דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית המשפט הקפיא את המכרז; המאפייה מקריית שמונה תמשיך לספק לחם לצה"ל

'לחמנו מאפייה מרחבית' עתרה לבית המשפט נגד זכייתה של מאפיית ברמן במכרז לאספקת לחם למשרד הביטחון | השופטת הוציאה צו ביניים שיאפשר ל'לחמנו' להמשיך להתקיים, וביקשה לקיים דיון נוסף שבו תוצג עמדתה של ועדת המחירים

עובדי מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום: הדס יום טוב)
עובדי מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

בית המשפט המחוזי בתל אביב הקפיא היום (רביעי) ברגע האחרון את זכייתה של מאפיית ברמן במכרז הלחם של צה"ל.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב רחל ברקאי הוציאה צו ביניים שמורה על הקפאת המכרז שבו זכתה מאפיית ברמן לאספקת הלחם לבסיסי צה"ל, ועל המשך אספקת הלחם על ידי 'לחמנו מאפייה מרחבית' בקריית שמונה.

צו הביניים תקף עד קבלת החלטתה של ועדת המחירים, שאמורה להכריע לגבי המחיר הראוי לייצור הלחם ואספקתו, נושא המצוי בלב המחלוקת בין שתי המאפיות ומשרד הביטחון.

השופטת ברקאי קבעה שהדיון הבא בעתירה יתקיים ב-21 ביולי, והדגישה שהיא מקווה לקבל עד אז את הכרעתה של ועדת המחירים כדי לפסוק לגבי המכרז. משמעות הדבר היא שכרגע משרד הביטחון לא יוכל להתקדם במכרז מול מאפיית ברמן, ושפרנסתם של 120 העובדים ב'לחמנו מאפייה מרחבית' בקריית שמונה ניצלה עד להודעה חדשה.

"בנסיבות המיוחדות של העניין, מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשת, והוא המשך הקפאת המצב הקיים עד למתן החלטה אחרת", כתבה השופטת ברקאי בהחלטתה. "הפסקת מתן שירותי המבקשת, שגודע את היקף פעילותה בכ-40%, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למאפייה, שעל פי הצהרותיה תידרש לפיטורי עובדים רבים שימצאו עצמם חסרי עבודה, ושככל הנראה יהיה קשה לגייסם חזרה לעבודה ברבות הימים.

"יש לקוות שעד למועד הדיון שנקבע, תשלים ועדת המחירים מלאכתה, כדי שיעלה בידי ועדת המכרזים לבחון את הדברים בשנית".

העתירה הוגשה בתחילת החודש על ידי 'לחמנו מאפייה מרחבית' נגד משרד הביטחון, בדרישה לביטול הזכייה של מאפיית ברמן במכרז הלחם של צה"ל.

'לחמנו מאפייה מרחבית' טענה שכל גורמי המקצוע במשרד הכלכלה, האמונים על הפיקוח על מחירי הלחם, סבורים שההצעת המחיר שניתנה על ידי מאפיית ברמן במכרז הינה בלתי סבירה באופן קיצוני.

חרף הטענות הקשות נגד ההצעה של מאפיית ברמן, טענה 'לחמנו מאפייה מרחבית' שוועדת המכרזים של משרד הביטחון כלל לא דנה לגוף הדברים בטענה שהצעת המחיר של ברמן הפסדית וגרעונית. עוד טענה מרחבית שיש להמתין עם ההכרעה במכרז עד סיום הבדיקה של עלות ייצור הלחם על ידי הוועדה לפיקוח על המחירים.

'לחמנו מאפייה מרחבית' טענה שככל שהזכייה של מאפיית ברמן תמומש, היא תיאלץ לסגור את שעריה ולפטר כ-120 עובדים בקריית שמונה, לאחר שהיא מספקת במשך 40 שנה את הלחם למשרד הביטחון.

עו"ד מתן גוטמן שמייצג את 'לחמנו מאפייה מרחבית' אמר: "אני מברך על החלטת כבוד השופטת ברקאי. בנסיבות הקיימות משרד הביטחון חייב להמתין לסיום הבירור של הטענות על ידי ועדת המחירים, וברור הוא שמימוש המכרז שעה שיש סימני שאלה גדולה ביחס להצעה של ברמן אינו סביר".

גלעד אהרונסון, מנהל התפעול של 'לחמנו מאפייה מרחבית' ויו"ר ועד העובדים, הוסיף: "ההחלטה היא הישג חשוב לא רק עבור 120 העובדים בקריית שמונה, אלא גם עבור הצרכן הישראלי, שנפגע מהתנהלות דורסנית במשק. האחריות מונחת כעת לפתחה של ועדת המחירים לקבוע את הסטנדרט המקצועי ולהבטיח שענף הלחם ימשיך להנות מתחרותיות גבוהה ומיכולת לפרנס כראוי את עובדיו".

אופיר יחזקאלי, מ"מ ראש העיר קריית שמונה, שנכח בדיון, אמר: "אסור שמפעל כה משמעותי ייסגר בקריית שמונה. העירייה תעשה כל שביכולתה לסייע ל'לחמנו מאפייה מרחבית', ואני מקווה שמשרד הביטחון יבחן מחדש את החלטתו ולא יביא לעשרות מפוטרים בצפון הארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!