דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ממשבר נפשי ועד הדלקת הלפיד האולימפי: השנה שעברה על נאומי אוסקה

הטניסאית היפנית נכנסה לרשימה מצומצמת של ספורטאים שזכו להדליק את הלפיד האולימפי | אוסקה כתבה לאחר הטקס: "זה ללא ספק ההישג והכבוד הספורטיבי הגדול ביותר שיהיה לי בחיים"

נאומי אוסקה מדליקה את הלפיד האולימפי בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו (AP/Natacha Pisarenko)
נאומי אוסקה מדליקה את הלפיד האולימפי בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו (AP/Natacha Pisarenko)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זאת הייתה שנה לא פשוטה בשביל הטניסאית היפנית, נאומי אוסקה. הערב (שישי) היא זכתה בכבוד הגדול ביותר, להיכנס לרשימה מצומצמת מאוד של ספורטאים שזכו בכבוד להדליק את הלפיד האולימפי.

אוסקה (23) היא אחת השחקניות הטניס הטובות בעולם כיום. למרות גילה הצעיר, היא זכתה כבר ב-4 תארי גרנד סלאם והיא מגיעה למשחקים הביתיים ביפן, כאחת הפייבוריטיות לזכייה בזהב. את שנת 2021 היא פתחה בצורה מצוינת עם זכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה, לאחר ניצחון בגמר על ג'ניפר בריידי האמריקאית.

נאומי אוסקה זוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה (צילום: AP Photo/Mark Dadswell)
נאומי אוסקה זוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה (צילום: AP Photo/Mark Dadswell)

תחילת השנה המצוינת, קיבלה תפנית מפתיעה בטורניר הגרנד סלאם השני של השנה, הרולאן גארוס. לפני תחילת הטורניר הודיעה אוסקה על סירובה להתראיין במהלך הטורניר כמצופה משחקניות טניס. לאחר שהמארגנים קנסו אותה בסיום משחקה הראשון, היא קיבלה רמזים, שאם לא תופיע למסיבות העיתונאים היא תורחק מהטורניר.

בצעד דרמטי, הודיעה אוסקה על פרישתה מהטורניר, בעקבות חוסר הקבלה של מארגני הטורניר, את בקשתה שלא להגיע למסיבות העיתונאים, בשל מצבה הנפשי. "זו לא הסיטואציה שדימיינתי, אבל אני חושבת שלטובת הטורניר, השחקנים וטובתי האישית – עדיף שאפרוש ואאפשר לכולם לחזור לפוקוס", כתבה אוסקה בפוסט.

"אני מבינה שהטיימינג שלי לא היה אידיאלי והמסר שלי היה יכול להיות ברור יותר. לא פעם הרגשתי שאנשים לא מתייחסים לבריאות הנפש של הספורטאים בצורה נכונה", הוסיפה. בהמשך, אוסקה גם פרשה מטורניר ווימבלדון והשמועות על מצבה הנפשי החלו לזרום בתקשורת העולמית.

נאומי אוסקה, מדליקה את הלפיד האולימפי בטוקיו. "הכבוד הספורטיבי הגדול ביותר שיהיה לי" (AP/Ashley Landis)
נאומי אוסקה, מדליקה את הלפיד האולימפי בטוקיו. "הכבוד הספורטיבי הגדול ביותר שיהיה לי" (AP/Ashley Landis)

אוסקה, היא נציגת הדור החדש, דור שלא מפחד להגיד את מה שיושב עליו ולשבור מוסכמות. בפוסט שפרסמה לאחר שעמדה במרכז תשומת הלב התקשורתית בהדלקת הלפיד, כתבה: "זה ללא ספק ההישג והכבוד הספורטיבי הגדול ביותר שיהיה לי בחיים. אין לי מילים לתאר את התחושות שיש לי כרגע, אבל אני יודעת שאני כרגע מלאת הוקרה. אוהבת אתכם, תודה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!