דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

תגובות במערכת הפוליטית / הח"כים מגיבים: "חבל מאוד שאנו כואבים על אירועים שניתן היה למנוע"

כך אמר ח"כ איל בן ראובן בתגובה לקריסת החניון הבוקר. ח"כ דוד ביטן: "אסונות באתרי בנייה בישראל הפכו למכת מדינה ולא זכו עד כה להתייחסות הראויה"

קריסת החניון ברמת החייל (צילום: דבר ראשון).
קריסת החניון ברמת החייל (צילום: דבר ראשון).

קריסת החניון התת-קרקעי גבתה עד כה שלושה הרוגים ועשרות פצועים, ונבחרות ונבחרי הציבור הישראלי הגיבו לאירוע הקשה. ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הכריז כי יכנס את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות כדי לבדוק את האירוע, וח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת דרש להקים ועדת חקירה ממלכתית.

שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) זימן להיום (שלישי) דיון דחוף בלשכתו בהשתתפות ראשי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לדיון בנושא האכיפה באתרי הבנייה ובאמצעים לחיזוק ההרתעה בקרב יזמים וקבלנים.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) העומדים בראש שדולת הבטיחות בכנסת מתכוונים לכנס בקרוב את השדולה לדיון. ח"כ שמולי אמר כי "בענף הבניין הכתובת נמצאת כל הזמן על הקיר: מחצית מתאונות העבודה בישראל הן בתחום הבניין ומאז 2010 אנחנו סופרים כבר 200 הרוגים ומאות פצועים. חלק מרכזי מהבעיה הוא שמול אלפי אתרים מורכבים ועתירי סיכון ישנם מעט פקחים שמתרוצצים ולא מצליחים לקיים פיקוח אפקטיבי." ח"כ ביטן הוסיף כי "אסונות באתרי בנייה בישראל הפכו למכת מדינה, ולא זכו עד כה להתייחסות הראויה. כשלים בפיקוח ואי עמידה בנהלי בטיחות גבו ועודם גובים קורבנות בנפש. כשלים מערכתיים ואי תקצוב מתאים של סוגיית הבטיחות עולים לנו בחיי תושבים וזהו מחיר בלתי נסבל."

יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הודיע שיכנס בדחיפות את הוועדה כדי לבדוק לעומק את האסון שאירע אתמול. "נבקש לקבל הסברים מעמיקים ככל האפשר מכל הגורמים הרלוונטים באשר לסיבת האסון הקשה הזה"

ח"כ איל בן ראובן, ממובילי המאבק הפרלמנטרי למיגור תאונות הבנייה, אמר כי הוא "מזועזע מהאירוע החמור הזה. אירוע שכזה משקף את ההפקרות והרשלנות בתחום הבטיחות בבנייה. התאונות הללו הן לא גזירה משמיים. חבל מאוד שאנו כואבים על אירועים שניתן היה למנוע. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת באופן מיידי ולהתחיל לפעול בנושא".

יו״ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הפנה אצבע מאשימה כלפי חברת הבנייה. ״ככל שהזמן עובר והתמונה מתבהרת, נגלים ממדי הטרגדיה והרשלנות, כמו כרוניקה של מוות ידוע מראש. חברת דניה סיבוס הידוע לשמצה ברשלנותה כלפי בטיחות עובדיה, היא מפרת תקנות בטיחות סדרתית, שרק לפני שלושה ימים פיטרה פועל שסירב לעלות על מנוף לא תקין. שאלת השאלות היא מתי יתעוררו סוף-סוף משרדי הממשלה ויעשו את המוטל עליהם, ויפסיקו להעלים עין באופן שאין לו כינוי אחר חוץ מעברייני, ויתחילו להשית סנקציות משמעותיות על חברות המפרות את התקנות ובידיעה מביאות לפגיעה ולמוות ודאי של פועלים.״

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת מבקר את הפצועים באיכילוב (צילום: דוברות הרשימה המשותפת).
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת מבקר את הפצועים באיכילוב (צילום: דוברות הרשימה המשותפת).

 

יו"ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה ביקר את הפצועים מקריסת החניון המאושפזים בבית החולים איכלוב, ודורש הקמת ועדת חקירה: ״התאונות הבלתי פוסקות באתרי הבנייה הן לא גזירת גורל אלא תוצאה ישירה של הפקרות מוחלטת של ביטחון וחיי הפועלים על ידי הממשלה ורשויות החוק. אנו קוראים להקמה מיידית של ועדת חקירה ממלכתית לחקירת התאונות הבלתי פוסקות בענף הבנייה."

ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) אמרה כי היא "מוקירה את פעילותם המהירה והנחושה של כוחות החירום וההצלה, לחילוץ הלכודים במקום תוך סיכון חייהם שלהם. אני דורשת לקיים דיון דחוף בוועדת הפנים כדי לחקור את הסיבות שגרמו לאסון הנורא, ולעשות הכל כדי שאירועים מסוג זה לא יקרו שנית."

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה נתניהו, אשר כיהן עד לפני כחודש כשר הכלכלה. "מתחילת השנה נהרגו עשרות עובדים בתאונות עבודה בענף הבניין, אבל זה בכלל לא מפתיע, כשזוכרים שיש אצלנו מפקח אחד בלבד על כל 700 אתרי בנייה. המשמעות היא – שבישראל בעצם אין פיקוח אמיתי על בטיחות באתרי הבנייה. פעם אחר פעם התרעתי בפני מי שכיהן כשר הכלכלה (בנימין נתניהו) על המצב הנורא בענף הבנייה. הוא התעלם באופן שיטתי מכל הפניות, לא התייחס לאף אחד מההרוגים." גם חנין קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירוע.

סוהיל דיאב, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות ויו"ר האגף לקידום שוויון, אמר כי "יותר מדי זמן איש אינו לוקח אחריות על חייהם של העובדים בענף, שרובם אזרחים ערבים, פלסטינים תושבי השטחים, תושבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ועובדים זרים, המועסקים כעובדי קבלן. על ההסתדרות, כארגון עובדים וכתנועה חברתית, מוטלת חובה מוסרית שלא לשתוק לנוכח המתרחש. עליה לדרוש פתרונות מידיים למצב והקמת וועדת חקירה שתחקור את הרשלנות שהתרחשה בענף לכל אורך השנים האחרונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!