דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

נתניהו בוועידת האקלים: "ישראל תשלים את המעבר לאנרגיות מתחדשות עד 2050"

לדברי ראש הממשלה בוועידת האקלים שיזם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עד סוף העשור למעלה משליש מהחשמל בישראל ייוצר באנרגיה מתחדשת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום מלשכתו (צילום: צילום מסך, שידור חי לע״מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום מלשכתו (צילום: צילום מסך, שידור חי לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"התחייבתי להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ולהשלים בהצלחה את המעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת בישראל עד שנת 2050", כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה בנאום מוקלט מראש שהוקרן בוועידת האקלים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

לדברי נתניהו, "אם לא תהיינה נסיבות בלתי צפויות", עד 2025 לא תהיה שריפת פחם בישראל למטרת ייצור אנרגיה. עוד אמר ראש הממשלה, כי בחמש השנים האחרונות עלתה תפוקת האנרגיה הסולרית המיוצרת בישראל מ-2% משנה ל-10% וכי עד סוף העשור למעלה משליש מהחשמל בישראל ייוצר באנרגיה מתחדשת.

"אתגר משלים שמונח לפתחנו הוא אגירת אנרגיה סולארית", אמר נתניהו, "אני וממשלתי משקיעים מאמצים ניכרים בפתרון האתגר כדי להפוך את ישראל למדינה מובילה בעולם באגירת אנרגיה. הדבר יאפשר לנו לחולל מהפכה אמיתית בשימוש באנרגיה מתחדשת".

לדבריו, "מאות חברות הזנק ישראליות מתמקדות בפרויקט זה ובנושאים שקשורים בו. החברות הללו כבר קיבלו השקעות של מיליארדי דולרים, והן תקבלנה עוד. אני מאמין שהמדע הישראלי והיצירתיות הישראלית יאפשרו לנו לתרום את חלקנו למעבר העולמי לכלכלה נטולת פליטות של פחמן דו-חמצני".

"ישראל מחוללת שינוי כביר גם בתחום המים", אמר נתניהו, "השגנו פריצת דרך עולמית בפיתוח שיטות יעילות לניצול מים בחקלאות; זאת בעזרת המצאות חדשניות של טפטפות, מערכות של חקלאות הידרופונית ויישומים של בינה מלאכותית. ישראל נחשבת כמעצמה בכל הקשור לטיהור, למִחזור ולהתפלת מים. כ-93% ממי השפכים של ישראל מטוהרים, וכ-86% מהם ממוחזרים לשימוש בחקלאות".

שליחו של הנשיא ביידן לענייני אקלים, ג'ון קרי, פתח הבוקר את היום השני של הוועידה. הוא אמר כי ההצהרות של מנהיגי המדינות "מעודדות" והזכיר את הצורך לעצור את התחממות כדור הארץ. קרי הזכיר את הסכם פריז, שקבע כי יש לעשות הכל כדי למנוע התחממות של יותר מ-1.5 מעלות עד סוף המאה, בהשוואה למצב שהיה לפני המהפכה התעשייתית. נכון לעכשיו כדור הארץ התחמם מאז ב-1.2 מעלות.

"אני רוצה לבנות תכנית של אנרגיה נקייה גם זו שאנחנו יכולים לבנות כיום וגם בעתיד", אמר אתמול הנשיא ביידן הפתיחת הוועידה הווירטואלית, "אי אפשר להכחיש את הסימנים לשינויי האקלים. אנחנו חייבים לפעול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!