דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

גנץ הציג את רפורמת 'נפש אחת' בשיקום נכי צה"ל: "הערך המוביל יפסיק להיות ספקנות, ויתחיל להיות כבוד"

התכנית שתובא לאישור הממשלה בשבוע הבא תכלול פישוט תהליך הוועדות הרפואיות, וסל טיפולים רחב לנפגעי פוסט-טראומה ופגועי ראש | בנוסף יקוצר משך הזמן להחלפת רכב, בתי הלוחם יתוקצבו, ותוקם נציבות קבילות לנכי צה"ל

הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום: טל כרמון)
הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון בני גנץ הציג היום (חמישי) את תכנית "נפש אחת" לרפורמה בשיקום נכי צה"ל. הרפורמה תתבסס על מסקנות הוועדה בראשות האלוף במיל' איל בן ראובן.

לפי התכנית, תהליך הוועדות הרפואיות יהיה פשוט יותר; מומחים חיצוניים יסייעו למערכת לקיצור התהליך; יוקם גוף עצמאי תחת שר הביטחון שיהיה נציב קבילות לנכי צה"ל; יופעל מוקד 24/7 לנפגעי פוסט-טראומה; ויובא להחלטת הממשלה סל טיפולים רחב לסובלים מ-PTSD ופגועי ראש. בנוסף יבוטל מבחן ההכנסה המתנה סיוע לנכי צה"ל.

גנץ אמר שיביא את התכנית לאישור הממשלה בשבוע הבא. לדבריו: "יש לנו צו מוסרי והיסטורי לעשות את השינוי. נתתי הנחיה שאף עובד במשרד הביטחון לא יחטט בעברו של כל לוחם ולוחם. כל תקנה העוסקת בכך תבוטל. הערך המוביל יפסיק להיות ספקנות ויתחיל להיות כבוד".

התכנית כוללת גם עיגון בחוק של מעמדם של בתי הלוחם שמפעיל ארגון נכי צה"ל, והקצאת תקציב ייעודי לתפעולם, במקום תמיכות וגיוס תרומות מהם הם מתקיימים כיום. חוק בנושא יוגש תוך 30 יום. בנוסף, יוקם סעיף תקציבי ייעודי לשיקום נכי צה"ל, יינתן מענה תגמול רפואי לנכים מוגבלי כושר עבודה, ומשך הזמן להחלפת רכב רפואי לנכים יקוצר ל-3.5 שנים.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, אמר במסיבת העיתונאים עם גנץ: "הבשורה אותה אנו מקבלים היום תיזכר לעשרות שנים. הפסקת הסחבת הבירוקרטית, עצירת ההתעללות הנפשית, תוספת כוח אדם הדרושה לטיפול בנכים, הפסקת מבחני ההכנסה האומללים ועוד. מרגע שיצאנו לדרך, הצבנו בראש הדרישות שלנו את שינוי הגישה והיחס לנכי צה"ל. במקום חשדנות – אמון. במקום סחבת ומריחה – דחיפה וקידום. במקום חיטוט בפצעים – חיבוק אמיתי לפצועי ופצועות צה"ל."

"לכל אורך הדרך דרשנו צדק, לא צדקה. דרשנו את המגיע לאלו שהתייצבו כשמדינת ישראל קראה ״אחריי״ ועודם נלחמים בקרב על חייהם. היום, אנחנו יכולים להביט למשפחת פצועי ופצועות צה״ל בעיניים ולהגיד בפה מלא: הצדק נעשה. ביום הזה אנחנו מחזירים – אתה שר הביטחון ואנחנו, הלוחמים, את הכבוד לא רק לפצועות ופצועי צה"ל, אנחנו מחזירים את הכבוד למדינת ישראל כולה."

"חברה שלא רואה את זעקת הבנים ששבו מן הקרב היא חברה נכה. היום הזה הוא תיקון חברתי לא פחות מתיקון עבור נכי צה"ל. היום הזה הוא התחלה מבורכת לתיקון עוול, מהקשים במדינת ישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!