דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טק מהינדרה

סכסוך עבודה / ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה חדש בחברת טק מהינדרה

החברה ההודית אליה עברו במהלך 2015 עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל של זורה (לשעבר קומברס), מנסה להחזיר לחברת זורה כמה עשרות מהם. זאת, לטענת נציגות העובדים, באופן חד-צדדי וללא כל תיאום עמה.

עובדי החברה לאחר חתימה על הסכם קיבוצי במרץ 2016 (תמונה באדיבות דף הפייסבוק התאגדות עובדי טק מהינדרה בישראל).
עובדי החברה לאחר חתימה על הסכם קיבוצי במרץ 2016 (תמונה באדיבות דף הפייסבוק התאגדות עובדי טק מהינדרה בישראל).

איגוד עובדי ההיי-טק בהסתדרות בראשות יקי חלוצי ונציגות עובדי טק מהינדרה מרעננה הודיעו היום (חמישי) להנהלת החברה על הכרזת סכסוך עבודה הנוגע לכ-180 עובדיה בישראל.

טק מהינדרה היא קבוצת היי-טק גדולה בבעלות הודית המתמקדת בפעילות הפיתוח של זורה (לשעבר קומברס), לאחר שזו חתמה עמה על הסכם מסחרי שמעביר אליה את עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל וחטיבת הפיתוח שלה.

בחודש יוני 2015 נחתם מול ההסתדרות הסכם המסדיר את מעבר העובדים מקומברס לטק מהינדרה. ואולם, לטענת ההסתדרות, מתנהלת החברה באופן שאינו מקובל ביחסי עבודה קיבוציים. כך למשל, נודע לנציגות העובדים כי בכוונתה לבצע שינויים ארגוניים חד-צדדיים המשליכים על תנאי העסקתם של עשרות עובדים – מבלי שנמסר על כך מידע מקדים לוועד העובדים. במסגרת זאת החליטה ההנהלה על החזרתם של כ-70 עובדים להעסקה בחברת זורה ועל סגירתה של מחלקת התמיכה בישראל.

עילה נוספת לסכסוך העבודה היא שינויים שבוצעו בהגדרות התפקיד של צוות הניהול הישראלי, במהלך שלטענת העובדים מתבצע תוך הסתרת מידע שיש לו השלכות על תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

"בשבועות האחרונים חברת זורה, שרק לפני שנה וחודשיים העדיפה לשחרר את כל מרכז הפיתוח שלה לטק מהינדרה בטענה של צרכי חסכון, חותרת נמרצות להחזרה של חלק ממרכז הפיתוח תוך ניצול ציני של העובדים לצרכיה העסקיים", אמר יו"ר ועד העובדים, עמיר בריגה.

"למרות הסכמים קיימים ופניות חוזרות ונשנות, הנהלת חברת טק מהינדרה ממשיכה במהלכים חד-צדדיים בשיתוף עם זורה, בכיוון של שינוי ארגוני נרחב הפוגע בעובדים וביכולת הצמיחה של החברה בישראל

"כוועד עובדים שאחראי לטובת כלל העובדים ולטובת החברה עצמה, לא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה ולהפציר במעסיק לשבת עמנו באופן מיידי למשא ומתן ולהפסיק לאלתר את כל הפעולות החד-צדדיות", סיכם בריגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!