דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"ל הביטוח הלאומי על תכנית האוצר: "יהיו כאלה שיישארו בלי עבודה ובלי ביטחון סוציאלי"

מאיר שפיגלר הדגיש שמדובר עדיין בטיוטת חוק וכי הוא סבור שהתכנית תשתנה בדיוני הממשלה וועדת הכספים | בין היתר, טען שהממשלה צריכה להשקיע משאבים ביצירת משרות והכשרה מקצועית

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי היוצא (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי היוצא (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"יהיו אנשים שלא יוכלו למצוא עבודה וגם לא יהיה להם ביטחון סוציאלי", כך אמר היום  (רביעי) מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, בעקבות טיוטת הצעת החוק שהציג אמש שר האוצר אביגדור ליברמן שתפסיק את הזכאות לדמי אבטלה לבני פחות מ-45.

שפיגלר אמר את הדברים באולפן ynet במסגרת מענה לשאלות גולשים באתר. הוא הדגיש כי בשלב זה מדובר רק בטיוטת חוק, וכי הוא צופה שהיא תעבור עוד שינויים בדיוני הממשלה וועדת הכספים של הכנסת.

"בדרך כלל לדיונים הללו יש משמעות, ומתקבלות בהם החלטות שלא תואמות אחד לאחד את מה שהיה כתוב בראשית הדרך".

אחר הדברים שאמר שהוא סבור שיתוקנו בוועדת הכספים של הכנסת, הוא מתן מענה למובטלים מבוגרים מעל גיל 67, שזכאותם למענק הסתגלות, חלק מדמי האבטלה, צפויה לפוג על פי טיוטת החוק הנוכחית. "יש לי סיבה טובה להאמין שתתקבל החלטה שתיתן מענה גם לקבוצה הזו שהיא אוכלוסייה מאוד חלשה בחברה הישראלית שאי אפשר להתעלם ממנה ומהמצוקות שלה", אמר.

שפיגלר אמר כי הוא מאמין שיימצא גם מענה לנשים שנכנסו להריון במהלך תקופת האבטלה, שזכאותן לדמי לידה כעת מוטלת בספק.

לדבריו, הביטוח הלאומי תומך במתן יותר מענים לאוכלוסיות שיתקשו לחזור לשוק העבודה למרות רצונן בכך, בשל השינויים שעבר והיעלמות משרות. "צריך תת את הדעת לאותן אוכלוסיות שיש להן התחייבויות, ילדים, חובות, תאים משפחתיים", טען, "אלה אנשים שעבדו ערב הקורונה ולא עזבו מרצונם. על כורכם הם נפלטו משוק העבודה".

הוא הוסיף כי על פי תכנית שר האוצר בכוונת המדינה להאריך את הזכאות לדמי אבטלה של עובדים שיצאו לחל"ת בענפים שפעולתם טרם שבה לשגרה כמו ענפי התעופה, התיירות וחלק מעובדי המלונאות. לדבריו, "אין ספק שכל החלטה שמתייחסת לסקטורים שונים היא הרבה יותר מורכבת גם ליישום ולביצוע, אבל הביטוח הלאומי ערוך לבחון את הנתונים שברשותו על מנת לפלח ולזהות את עובדי סקטורים אלו"

עוד הדגיש כי הביטוח הלאומי סבור שבמקביל למאמץ להחזיר עובדים לשוק העבודה, על המדינה להשקיע משאבים ביצירת משרות ובמתן מענים בהכשרה מקצועית. "ההכשרה המקצועית שדיברו עליה רבות לאורך המשבר, לצערי הרב לא מומשה", אמר שפיגלר, "כעת יש כוונה להשקיע מאמצים ולהתמקד בעניין הזה ביתר שאת ואני מקווה שאת התוצאה נראה בקרוב".

שפיגלר התייחס לעובדה שהביטוח הלאומי תמך בתכנית של שר האוצר הקודם ישראל כ"ץ, שהייתה הדרגתית יותר ודיברה על סיום מידי של דמי האבטלה לבני 28 ומטה ללא ילדים, ועל הארכה דיפרנציאלית ליתר המובטלים בהתאם לגיל ולמספר ילדים. "מה שהיה בתקופת השר הקודם דיבר מצב של לפני כמה שבועות. מאז השתנו פני הדברים", הסביר, "השוק מתחיל לחזור לעצמו. יש עדיין ענפים מסוימים שסובלים ממצוקת כוח אדם ומתקשים לגייס עובדים".

עוד הוסיף כי גם לפני משבר הקורונה, בתקופה בה שיעור האבטלה היה 3.9% בלבד, היו מובטלים שנדרשו לעשות הסבה מקצועית, וכי הוא סבור שגם כעת עובדים יידרשו לכך. "הרעיון הוא לתת לשוק לעשות את שלו. אנשים צריכים לפעול כדי לחזור לשוק העבודה, והמערכת השלטונית צריכה להעניק להם מסגרות מתאימות וליצור מקומות עבודה", סיכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!