דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

סין מודה: החיסונים שפיתחנו "לא מעניקים רמת הגנה גבוהה"

ראש המרכז הסיני לבקרה על מחלות אמר כי יש לשקול את הטכנולוגיה בה השתמשו היצרניות המערביות, בה פקפק בעבר

עובד פותח חבילה של החיסון של חברת סינופארם הסינית נגד קורונה. (צילום: AP/Mark Schiefelbein)
עובד פותח חבילה של החיסון של חברת סינופארם הסינית נגד קורונה. (צילום: AP/Mark Schiefelbein)

גאו פו, ראש המרכז הסיני לבקרה על מחלות הודה, ברגע נדיר של שקיפות, כי החיסונים לקורונה שפיתחה המדינה מראים יעילות נמוכה בלבד. בכנס שנערך אתמול (שבת) בעיר צ'נגדו שבדרום מערב סין, אמר גאו כי החיסונים הסיניים "לא מעניקים רמת הגנה גבוהה". לדבריו, הממשל הסיני שוקל כעת אפשרות להעניק מספר חיסונים שונים לכל אזרח, בניסיון להעלות את רמת היעילות.

מחקר שנערך בברזיל מצא כי שיעור היעילות של החיסון שפיתחה החברה הסינית סינובאק במניעת הדבקה סימפטומטית עומד על 50.4% בלבד. לשם השוואה, היעילות של החיסון שייצרה פייזר עומדת על 97%.

בייג'ינג כבר העבירה מאות מיליוני מנות חיסון למדינות ברחבי העולם, תוך שהיא מביעה ספק ביעילות החיסונים המערביים. למרות התוצאות המאכזבות של החיסונים המקומיים, ממשלת סין לא אישרה עדיין שימוש בחיסונים תוצרת מדינות זרות בשטחה.

גאו לא הוסיף פרטים על שינויים אפשריים באסטרטגיית החיסון הסינית, אך התייחס לטכנולוגיית ה-mRNA הניסיונית, בה נעשה שימוש בחיסונים המערביים. עד כה, השתמשו היצרניות הסיניות בטכנולוגיות חיסון מסורתיות בלבד.

בניגוד לחיסונים מסורתיים, אלו המבוססים על mRNA לא מכילים שום חלק של נגיף הקורונה. במקום זאת, הם משתמשים בקוד גנטי שאמור "לאמן" את המערכת החיסונית של הגוף לזהות את העלייה החדה בחלבון על פני הנגיף, ולהיות מוכנה לתקוף אותו במקרה הצורך.

"כולם צריכים לשקול את התועלת שחיסוני mRNA יכולים להביא לאנושות", אמר גאו, "אנחנו צריכים לעקוב אחרי התוצאות של חיסונים אלה, ולא להתעלם מהם רק כי יש לנו כבר מספר חיסונים מסוגים אחרים".

בעבר פקפק גאו בבטיחות של חיסונים המבוססים על טכנולוגיית ה-mRNA. בדצמבר האחרון אמר לסוכנות הידיעות הרשמית שינחואה כי הוא לא יכול לשלול תופעות לוואי שליליות של חיסונים אלה, כי זו הפעם הראשונה בה מנסים את הטכנולוגיה על אנשים בריאים. התקשורת הממלכתית בסין, ואתרי מדע ורפואה פופולריים במדינה, פקפקו גם הם בבטיחות וביעילות של החיסון של פייזר, שמשתמש ב-mRNA.

לפי גאו, נכון ל-2 באפריל, כ-34 מיליון בני אדם קיבלו את שתי מנות החיסון הדרושות של החיסונים הסיניים, וכ-65 מיליון קיבלו את המנה הראשונה.

לפי מומחים לנושא, שילוב של מספר חיסונים שונים עשוי להגביר את יעילותם. ניסויים קליניים ברחבי העולם בוחנים כיום את האפשרות של שילוב חיסונים או מתן זריקת "עידוד" אחרי פרק זמן ארוך יותר. חוקרים בבריטניה בוחנים אפשרות לשלב בין החיסון של פייזר לזה של אסטרהזניקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!