דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר מינימום

חברה ועבודה / חברת הביטוח הראל קבעה שכר מינימום ייחודי לעובדי החברה

שכר המינימום החדש יעמוד על 6,000 ש"ח ויהנו ממנו גם עובדי הקבלן המועסקים בחברה. יתכן כי המהלך נובע מרצון ההנהלה להפחית את המוטיבציה של העובדים להתאגד לאחר שנחתמו הסכמים קיבוציים בחברות ביטוח נוספות.

תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת הביטוח הראל החליטה לקבוע שכר מינימום ייחודי בחברה בגובה 6,000 ש"ח. כך התבשרו עובדי החברה בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה אליהם אתמול בבוקר (רביעי) על ידי המנכ"ל המשותף מישל סיבוני. משכר המינימום החדש יהנו גם עובדי הקבלן בחברה. בעניין עובדי הקבלן צוטט סיבוני בכלכליסט כאומר "אנו פועלים מתוך ראייה חברתית רחבה ורואים בעובדי הקבלן והשירותים שעובדים בהראל עובדים שווי זכויות לעובדי הראל".

כיום מועסקים בקבוצת הראל כ-4,700 עובדים (נכון לדו"ח השנתי האחרון), אולם החברה לא ציינה את מספר העובדים המשתכרים שכר מינימום כך שעלות המהלך עדיין לא ידועה.

העלאת השכר לעובדי החברה המשתכרים שכר נמוך צפויה לצאת לפועל החל ממשכורת חודש ספטמבר. כיום עומד שכר המינימום במשק על 4,825 ש"ח והוא צפוי לעלות בשתי פעימות נוספות בעקבות מאבק ההסתדרות ולהגיע עד ל-5,300 ש"ח החל מדצמבר 2017.

ייתכן שהמהלך נובע בין היתר מרצון הנהלת החברה להפחית את המוטיבציה של עובדי החברה להתאגד, לאחר שכבר נחתמו הסכמים קיבוציים בחברות כלל, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט. גם עובדי חברת מנורה מבטחים וחברת שלמה ביטוח מאוגדים בהסתדרות ופועלים להסדרת תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי. בנובמבר 2014 נקט צעד דומה שלמה אליהו, בעל השליטה בחברת מגדל, כשהעלה את שכר המינימום בחברה ב-1,000 ש"ח מעל לשכר המינימום שהיה קבוע בחוק באותה עת. העלאה זו נעשתה במקביל למשא ומתן מתמשך שניהל מול ועד העובדים לקראת ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה, ולאחר שבמשך תקופה ארוכה נאבקו העובדים על עצם זכותם להתאגד בהסתדרות.

ייתכן ומניע נוסף למהלך הוא חקיקת חוק הגבלת שכר הבכירים שעבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת בסוף מרץ האחרון. החוק קובע כי התגמול לעבודתם של בכירים בתאגידים פיננסיים לא יעלה מפי 35 מהתגמול שמקבל העובד בעל התגמול הנמוך ביותר בחברה. לפיכך הגדלת שכר המינימום בחברה תאפשר, אולי, לבכירי החברה להנות אף הם משכר גבוה יותר.

עם זאת מדובר במהלך חיובי שעתיד לשפר משמעותית את מצבם של העובדים, בוודאי את זה של עובדי הקבלן וטוב יהיה אם חברות גדולות נוספות יאמצו אותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!