דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

אלוביץ' דרש מישועה להוריד ידיעה לא מחמיאה על שרה נתניהו: "זה ימנע את אישור יס"

עדות המפתח של מנכ"ל 'וואלה' לשעבר, אילן ישועה, בתיק 4000 נמשכה היום (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים | ישועה סיפר שהזוג אלוביץ' אישר ופסל מינויי עורכים בתיאום עם לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. נציגיו העבירו את דרישות המשפחה להנהלת האתר (צילום: ראובן קאסטרו/פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. נציגיו העבירו את דרישות המשפחה להנהלת האתר (צילום: ראובן קאסטרו/פלאש 90)

היום השלישי של משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתח הבוקר בהמשך עדות המפתח של מנכ"ל 'וואלה' לשעבר, אילן ישועה.

בפתח הדברים, הציגה התביעה הקלטת שיחה של ישועה עם מנכ"לית בזק בתקופה המדוברת, סטלה הנדלר. ישועה נשמע אומר: "תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול. דיברתי עם שאול. זה מאוד מסוכן. אין חצי עיתונות, אי אפשר כאן להתערב. נצטער על כל שטות שאנחנו עושים, צריך להבין את ההשלכות, אנחנו במקום מסוכן, סטלה. תפקיד העיתונות לבקר את השלטון והמערכת הציבורית. צריך להבין את זה".

ישועה הוסיף שהנדלר נזפה בו בכמה הזדמנויות על כתבות שליליות שפורסמו נגד נתניהו ומשפחתו.

"לא זכור לי שביקשו להיטיב עם מישהו מהימין"

ישועה אמר ששאול ואיריס אלוביץ' הסבירו את הסיקור האוהד לנתניהו בתמיכה אידיאולוגית באיש ימין. ראש צוות תיק 4000, הפרקליטה יהודית תירוש, שאלה עד כמה ביקשו ממנו בני הזוג אלוביץ' להיטיב עם גורמים נוספים מהימין, וישועה ענה: "לא זכור לי כרגע שביקשו להיטיב עם מישהו מהימין. בדרך כלל ביקשו לתקוף אנשים אחרים מהימין".

ישועה הוסיף שהזוג אלוביץ' היה מעורב במינויים לתפקידים בכירים ב'וואלה'. לדבריו, ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, ערך בפועל עם שאול אלוביץ' ראיון שקיים דב גילהר עם ראש הממשלה.

"בהמשך זה הפך לנורמה, שמינויים בכירים, לאו דווקא בכירים, מינויי עורכים, הייתי צריך לאשר כל הזמן עם שאול ואיריס (אלוביץ')", העיד ישועה. "שצריך לשאול את ניר חפץ ואת רן ברץ (מלשכת ראש הממשלה) אם זה בסדר. היתה סדרה של כתבים ועורכים שהם פסלו".

ביומיים האחרונים סיפר ישועה כי אלוביץ' הורה לו לבצע באתר את הוראות המתווכים מטעם נתניהו ורעייתו: "נאמר בבירור שיש עניינים רגולטוריים. אמרו שאם נתניהו יכעס, זה יפגע בהחלטות רגולטוריות על בזק". ישועה העיד שאיריס אלוביץ' אמרה "להוריד משהו כי השבוע נתניהו צריך לחתום לנו".

באולם בית המשפט הוצגה הודעה ששלח אלוביץ' לישועה, לאחר שידיעה לא מחמיאה על שרה נתניהו הופיעה באתר: "תוריד את זה מיד, אני הורג אותך, זה ימנע את אישור יס".  ישועה הוסיף: "ידעתי שנתניהו צריך לקבל החלטה שתאפשר לבזק לקנות את המניות של יס, דובר על זה כמה פעמים. לא ידעתי שזה בעיתוי הזה, אבל פה נאמר לי שזה מתקרב ולכן צריך להוריד את הידיעה. הבנתי שאלוביץ' מאוד בלחץ".

חלקה השלישי של עדות ישועה הסתיים לאחר כשש שעות.

אישומים בשוחד, מרמה והפרת אמונים

כתב האישום נגד נתניהו מתחלק לשלושה תיקים. בחמור שבהם, המכונה 'תיק 4,000', הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יחד עם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', שהחזיקו בקבוצת בזק ובמסגרתה גם באתר החדשות 'וואלה'. לפי כתב האישום, נתניהו קידם במסגרת כהונתו כשר התקשורת אינטרסים שונים של קבוצת בזק, בהם היתר לאיחוד החברות בזק ויס, בתמורה לכאורה לסיקור חיובי שלו ושל בני משפחתו באתר וואלה.

בתיק המכונה 'תיק 2,000' מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים יחד עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. לפי כתב האישום, השניים קיימו סדרת פגישות בשנת 2014 במהלכן הציע מוזס לנתניהו שוחד בדמות סיקור חיובי בידיעות אחרונות, בתמורה לכך שנתניהו יקדם את חקיקת 'חוק ישראל היום' שיאסור על הפצת עיתונים בחינם, שהעברתו היתה פוגעת כלכלית במתחרה המרכזי של מוזס. בסופו של דבר ה'עיסקה' לא יצאה לפועל, אך עצם הפגישות והדיון בהצעה זו הוביל להאשמתו של נתניהו במרמה והפרת אמונים, ושל מוזס בשוחד.

בתיק המכונה 'תיק 1,000' מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, בעקבות מערכת היחסים שלו עם אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. לפי כתב האישום, במשך מספר שנים קיבלו נתניהו ורעייתו טובות הנאה שונות ממילצ'ן, שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניה בכמויות גדולות.

למרות זאת, נתניהו פעל במסגרת תפקידיו כראש הממשלה וכשר התקשורת לקידום עניינים שונים הקשורים הקשורים למילצ'ן, ביניהן פעולה מול גורמי ממשל בארה"ב כדי שיקבל אשרת כניסה לארצות הברית, וקידום חוק להארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן.

נתניהו מואשם גם כי בשנת 2014, בהיותו שר התקשורת, הנחה את מנכ"ל המשרד דאז שלמה פילבר לסייע למילצ'ן בעניינים הנוגעים לרגולציה בקשר לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת", על מנת שהשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה העת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית.

בתשובתו לכתב האישום נגדו, כפר נתניהו בעברות המיוחסות לו. "כתב האישום, בחלקים עיקריים שבו, מתיימר באורח ראשוני – ובדיעבד – להפליל התנהגויות שלא היה ואין בינן ובין הדין הפלילי דבר", נכתב בתגובה, לצד טענות כי נתניהו לא נחקר על חלק מהאישומים וחלק מהחקירות בוצעו ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, כנדרש.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!