דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פרסום ראשון / זרוע העבודה לא תפוצל: בתי הספר המקצועיים ומנהל הבטיחות יועברו למשרד הכלכלה

ממלאת מקום ראש זרוע העבודה, תאיר איפרגן, עדכנה את עובדי הזרוע שההחלטה עתידה לעלות לאישור הממשלה ביום שני: "נמשיך, ביחד, לפעול מתוך מחויבות ואחריות ציבורית רחבה"

תאיר איפרגן מ״מ הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (צילום: דוברות משרד העבודה)
תאיר איפרגן מ״מ הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (צילום: דוברות משרד העבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

זרוע העבודה תועבר בשלמותה למשרד הכלכלה והתעשייה, על כלל פעילותיה וללא פיצול יחידות, כך מוצע בהחלטה שעתידה לעלות לאישור הממשלה ביום שני. ממלאת מקום ראש זרוע העבודה תאיר איפרגן עדכנה את עובדי זרוע העבודה בכך בהודעה שהעבירה היום (חמישי).

הצעה זו מנוגדת לתכנית הקודמת שפורסמה לפני כשבועיים, שעל פיה התכוונה הממשלה להפריד את מערכת בתי הספר המקצועיים ואת מינהל הבטיחות התעסוקתית מזרוע העבודה, ולהותירם במשרד הרווחה.

"אני בטוחה שתקופה זו של שינויים רבים מלווה בתחושות מעורבות, אבל בטוחה ויודעת שהמחויבות הרבה של עובדי הזרוע והאחריות הציבורית לפעילויות השונות שאנחנו מקדמים היא זו שעומדת לנגד עינינו", כתבה איפרגן לעובדים. "פעילות זרוע העבודה למען שוק התעסוקה היא משמעותית ובעלת השפעה רחבה, במיוחד בתקופה זו, ונמשיך, ביחד, לפעול מתוך מחויבות ואחריות ציבורית רחבה". עוד הוסיפה איפרגן שאנשי הזרוע מצויים בשיח מול משרד הרווחה במטרה לבנות תכניות ספציפיות שיהיו משותפות לשני המשרדים.

כזכור, גם ההסכמים הקואליציוניים קבעו שזרוע העבודה תועבר למשרד הכלכלה, אלא שבפועל שר הרווחה מאיר כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי ניסו למשוך בחבל במטרה שהזרוע תהיה במשרדם. החשש של עובדי הזרוע ושל גורמים חברתיים רבים היה מפני קריעת הזרוע לחלקים באופן שיפגע ביכולתה לתפקד ובשירות לאזרח.

התכנית להפרדת בתי הספר המקצועיים מזרוע העבודה ספגה ביקורת הן מצד הנהלת אגף ההכשרות, והן מצד מנהלי בתי הספר המקצועיים עצמם, שהבהירו שהדבר עלול לתייג את תלמידי החינוך המקצועי כילדי רווחה, ולהוביל בסופו של דבר לסגירת מערך החינוך המקצועי בישראל לגמרי.

הזרוע הייתה משרד עצמאי עד 1977. מאז עד 2003 הייתה חלק ממשרד העבודה והרווחה. ב-2003 הועברה למשרד התמ"ת (ששינה שמו בהמשך למשרד הכלכלה) כחלק מהניסיון להגדיל את משרדו של השר אהוד אולמרט, וב-2016 הועברה פעם נוספת למשרד העבודה והרווחה על פי דרישתו של השר דאז חיים כץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!