דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

מסתערת על הצרכנים המבוססים: בזק השיקה מגוון שירותי פרימיום בסיבים האופטיים 

החברה מציעה כעת 2 שקעי סיב בדירה, נתב אלחוטי חדש ומגברי טווח אינטרנט | התשתית החדשה של בזק, שזמינה ל-550 אלף משקי בית, מאפשרת גלישה במהירות 2,500 מגה

עובדי בזק פורסים סיבים במטולה (צילום: יח"צ בזק)
עובדי בזק פורסים סיבים במטולה (צילום: יח"צ בזק)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בזק הכריזה אתמול (שלישי) על הדור הבא של רשת האינטרנט הביתית שלה, במסגרתו היא מאפשרת להתקין 2 נקודות שקעי סיב אופטי בכל בית. האפשרות, שמשווקת כ'סיב עד החדר' (FTTR), ייחודית לחברה בשלב זה. השירות החדש שימושי במיוחד לממ"דים, או בדירות/בתים דו קומתיים.

בנוסף, החברה הודיעה על מבצע הנחה של 50% ל-3 חודשים בעלות התשתית (74.5 שקלים לחודש לקצב 2.5 גיגה ו-59.5 שקל לקצב 1 גיגה אחרי הנחה). לעלות זו יש להוסיף עלות ספק אינטרנט נפרד, משום שמדינת ישראל לא מאפשרת לבזק לספק שירות אינטרנט מלא לפחות עד 2022. עלות נוספת היא עלות ההתקנה החד פעמית, 900 שקלים, או 450 שקלים במקרים מסיימים.

לפי הודעת בזק לבורסה מאתמול, 550 אלף משקי בית כבר ניתנים לחיבור ברמה המסחרית לרשת הסבים האופטיים שלה.

חידוש נתבים ומגבירי קליטה אלחוטית

בזק השיקה אתמול גם נתב חדש, Be Fiber 2, שמאפשר גלישה בקצב של 2.5 גיגה ותומך בחיבור של 128 מכשירים במקביל. בנתב משולבים גם שירותים כמו הגנה מפני איומי סייבר, יחידת Mesh (מגדיל טווח אינטרנט) מובנית, אינטרנט אלחוטי מהיר יותר וטווחי כיסוי נרחבים יותר. על פי הודעת החברה, הנתב החדש יינתן ללקוחות במודל שכירות בעלות של 19.90 שקל לחודש, בדומה למחיר הקיים לנתב Be היום.

במקביל, השיק החברה גם את ה-Mesh Fiber, השעל פי ההודעה מאפשר גלישה רציפה ובעלת טווח רחב בכל הבית. רכיב זה, למרות ה-Fiber בשמו, לא כולל סיבים אופטיים אלא מגבירי קליטה אלחוטית הפזורים בבית. המגבירים מאפשרים להישאר באותה רשת אלחוטית, תוך נדידה בין החדרים, באיכות קליטה משופרת. גם שירות זה יעלה 19.90 שקל לחודש.

ניתן להתחבר לחבילה הכוללת את נתב ה-Be Fiber  יחד עם ה-Mesh Fiber הכולל חיבור לסיב נוסף בבית בעלות של 39.90 שקל לחודש.

פונים לצרכנים שלא מחפשים את המחיר הנמוך

בדומה לפתרונות של בזק בנושא הבית החכם, השקת הסיבים המהירים והשירותים הנוספים ממקדים את החברה בלקוחות שלא מחפשים את המחיר הנמוך ביותר, אלא דווקא בלקוחות המבוססים.

עבורם, בזק מציעה חווית שירות משופרת במחיר יקר. מי שיכול להרשות לעצמו, יוכל לרכוש מהחברה את המהירות הכי גבוהה והשירות הכי מקיף, עם הכי מעט התעסקות טכנית מצידו.

זה ניסיון של החברה "לעטוף" את הצרכן ביותר מ"רק" תשתית אינטרנט, וכך גם להקשות על מתחרותיה. להן יהיה קשה יותר לספק שילוב של תשתית, נתב, מגברי קליטה ובית חכם בחשבונית אחת, כשכל הציוד מסתנכרן זה לזה בקלות.

לקוחות שמבקשים חיבור לאינטרנט במחיר הזול ביותר, יוכלו למצוא הצעות אטרקטיביות אצל IBC (בשליטת HOT וסלקום) או אצל פרטנר. מי שירצה לא לפעול במודל השכירות שבזק מציע, יצטרך לרכוש לעצמו נתב אלחוטי, מגברי קליטה ו/או ציוד בית חכם. הפעלה והתקנה מוצלחת וזולה שלהם מצריכה השקעת זמן בבחירת מוצרים מתאימים, קנייתם בנפרד והבנה טכנית בהתקנתם.

כאמור, בזק לא פונה כעת ללקוחות כאלה, אלא דווקא לאלו שיכולים לשלם סכומים גבוהים מדי חודש עבור שירות מוצלח והפעלה קלה ומתואמת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!