דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו״ר ההסתדרות לכבאים: ״אם הנציבות תמשיך לרדוף אתכם, נפעל לצעדים ארגוניים רחבי היקף״

ארנון בר-דוד ביקר בחריפות את ניסיונות נציב הכבאות לכפות שמירות על כבאים בזמני המנוחה: ״הנציב לא נח לרגע במלחמתו בעובדים, ומגביר את הלחץ, ההתנכלות וההתעמרות. יש סכנה לכשירות המבצעית של הכבאים״.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות הביע אתמול (שני) את תמיכתו הבלתי מסויגת בכבאים מול ניסיונות ההנהלה לחייב אותם לשמור על חשבון זמני המנוחה וההתרעננות שלהם. ארנון בר-דוד הבהיר לעובדים שהוא מנחה אותם לא לבצע שמירות לילה, שהן מחוץ להגדרת תפקידם.

״ככל שנציבות הכבאות וההצלה תמשיך לרדוף ולהפעיל לחץ פסול על הכבאים עם זימונים לשימועים ובירורים״, כתב בר-דוד לכבאים, ״אני הורה על מעבר שירותי הכבאות למתכונת חירום והפעלת צעדים ארגוניים רחבי היקף בכבאות ובענפים נוספים במשק״.

במכתב שנשלח בהעתק גם לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ביקר יו״ר ההסתדרות בחריפות את התנהלותו של נציב הכבאות, דדי שמחי: ״לצערי הנציב לא נח לרגע במלחמתו בכבאים. בעתות שגרה ומשבר, הוא זונח את העיקר ומגביר את הלחץ, ההתנכלות וההתעמרות, רודף את מי שמאמין בעבודה מאורגנת ופועל למען זכויות עובדים״.

נציב הכבאות, דדי שמחי. ״רודף את מי שמאמין בעבודה מאורגנת ופועל למען זכויות עובדים״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נציב הכבאות, דדי שמחי. ״רודף את מי שמאמין בעבודה מאורגנת ופועל למען זכויות עובדים״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בר-דוד מדגיש שדרישתו של הנציב מהכבאים לשמור במסגרת שעות המנוחה שלהם פוגעת ביכולתם המקצועית ובבריאותם הפיזית והנפשית. ״ביצוע תורנות״, כתב יו״ר ההסתדרות, ״כעניין שבשגרה, דרך שינוי סדר היום הנוכחי, אשר היווה מסד ליישום שיטת המשמרות בת 48/24 שעות כמקובל בעולם והפיכת הכבאים לשומרי לילה, יפגע בפרק הזמן של התאוששות מהמאמץ במהלך המשמרת, יגביר את העייפות הכרונית והחשיפה למחלות שמאפיינות את מקצועות הכבאות ויסכן את כשירותם המבצעית של הכבאים״.

בר-דוד מסיים את המכתב בהנחייה לכל כבאי שלא לבצע שמירות לילה: ״מי אשר מאויים להפגע עקב קיום הנחייתי זו, עליו לפנות להסתדרות בדחיפות, ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו״.

במהלך תקופת ההתחממות הביטחונית נעשו ניסיונות מצד מנהלים במערך הכבאות לחדש את הנחיית הנציב על ביצוע שמירות לילה בתחנות על ידי הכבאים, האמורים לנוח בין פעילות מבצעית אחת לאחרת.

כבאים באתר הנפילה ברמת גן במבצע ״שומר החומות״ (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דן)
כבאים באתר הנפילה ברמת גן במבצע ״שומר החומות״ (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז דן)

הנהלת הכבאות אף ביקשה לזמן את יו״ר ועד עובדי תחנת טבריה לשימוע לפני השעייה בטענה ש״הסית עובדים לסרב פקודה״, כשהדגיש בפני מפקד המשמרת שהנחיתו מנוגדת להנחיות יו"ר ההסתדרות וארגון העובדים. בבית הדין לעבודה בנצרת, חזרה בההנהלת הכבאות מהשימוע.

דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר מתח ביקורת חריפה על רשות הכבאות וההצלה, וציין שהיא איישה רק 72% מהתקנים שהוקצו לה לתפקידים מבצעיים. עוד ציין המבקר שרק 70% מפעולות ההדרכה שאמורות היו להתבצע אכן בוצעו, וכי הרשות לא קבעה מדדים מחייבים לבחינת כשירות לוחמי האש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!