דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קרית גת תפגוש את בנפיקה ליסבון בליגת האלופות: "זו קבוצה קשה, ניתן את הכל"

האלופה הישראלית תפתח הערב (ד', 18:00) את שלב המוקדמות מול יריבה קשה במיוחד | שחקנית הקבוצה, שחר נקב: "ליגת האלופות זו רמה אחרת, אבל אני סומכת על הסגל שלנו" | גם הפעם, המשחק לא ישודר בישראל

מ.ס. קרית גת זוכה בגביע המדינה בכדורגל ומשלימה עונה עם שלושה תארים (צילום: קובי אליהו ההתאחדות לכדורגל)
מ.ס. קרית גת זוכה בגביע המדינה בכדורגל ומשלימה עונה עם שלושה תארים (צילום: קובי אליהו ההתאחדות לכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס קרית גת, אלופת המדינה לנשים בכדורגל, תפגוש הערב (רביעי, 18:00) את אלופת פורטוגל בנפיקה ליסבון, בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, שייערך בבוסניה. האלופה הישראלית זכתה להגרלה קשה, היא תנסה להפתיע את קבוצת הכוכבות מפורטוגל ולעלות לשלב הבא, שיערך ביום שבת.

שחר נקב (24) שחקנית הקבוצה ונבחרת ישראל מספרת ל-'דבר' על המפגש המסקרן: "ליגת האלופות זאת רמה אחרת. לצערי הרב אנחנו עדיין לא במקום הזה אבל זה עוד ניסיון לעלות, לראות את הרמות וההבדלים, ללמוד ולהשתפר".

שחר נקב במדי מ.ס. קרית גת, "ליגת האלופות זאת רמה אחרת" (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)
שחר נקב במדי מ.ס. קרית גת, "ליגת האלופות זאת רמה אחרת" (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)

קרית גת הייתה גדולה על הליגה הישראלית בשנה שעברה, עם זכייה משולשת בכל התארים (אליפות, גביע מדינה וגביע הליגה). נקב טוענת שסוד ההצלחה של הקבוצה בשנה שעברה היה החיבור בין השחקניות, "אני חושבת שהיה לנו חדר הלבשה מאוד טוב, לא היה אגו וזה מה שנתן לנו אקסטרה במהלך העונה".

שני הסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות ייערכו השנה במתכונת של טורניר בין ארבע קבוצות, הטורניר של קרית גת מתקיים בסרייבו בירת בוסניה. המנצחת במשחק בין האלופה הישראלית לפורטוגלית תשחק מול המנצחת בין סרייבו SFK 2000 לראסינג מלוקסמבורג.

"יש להן שחקניות מרשימות בכל עמדה"

בנפיקה נחשבת ביחד עם יובנטוס אלפות איטליה, לאחת משתי הקבוצות החזקות בשלה המוקדמות. קבוצת הנשים של המועדון המצליח מפורטוגל, נפתחה רק לפני שלוש שנים. מאז הקבוצה הספיקה לעלות ליגה, לזכות בגביע הפורטוגלי ולזכות בתואר האליפות בעונה האחרונה. קפטנית הקבוצה, סיביליה רובלו, מובילה את ההגנה עם 108 הופעות בנבחרת. היא רק אחת מתוך שבע שחקניות נבחרת פורטוגל במדי הקבוצה.

בנוסף אליהן משחקות בבנפיקה ארבע שחקניות נבחרת ברזיל כולל השוערת לטיסיה. בקישור ניתן למצוא את פאולטה הספרדיה וקריסטי אוצ'בה מניגריה. את ההתקפה מובילה מלכת שערי הקבוצה בשנתיים האחרונות, קלואי לאקסה, שנולדה בקנדה והתאזרחה באיסלנד.

נקב, שמשחקת כבלמית ומגנה שמאלית, תופיע בפעם הרביעית בקריירה בליגת האלופות. היא יודעת מתוך הניסיון שצברה במפעל, שהפעם המזל פעל לרעת הנציגה הישראלית. "זו ההגרלה מאוד קשה ביחס למה שהיה בשנים הקודמות", היא מודה. "אני יודעת שיש להן בכל עמדה שחקנית מרשימה, טכנית ומהירה. אני חושבת שכל אחת צריכה לעבוד על משמעת טקטית מאוד ברורה, זה משחק שדורש כמה שיותר ריכוז. ניתן את הכל, זה הולך להיות משחק מאוד מעניין".

"סומכת על הסגל שיש לנו"

קרית גת מתאמנת כבר חודש וחצי, בעקבות ההגבלות של הקורונה הקבוצה מתקשה להביא שחקניות זרות חדשות ותגיע לטורניר בלי חלוצה מרכזית שתחליף את אוצ'אצ'י לופז. "זה די תקע אותנו, כי אין לנו את מי שרצינו שיהיה", אומרת נקב. "אני סומכת על הסגל שיש לנו וניתן את מה שאנחנו יכולות. יש לנו שחקניות ותיקות ושחקניות צעירות שמשתלבות נהדר".

הקבוצה עברה השנה מספר שינויים בסגל. שחקנית ההתקפה, עדן אביטל, עזבה לסויו מהליגה הצרפתית, השוערת עמית ביילין עזבה לליגת המכללות בארה"ב ובמקומה הגיעה שוערת הנבחרת פורטונה רובין מבנות עמק חפר. ירדן אוזל הצעירה הצטרפה מאס"א תל אביב ואופל סופר תגיע לחזק את הקישור בליגת האלופות.

שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות שער בגמר גביע המדינה בכדורגל (צילום: קובי אליהו ההתאחדות לכדורגל)
שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות שער בגמר גביע המדינה בכדורגל (צילום: קובי אליהו ההתאחדות לכדורגל)

את סגל הקבוצה ימשיכו להוביל גם השנה הישראליות, שחר נקב, ליאור אדרי, אלינה מטקלוב וקארין רחמים. לצד הזרות המצוינות שממשיכות לעונה נוספת, נגו מבלאק, סנדרה פרירה ואנה קרולין. בקבוצה ירצו לראות את הצעירות, קרן אור אדרי, יובל נגר ושקד הורוביץ ממשיכות להתקדם ולתפוס מקום בהרכב הקבוצה.

"מאוכזבת שלא משדרים את המשחקים שלנו"

גם השנה משחקי האלופה הישראלית לא ישודרו באף ערוץ ישראלי. נקב אומרת בצער שהיא כבר התרגלה לסיטואציה. "אני מאוד מאוכזבת מזה. לצערי, אני כבר די רגילה שלא משדרים אותנו, כמו גם בנבחרת. אני משחקת כבר הרבה שנים בנבחרת ובמקרים מאוד חריגים משדרים את המשחק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!