמוד בו".בר סימן טוב הוסיף, בתגובה לדברי אלאלוף, כי הוא מתנגד להקמת רשות לאומית לפיקוח על המזון. לדבריו, קיומה של רשות כזו לא היה מונע את התקלות בגינן התכנסה הוועדה. "בשבועיים הקרובים תיכנס לתוקפה רפורמת הקורנפלקס, הכוללת שיפור בכלי האכיפה. תנו לה זמן להתבסס", אמר.

מנכ"ל "סלטי שמיר", עמירם גיא, טען כי חברתו הוכשלה, "אולי בזדון", בקבלת חומרי גלם למפעל. ואילו מנכ"לית חברת יוניליוור, ענת גבריאל טענה כי היה מדובר בטעות אנוש.

נציגת מפעל "הנסיך" עו"ד דפנה פישר, עוררה סערה כשטענה כי מרבית תשומת הלב הופנתה כלפי המפעל משום ש"לנו אין לוביסטים שישוחחו או יכינו את הרקע לפני הוועדה". פישר כיוונה בדבריה גם לעובדה כי משרד הבריאות החליט לנקוט בהליכים רק נגד המפעל אותו ייצגה, ואילו נגד חברת "סלטי שמיר" לא ננקטה שום פעולה. יו"ר הוועדה, ח"כ אלאלוף, הגיב לדבריה של פישר ואמר כי "אל תשמיצו אותנו. שום לוביסט לא דיבר איתנו ולא השפיע עלינו". יש לציין כי בתדרוך שערך משרד הבריאות בשבוע שעבר לא ניתנו הסברים להחלטה שלא לפעול כנגד סלטי שמיר.

בסיכום הישיבה הודיע אלאלוף כי הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא, לאחר קבלת דוחות סופיים ממשרד הבריאות על המקרים שנתגלו בשבועות האחרונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!